Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset, jotka elävät sossun tuella hankkivat lisää ja lisää lapsia?

Vierailija
20.09.2007 |

Tiedän yhden nuoren pariskunnan, jotka jo kauan eläneet sossun avulla. Siellä sitten " vedättävät" työntekijöitä ja leveilevät sitten miten siihen ja siihenkin sai ylimääräistä rahaa, kun siitä ja siitä valehteli. No, saivat ekan lapsen. Mies kävi hetken aikaa töissä, sai loparit. Yllättäen, kun ei jaksanut raahautua paikalle silloin kuin olis pitänyt. Toinen lapsi. Yhden olis voinut laittaa vahingon piikkiin, mutta saivat sitten kolmannenkin vähän aikaa sitten. Kaikki kolme siis vuoden ikäerolla. Siis en ymmärrä. Kertokaa mulle, miksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa saman rahan (tai enemmänkin) olemalla kotona, kuin jos menisi töihin.

Vierailija
2/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole varaa harrastaa muuta kuin naimista ja ehkäisyyn ei ole varaa

saa enemmän tukia kun on enemmän elätettäviä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatissani törmää usein tällaisiin tapauksiin:isä työttömänä/sairauseläkkeellä, äiti kotona ollut viimeiset 10 vuotta. Neljättä lasta pukkaa, " taloudellinen tilanne ahdistaa" ; NO EI IHME.

Vierailija
4/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä ainakaan paikkaansa.

Mulla maksaa minipillerit 3kk 8-9e että silleen....

Vierailija
5/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei pidä ainakaan paikkaansa.

Mulla maksaa minipillerit 3kk 8-9e että silleen....

Vierailija
6/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiedän yhden nuoren pariskunnan, jotka jo kauan eläneet sossun avulla. Siellä sitten " vedättävät" työntekijöitä ja leveilevät sitten miten siihen ja siihenkin sai ylimääräistä rahaa, kun siitä ja siitä valehteli. No, saivat ekan lapsen. Mies kävi hetken aikaa töissä, sai loparit. Yllättäen, kun ei jaksanut raahautua paikalle silloin kuin olis pitänyt. Toinen lapsi. Yhden olis voinut laittaa vahingon piikkiin, mutta saivat sitten kolmannenkin vähän aikaa sitten. Kaikki kolme siis vuoden ikäerolla. Siis en ymmärrä. Kertokaa mulle, miksi?

Vierailija
7/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden perheen johon syntyi 4. lapsi. Vanhemmat ovat hiukan alle 30v ja mies on joskus silloin tällöin ollut pätkiä töissä, nainen ei ole tehnyt ikinä päivääkään töitä. Hyi olkoon.

Vierailija
8/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kyllä hirvittää, kun ajattelen kuinka paljon täällä lisääntyy ne joilla ei ole henkisiä eikä fyysisiäkään rahkeita jälkikasvustaan kunnolla huolta pitää. Meidän naapurustossa asuu yksi nainen, joka tekee lähes joka vuosi lapsen kenelle sattuu. Koskaan häntä ei näe noiden lastensa kanssa, hänellä on korkeintaan pienin mukana joskus jossain. En tiedä otetaanko häneltä samaa tahtia niitä lapsia pois, mutta ainakaan niitä ei koskaan missään näy muuta kuin ihan vauvoina, jolloin hän kyllä saa niitä luonaan aika pitkään pitää...

Mutta joo, kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Luulisi tämän yhteiskunnan kuitenkin heräävän siihen tosiasiaan, että varakkaidne ja korkeastikoulutettujen lisääntymistä olisi aika paljon enemmän kannustettava, jottei tämä yhteiskunta vinoutuisi täysin.

Vierailija
9/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lapsia niin saa kaikki edut eikä kukaan pakota töihin. Jos lapset vielä lastensuojelun alaisia niin saavat kaiken mitä keksivät pyytää.

Terv. Työni kautta nähnyt

Vierailija
10/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse miettiä edes sitä, miten monta lasta on varaa tehdä. Ja sitten kun tarvitaan ennaltaehkäisevää lastensuojelutyötä, kun lapsia ei jaksakaan, niin sitten sitä rahaa vasta tuleekin. Tiedän myös tämmöisen perheen.

Vierailija
11/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tosin tuota eivät kaikki heti vauva/taapero vaiheessa ymmärrä... Muutama pieni muksu--->sossusta paljon rahaa.

