Bodyn hinnoittelu huutiksessa
siis jos laittaa ihan tavallisen, käytetyn H&M-bodyn huutikseen myyntiin, niin onko tosiaan kannattavampaa laittaa lähtöhinnaksi joku 3e ja euron korotus kuin vaikka euron lähtöhinta ja 50snt korotus?? Jotenkin kun näyttää että ensinmainituissa on ennemmin huutoja. Pelottaako liian halvat tuotteet ostajia vai mistä kyse? Haluaisin vaan kaappeja tyhjentää, mutta kelvolliset vaatteet pienellä rahalla ei kelpaa... :( pitäisikö siis nostaa hintoja?
Kommentit (2)
Olen huutanut muutamia ihan valkoisia bodyja, joiden lähtöhinta on ollut 50 snt ja olen maksanut niistä lopulta jotain 1,50 ja 2 e + postimaksut. Poika opettelee kuivaksi ja bodyt alkaa poistua käytöstä, en viitsi investoida enää uusia.
Sitten olen toisaalta myynyt mm. muutamia H&M tai " merkki" bodyja jotka ovat paksumpaa kangasta, aplikointeja, printtejä tms. Olen yleensä laittanut lähtöhinnaksi 2-3 e ja korotukseksi 50 snt. Hinta on kohonnut parhaimmillaan lähemmäs 20 euroa - jota itsekin olen tosiaan hämmästellyt.
Jos laitat korkeamman lähtöhinnan, alkavat ihmiset luultavasti huutaa vasta lähellä sulkeutumista. Itse ainakin katson, että jos tuote on vaikka lähtöhinnalta 10 e ja arvioisin voivani maksaa siitä esim. 12-13 e, huudan vasta ihan loppumetreillä. Jos taas lähtöhintaa ei ole ja edelleen arvioin voivani maksaa siitä 12-13 e, voin laittaa jokusen huudon jo aikaisemmin.
Juuri em. keskusteltu vauvanvaatepaketti on malliesimerkki siitä, kuinka hinta nousee pilviin: kaksi huutajaa laittaa korotusautomaatit päälle ja sitten ne automaatit hinaa hinnan sinne tappiin kahden sekunnin välein.
liian halvat kelpaa. Kannattaa pyytää sellaiset 4-5e vähintään hyväkuntoisesta bodysta.