***SyysSissien perjantai, täältä tullaan!***
Mua jännittää!!!
Supistellu nukkumaanmenosta asti, eka pari tuntia 5-15min välein ja sit 3-7min välein... Ja kipeemmäks tuntuu muuttuvan. Alkaa olla kipu sitä luokkaa että haluaisin herättää miehen mulle kaveriksi, mutta en millään raaski... Se kuorsaa tuolla autuaana, ei ees tiiä että mulla rupes supistelemaan.
Jänskättää että onko tää nyt menoa vai ei. Oon ollu niin varma että lokakuulle menee, nyt tuntuu kyllä hieman toisenlaiselta. :) Ainakaan mä en nukkua pysty, se on selvä, ja sängystäkin piti päästä jo pois... Ai jai, taas supistaa ja napakasti, huuh. Yritän tässä päättää että pitäskö esikoisen hoitajalle laittaa jo peti valmiiksi olkkariin. Sisko saadaan nopeasti hätiin jos lähtö oikeesti tulee, asuu naapuritalossa. Mutta ku sit hävettää ja ärsyttää aamulla jos kuitenkin ollaan kotona ja yhtenä kappaleena! Haloo, mä oon toissynnyttäjä enkä mikään hötkyilijä! :D
Menis vaikka lapsivedet ni se ois selvä merkki. Nyt mä kippuroin ja ihmettelen täällä. Koko ajan on vessahätä ja iltapala nousee kurkkuun. Olisko syynä synnytys, jännitys vai se luumusoppa jota päivällä keittelin?!
Kommentit (27)
Meillekin siis syntyi poikavauva mitoin 3750g/52cm. Tapahtumat saivat alkunsa siis tiistaina 18.9, kun meinin osastolle käynnistelyä varten (korkea verenpaine + korkeat verensokerit), viikkoja 41+4. Olinhan ollut siis viikkoa aiemmin 14 tuntia jopa salissakin, mutta käynnistelyistä huolimatta pikkumies antoi itseään odotuttaa. Tiistai-aamulla klo 10 mut siis siirrettiin synnytyssaliin ja aloin saamaan oksitosiinia suoneen. Klo 13 puhkaistiin kalvot. Silloin oli edelleen myös sama epäkypsä tilanne eli kanavaa 3cm, auki 2cm. Supisteluja siis odoteltiin ja alkoihan niitä pikkuhiljaa tulla. Sain spinaalipuudutteen sekä epiduraalia ja klo 19 kätilö halusi tarkastaa tilanteen. Sanoi, että saan alkaa ponnistaan pikkuhiljaa. 10 minuuttia kerkeilin ponnisteleen, kun vauva syntyi. En revennyt, eikä tarvinnut leikata. Kaikki meni hyvin ja poju sai 9 pistettä. Istukan kanssa olikin sitten ongelmia, se kun ei suostunut syntyyn ja mut päätettiin siirtää kaavintaan eli mut nukutettiin ja poistettiin istukka + muut rippeet. Klo 22 heräisn narkoosista ja klo 23 pääsin osastolle, missä mua odottelikin mies ja vauva.
Eilen päästiin kotiin ja kaikki on hyvin. Kaikki lihakset tosin ovat ihan kipeinä, mutta se on pientä se... Maitoa ei mulla oikein tule ja vauva saakin pääosin lisämaitoa. Kova jätkä syömään :) Eka yö kotona meni yhdellä heräämisellä.
Onnea kaikille vauvautuneille ja suppareita niitä haluaville!
Mammavirtahepo + Jalmari 3pv
...sain juuri netin toimimaan, siirryttiin siis omaan kotoseen takasin. Mutta juu-u, supistanu on koko päivän taas ja kaksikerroin tässä välillä kirjoittelen. Tunnustan että NYT JÄNNITTÄÄ mennä nukkumaan, kun nää on tähän asti loppunu unille meno myötä. KUINKA KÄY TÄNÄÄN? On nimittäin ihan eritavalla kipee olo...
Onnea poikavauvojen väkertäjille, olin lukevinani että viime päivien saldo ollu poikavoittoista mutta jos ohitseni on menny jotain niin luonnollisesti onnea myös rinsessoille perheineen :o)
Kattotaas ny palailenko aamulla linjoille.....
tonttis kera saharan rv 41
Dumle kirjoitan saman tien tonne marraskuisten puolelle kuulumiset, voit sitten käydä sieltä lukemassa. Niin, ja tuo mieheni pyysi kysymään tarviitko puolukoita?:p
Laitan tähän nyt samalla onnittelut kaikille vauvan saaneille ja jaksamista loppumetreille niille, jotaka vielä ovat yhtenä kappaleena.
terveisin Ebba marraskuisista
Itse kävin tänään taas kontrollissa kättärillä verenpaineen takia. Viime yönä supisteli aika kivuliaasti, kohdunkaulaa oli sentti jäljellä ja kahdelle sormelle auki. Lääkäri teki kovakouraisen " kalvojen irrottelun" , siitä on sitten ollut seutauksena veristä vuotoa ja suppareita. Eivät alkaneet muuten viikonloppua vasten käynnistämään, mutta maanantaina taas sitten sinne, jos poika ei älyä syntyä ennen sitä. Vauvan voinnista ja kohdunsuun tilanteesta sitten riippuu, että mitä tehdään...
