Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

painon noususta

21.09.2007 |

hei te tietäväisemmät...en tiedä kannattaako raskauden aikana niin paljoonkaa tarkkailla painon nousua mutta kun ymmärtääkseni raskauden aikana painoa saisi tulla keskimäärin 12kiloa..

alkuraskaudessa painoni oli 64kiloa ja nyt se on 67 kiloa..

onko mulla liikaa painoo kun minulle on tullut 3kiloa lisää raskauden aikana?

olisi helpotus tietää miltä kuulostaa...

nyt on meneillään 14+3rv...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin tulee tosi paljon enemmän kuin tuo 12 kg ja toisille tosi paljon vähemmän. Itsellä ekasta 25 kg, tokasta 28 kg ja nyt on jo tullut 20 kg ja viikkoja 33+6. Alussa kiloja tuli tosi nopsaan, vaikkei oikein mitään edes pystynyt syömään.

Sun kilot kuulostaa ihan oklta. Ole huoleti!

Vierailija
2/3 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin me kaikki ollaan yksilöitä!!! Toisilla paino nousee enemmän, toisilla vähemmän. Kuinka paljon paino saisi raskausaikana nousta, riippuu paljon siitä mikä on ollut painoindeksi ennen raskautta. Ylipainoisilla äideillä olisi toivittavaa, ettei kiloja tulisi paljoa (<7kg), kun taas alipainoisilla äideillä se olisi jopa toivottavaa (>12kg).

Itse odotan nyt kolmatta ja voin tällä kokemuksella sanoa, että mitään tiukkaa linjaa ei tarvi pitää ja herkuttelukin täytyy sallia silloin tällöin. Ei ole mitään järkeä rääkätä itseään tuijottamalla puntaria, sillä se että paino nousee, kuuluu asiaan. Ellei sitten tuo painoindeksi ole koholla.

Imetys hävittää kilot sitten paljon nopeampaa kun mitä ne tulevat =) Ja kun on vähän ylimääräistä, niin on sitten mistä imettääkin ;-)

Onnellista odotusta =)

Yazmin rv 31+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pakko vastaa tähän.

mulla ekasta tuli painoa yli 20kg ja tokasta 3,5kg

en tiedä miksi, söin mielestäni ihan samalla tavalla.

ekasta lapsesta jäi vähän ylimääräistä roikkumaan ja kun aloin tokaa odottaa, ni kai se käytti sitä vararavintoo tai jotain, ku tuli niin vähän painoo. neuvolassakin ihmettelivät ja sanoivat ettei raskauden aikana saa laihduttaa. mitä en todellakaan tehnyt, koska söin mielestäni ihan norm. ja paljon.

väliä raskauksille tuli 11kk ja nyt odotan kolmatta rv 17+2 ja saa nähdä miten paino tällä kertaa lähtee nousemaan. nyt ei tätä ennen ollut mitään ylimääräistä painoa ja väliä tälle raskaudelle tuli 14kk.