Miksi kaikilla muilla aloilla on palkkaneuvottelut käynnissä paitsi konttorirotilla;(
Itse kuulun ERTO:n eikä koko viidenvuoden aikana palkkoihin ole tullut mitään korotuksia paitsi pakolliset. Olen töissä suuressa kansainvälisen yrityksen talousosastolla ja yhtiö tekee hyvää tulosta mutta koskaan ERTO ei ole pitänyt " tavallisten konttori työntekijöiden" puolta joita kuitenkin meidänkin yrityksessä on monta sataa. Kannattaako vaihtaa liittoa? vai löytyykö muitakin kohtalotovereita. Nihilisti työnantaja ei itsessään nosta palkkoja muutoinkun hikisesti mikäli työtehtävät muuttuvat! Ärsyttää vain lukea kaikkien metalli ym alojen suurista palkankorotuksista kun meillä puurtaa monta " hiljasta" laskuttajaa ym ilman mainittavaa korotusta palkkoihin ja uskokaa niin monen palkka ei ole isompi kun esim sairaanhoitajilla. Siis vaihtaakko työpaikkaa vai liittoa?
Kommentit (3)
Itse saan apurahaa 1250 e kuussa, ei kerry eläkettä, ja jos jäisin äitiyslomalle, saisin minimiäippärahaa.
Kuitenkin luulisin ettei kukaan kiistä työn tärkeyttä; oma tutkimukseni tähtää leukemian parempaan tuntemiseen ja sitä kautta hoitomuotojen ja lääkkeiden kehittämiseen. Mun mielestä tästä vois ihan maksaakin.
iso muutos , yhdistyminen, iso yritysosto ei tiedä vaikutuksia henkilömäärään ym... mitään ei koskaan kuitenkaan tapahdu mutta pelotellaan henkilöstön vähennys uhalla. Yrityskauppojen (omistajana suuri ulkomainen yhtiö) johdosta menetimme yllättäen tulospalkan/bonukset jotka sentään satunnaisesti nosti tuloja niin että vuosiansiot suureni. Mutta tämä siis historiaa!! Ainoa palkkakehitys monelle työpaikkani eläkeikää odottavalle mammalle on pakollinen korotus ja he eivät enää voi työpaikkaa vaihtaakkaan. Palkat kuitenkin heillä ovat tyyliin 1800¿ kuukaudessa. Itse vielä suht nuori ja voin vaihtaa alaa mutta jotenkin heidänkin tilanne surettaa. Eivät edes uskalla avat suutansa palkansuhteen (vaik ei sitä vaatimallakaan saa nostettua) jotteivät vaan lennä pihalle. Uskomatonta uhkailua työnantajan puolelta koko ajan joten liiton pitäis puuttua palkka kuopissa lojujiin.
Itse ainakin marssin n. kerran vuodessa esimieheni huoneeseen ja vaadin pidettäväksi ns. kehityskeskustelun. Keskustelussa sitten aina pyydän lisää palkkaa ja esimieheni sanoo vievänsä asiaa eteenpäin talon johtoryhmään. Ja joka vuosi sitä liksaa on lisää tullut.
Onko teillä ns. kehityskeskustelua lähiesimiehen kanssa. Avaa siellä reilusti suusi ja sano, että lisää liksaa.