Mutta kun lapset kasvavat, alkavat he vaatia harrastuksia, merkkivaatteita, kännykkää, tietokonetta, pleikka pelejä jne. jne. Myös esim. kolme " murkkuiässä" olevaa poikaa syö hirvittävät määrät ruokaa...!

Samoin lapset kaipaavat viikkorahaa, leffaan/huvipuistoon/diskoonkin olisi kiva päästä jne. jne. Joten ehkä kannattaisi miettiä sitä lasten saamista hiukan pidemmälle kun taaperovaiheeseen, jolloin sossunrahoilla ihan mukavasti pärjää...

Vierailija
12/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta joo, kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Luulisi tämän yhteiskunnan kuitenkin heräävän siihen tosiasiaan, että varakkaidne ja korkeastikoulutettujen lisääntymistä olisi aika paljon enemmän kannustettava, jottei tämä yhteiskunta vinoutuisi täysin.

Samaa mieltä olen kanssasi! Ainahan se on näin mennyt, mutta silti.. Vaan kukapa poliitikko rohkenisi moista asiaa tuoda esille? Että idiooteilta munanjohtimet poikki?

Vierailija
13/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä estää teitä lopettamaan työt ja käymään sossun luukulla. Muuten voitte lopettaa tuon narinan. Itse olen joskus sossussa asioinut ja minusta se on jotenkin nöyryyttävää, joten mua varten se ei ole. Hyvä kuitenkin olemassa, jos tulee semmoinen tilanne, ettei muuten selviä.

Vierailija
14/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei ole koskaan kokenut tulleensa rakastetuksi vaan sen sijaan kokee epäonnistuneensa elämässä (työtön, elää toimeentulotuella), niin hän saa lapsista itselleen välittävät ihmiset, jotka rakastavat häntä ehdoitta. Lasten kautta tällainen ihminen voi tuntea itsensä tarpeelliseksi ja hyödylliseksi, vaikka ei sitten tosiasiassa jaksaisi eikä pystyisi edes lapsistaan huolta pitämään.

Vierailija
15/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttuni myös harrastaa tätä sossuilua, hän ja mies 26v, 3 lasta, lapset hoidossa ja vanhemmat eivät käy töissä. Ei kuulemma huvita, ei löydy mieleistä työtä (niin, peruskoulun todistuksella harvemmin pääsee Jorma Ollilaksi). Eli mikään työ ei kelpaa. Sossussa sitten veistelevät tarinoita siittä ja tuosta, oikeasti vielä kertovat näitä juttuja minulle, yök.

Nyt sitten kovasti touhottavat neljättä, kiva että saavat lapsia mutta jos he tuon mallin opettavat lapsilleen ja lapset lapsilleen...mukava ympyrä?

Sossussa saa ja pitää käydä JOS on tilanne sellainen, työstä se ei kuitenkaan mielestäni käy, eli sossupummeista eroon kiitos.

Vierailija
16/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 1-vuotias tuntui jo isolta lapselta, joten lapsia tulikin sitten melkein vuoden välein.

Ja kyllä se teini-ikäisenä jo itsestä tuntui ihan käsittämättömältä, että miksi ne tekee lapsia lisää ja lisää, kun edellisetkin tuntuivat vain olevan rasitteena. Raha oli tiukassa ja vanhemmat uhkaili kaikkia lapsia lastenkodilla, kun ei voimavarat heilläkään enää olisi riittänyt.. Ja sitten vanhempani ihmettelivät, että mitäs se murkku kiukuttelee, kun kertoivat että taas on uusi lapsi tulossa, tämähän aivan ihana perhetapahtuma!

No joo, tulipas avauduttua :) Oikeesti mulla oli suurinpiirtein ihan onnellinen lapsuus ja oon onnellinen isosta perheestä, kyllä se vaan on ollut monessa mielessä rikkaus etenkin näin vanhempana. Mutta en kyllä itse tuota suurta lapsimäärää ymmärrä, jos tosiaan rahat eikä voimavarat riitä niiden lasten hoitoon..

Vierailija
17/17 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei uskalla kyseenalaistaa elämänmenoasi, ettei vaan leimattaisi rasistiksi - sossutkin ovat varovaisempia.

Kyllä näitä yhteiskunnan vapaamatkustajia löytyy; minäkin olen miettinyt, että millaisia niistä lapsista kasvaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan