odotus + arpi vatsassa??
semmonen on tilanne että masussa komeilee ei niin pieni leikkausarpi (pystysuora).. mitenköhän tuo käyttäytynee mahdollisen tulevan raskauden aikana? kenelläkään kokemuksia?
Kommentit (3)
Minulla itsellani 4 leikkausarpea ja mikaan ei revennyt raskausaikoina!
Umpisuoli jouduttiin poistamaan kun olin RV+34 ,ja ei siltikaan revennyt tuolloinkaan vaikka aivan tuore olikin ja tein ihan normaalit kotityot!
Mutta voithan viela neuvolassa puhua jos pelottaa mutta mielestani ei vaaraa :)
Minulla on vatsassa reilut 3 vuotta vanha, koko mahan yli menevä pystysuuntainen leikkausarpi, ja luoja ties miten monta arpea sitten sisuskaluissa. Arpi ei ole ollut yhtään kipeä, se on venynyt paikoitellen lähes puolitoistakertaiseksi ja jonkin verran on tullut punaisia raskausarpimaisia repeytymiä, mutta muuten on kestänyt hyvin. Nyt on menossa rv 34+6.
itsellä on myös useita pienempiä, mutta tuorein on tullut 2.1.2007 ja on vaaka suorassa. Muutenkin leikkauksista on varmasti vielä paljon kiinnikkeitä vatsan sisällä. Juuri viimeksi tänään valittelin ääneen kun arpi on kipeä venymisestä. Ehkä sekin merkitsee kuinka tuore arpi on, mutta en usko siitä olevan suurempaa haitaa paitsi saattaa kipeytyä. Kannattaa rasvata kyllä hyvin niin on joustavampi. Itsellä menossa tuli tänään 21 viikoa täyteen ja vaikka maha onkin jo aika iso niin huippumitoissa ei todellakaan vielä olla joten tulevasta en osaa kommentoida. Ehkä voit kysäistä neuvolasta.
onnea odotukseen:)