**JOULUISTEN SYKSYISET SÄPINÄT LOPPUVIIKOLLE**
uutta pinoa loppu viikolle laitan vaikka kerkesin vielä lätkäyttää kohta tulevan tekstini tuonne alku viikon pinoon ennen kuin hokasin että vois uutta laittaa pystyyn ;D
elikkäs täällä on vähän HOH HOIJAA-meininki tänään:
täällä väsyny Miilukka. Lenni märisi tyyliin koko viime yön ja tuntuu itse että en ole nukkunut kuin puoli 12 tonne kahteen asti eli pari tuntia :( kahdesta viiteen lenni märisi ja kitisi vähän väliä ja viiden aikaan mittasin kuumeen niin 40,3 pallotti mittarissa. kuuden aikaan sain sen nukkumaan mut en kerenny itse nukahtaa kun se puoli seiskan jälkkeen heräsi märisemään heti uudestaan. eli niillä silmillä *krooh pyyh* vähäkö väsyttää..... tänään saa lekuriin sit kiikuttaa.oon melkeen satavarma korvista ja sit tosiaan toi räkätauti on nyt kestäny jo reilu pari viikkoa ja nyt toi kuume päälle..... itekki ollu nyt kolmisen päivää sairastanu. enää ei kyl kolota ja ei oo kuumetta. mut eilenkin oli kurkku kipee oikeelta puolelta ja korva. vieläki vähän..... ja alakerta vuotaa muuten vieläkin hentin aina pyyhkiessä, eihän se ookkaan ku 20päivä menossa. hoh hoijaa.....
mut nyt pakko saada kahvii nassuun, just laitoin lennin sänkyyn,saa nähä kauan nukkuu ennen ku alottaa taas huudot :(
silmäpussi Miilukka + company
Kommentit (16)
nostan viel tätä vähän ylöspäin ettei porukka vahingossa kirjottele tonne loppuviikkoon ku nää otsikot on ainakin vielä aivan peräkanaa :) löytäkää siis kanssasisaret tienne tänne ;D
Niin kannan minäkin korteni kekoon.
Onnittelut kirsikalle hienosta painon pudotuksesta, olet paitasi ansainnut :D ja oikeen mukavaa " kaija" iltaa.
Miilukan köörille paranemisia, yritän jaksella.
Meillä tuo univelka aiheutta myös noita pikku itkuja ja nyt olen uutena " oireena" saanut huimaamisen. Välillä tuntuu et järkikin alkaa mennä 8D
Tässä alkaa nyt olemaan vuosi tännä ilman nukuttua yötä, kun sais edes pari tuntia nukkua putkeen...
Olisittepa nähneet pikku ukon tyrmistyneen ilmeen eilen aamulla kun hän tavalliseen tapaansa meni repimää aamun lehden lehti korille(tekee sen joka aamu kun äiti juo kahvin) kori olikin tyhjä piti oikeen konttia sisään ja varmiistaan et sielä ei ole mittään. Oli tosi hassu.
Nyt kuuluu huuto vaunusta...
nefili ja Adam
Ei nukuta ei meilläkään, voimia Miilukan perheelle.
Meillä antibiootti hoiti nuhan poies, mutta korvatulehdus jäi :(
Nyt kokeillaan sinne korvaan antibioottitippoja, ei voida uutta kuuria perään syödä kun meni raukalla vatsa ihan sekaisin, eilenkin tuli kakka varmaan 7 kertaa, vaikka normaalisti kakkaa 1/päivä. Onneksi ei kuitnekaan ihan vesiripulia ole, ettei pääse kuivumaan, sellaista löysää kuites ja haisee niin että oksat pois.
Yöllä ollaan hereillä meilläkin puolen tunnin välein ja kitistään.
Meitsi lyö tissin suuhun tytölle (ei hyvä keino varmaankaan) ja jatkaa unia, muuten en saa nukuttua sitä vähääkään :(
ei jaksa ei valvoa yhtään ylimääräistä, joten tuo yötissi on jäänyt sitten pahaksi tavaksi ja varmasti osa heräilykerroista johtuu siitä,e ttei tissi olekaan suussa. No, itsehän olen opettanut tuohon väsyneenä.