Selkä on ollut koko päivän erittäin kipeä, välillä ei pysty hengittään, mietinkin, että eihän ne supistukset voi tuolla keskiselässä tuntua, vai voiko? Kipu on kyllä jatkuvaa, eikä mitään taukoja ole, että liekkö revähtänyt joku lihas tai jotain muuta vastaavaa...
onni07 40+3
En ole aiemmin tänne saanut kirjoitettua, mutta seuraillut kuulumisianne kyllä, varsinkin nyt viime metrien aikaan, kun alkaa itse kullakin jo olla tukalat oltavat... Itseki odotan kovasti, että vauva jo päättäisi tulla. Toisaalta jäänittää, miten nopeasti kolmas lapsi sitten tulee, kun aiemmatkin synnytykset on ollut nopeita. Meillä on tunnin matka sairaalaan ja mummot ja papat reilun tunnin päässä, ovat tulossa sitten tyttöjä katsomaan, kun pitää lähteä. Varautua pitää kai siihen, että joutuu yksin lähteen ambulanssilla, ja mies tulee perässä kun pääsee.
Synnytyksen käynnistämisestä kotikonstein ole vakaasti sitä mieltä, että ainakaan minunkaan kohdalla niistä ei oo ollu mitään apua. Tosin nytkin olen lenkkeillyt kovasti siinä toivossa, että se jotain auttais, mutta eipä taida olla vaikutusta. Vauva on varmaan melko iso, oishan se kiva ettei menis ainakaan kauheesti yli... Toisallta käynnistyksenkin kokeneena olen tosi iloinen siitä, jos kaikki menee hyvin ja vauva saa päättää itse tulostaan, ainakin minun kuulemien kokemusten mukaan se olis paljon helpompi tapa synnyttää, jos se nyt voi koskaan helppoa olla ;)
Mutta jaksamista ja suppareita kaikille! Toivottavasti hajoamispisteessä olevat saavat ensi yönä paljon kunnon suppareita!!!
Humppi ja kolmonen rv tasan 39
Onnea toisellekin pienelle miehelle joka tänään ilmoittautuu.
Kewa, toivottavasti saat levättyä. Hormoonit siellä jyllää ja onhan lyhytkin synnytys kova urakka, joten toivottavasti saat nyt levättäyä. Eiköhän mielialakin siitä nouse.
Monella jo supistelee. Kiva kuulla. Mulla ei mitään.... ; (
Näytän norsulta ja painan tonnin, kuten norsun kuuluukin. Olisi hyvä syntyä vaikka sunnuntaina. Miehenikin on syntynyt sunnuntainan ja tokavekara myös. Nyt menen sivistymään bb:n seurassa. On kiva katsoa miten ne " kasvattaa" lapsia!
Supistusrikasta yötä,
peikkoäet
Ei sitten päässyt Kirahviina vielä nyytin hakuun! Muuten tiiätkö tota Keskussairaalan remontti tilannetta, mahtaako olla ne synnäri tilat vielä remontissa myös?!
Kewalle Oikein Paljon Onnea!! Olipa nopea synnytys :)
Mitäpä tänne - Ei ihmeempiä :D On siivottu kämppä, pyykätty, lakanat vaihdettu ym. Hetki sitten syötiin tekasemaani lihapataakin. Nyt vois hyvillä mielin lähteä siis vaikka synnyttämäänkin ;) Mutta eihän se taida näin suunnitellusti tulla. No ainakin on kiva ryhtyä viikonlopun viettoon.
Hemmottelin vielä itseäni aamupäivällä piiitkällä kuumalla suihkulla, kera kasvonaamion, ajoin säärikarvat, hoidin varpaankynnet ja hiuksetkin föönasin. Eli oikein tyytyväinen olen tähän päivään :D
Täytyy varmaan järjestää joku informoimaan tänne heti ensimmäisenä kun vaan synnyttämään päästään tai siis sen jälkeen että miten meni ja kuka sieltä tuli :) Oiskohan ystäväiseni [b]ebba[/b] mahdollisesti niin avulias ja kävisi tänne kertomassa kuulumiset..?! (lueskelet näitä kuitenkin!) Mitä sinne järven toiselle puolelle muuten kuuluu? Pitäis treffata joku päivä, jos kerkeis vielä mahakkaana :)
Jeps, taidan ottaa jälkkärin, vadelmakiisseliä ja lösähtää sohvalle, jalat ojossa.
Dumle rv 40+1 - Eikä siis mitään synnytykseen viittaavaa! Mähänoon vannonu olevani täällä vielä lokakuussakin ;)