Kaupungilla käytiin lasten kanssa juuri asken, esikoiselle ostettiin vähän askartelutavaraa ettei olis aina niin tylsää. Huomenna menee kerhoon pariksi tunniksi, mutta muuten on aina kotosalla. En tiedä olisko hyvä homma, jos kävisi enemmän joissain kerhoissa. Meillä kun koko perhetta rasittaa tämä kuopuksen sairastelu ja esikoinen jää kyllä kieltämättä hieman vähemmälle huomiolle.
Nyt menen kahvit keittämään ja lukemaan päivän lehden kun päiväuniaika on.
Saaraks+lapset
Pikaisesti minäkin kirjoittelen, ettei ihan pino tipu tuonne alas..
Miilukalle ja katraalle pikaista paranemista!
Kirsikalle suuret onnittelut mielettömän upeasta laihdutuksesta!
Huonoja unia monilla.. toivottavasti saatte pian paremmat yöunet ja yövalvomiset loppuisivat. muistan elävästi alkuajat PikkuPojun kanssa kun ei kolmeen-neljään kuukauteen nukuttu juuri yhtään =(
Nyt tuntuu kamalalta hehkuttaa, mutta meillä on todella hyvät yöt olleet jo pidemmän aikaa. Pari kertaa yössä PikkuPoju ottaa nopeat huikat, mutta tähän en välttämättä itse herää edes, koska Pikkupoju nukkuu vieressäni ja osaa tulla ottamaan huikat itsekseen (nukun siis ilman paitaa).
Minä saan siis lähes joka yö melkeinpä tauottomat 7-8 tuntia ihanaa unta! ..ellei sitten meidän 2v saa yöitkukohtauksia, joista alkaa tulla jo hyvin väsyttävä ongelma. Mutta nyt siis ei ole niitäkään ollut pariin viikkoon.
Jaaha, PikkuPoju vetää raivarit.
Eli loppui tämä sepustus taas melko lyhyeen..
-mm- ja Pikkupoju 8,5kk
vielä ilmottaudun kun tulin ite just ekaluokkalaisen vanhempain-illasta!
ukko vieläki yllättäen päivystyksessä jonottamassa lennin kanssa. menivät sinne jo tossa neljän-puol viiden maissa ja vieläki samalla reissulla.... hoh hoijaa!!! se on se 5min ja potku perseelle että korvat tulehtuneet.
no,katotaan nyt mitä ne siellä sanoo!!tosiaan tää päivä ollu kuumetta lennillä myös neljänkympin pintaan.hetkeksi laskenu aina lääkkeellä mut sit taas noussu heti 40 asteeseen. saa nähä mitä se ens yö taas on. ite näillä samoilla viime öisillä silmillä liikentees täällä vieläkin.ei tullu päivällä otettua päikkäreita ku lenni nukku vaan pikku pätkiä. tosiaan oisinko nukkunu sen pari tuntia viime yönä putkeen ja sen jälkeen 02-05 sellasta koiran unta ja viideltä mä jo heräsinkin sit.....
mut katotaan lekurin tuomio kunhan porukka kotiutuu sieltä yömyöhään....ARVAUSKESKUKSESTA!!!!!
Olisikohan meillä unet rauhoittumaan päin, viime yönä heräsi+söi kerran! Aamulla herättiin puoli 7, joi pullon maitoa ja nukkuu vieläkin. Ihan superia! Olen lopettelemassa imetystä ja epäilen, että tuo rauhoittaa unet? Vaipat meinaten kastuvat ihan erilailla ja poika nukkuu tosi sikeästi. Olenko pitänyt lasta janoisena? Ei meinaten kiristä rintoja yhtään ja poika ei ole niistä enään yhtään kiinnostunut. Toisaalta vähän haikeaa, mutta samalla vapauttavaa. Tosin nyt on sitten pullorumbaa, varsinkin kun pitää keittää joka päivä sammaksen takia. Mutta ei tarvitse onneksi pitkään.
Moni on räkätaudissa ja siitä edelleen korvatulehduksen kourissa. Miilukan kaupungissa on kyllä lääkärille pääseminen työn takana kun keskitettiin sairaalaan kaikki toiminnot. Vein meinaten töistä yhden tytön paikattavaksi yksi sunnuntai viideltä ja hän oli päässyt pois kymmeneltä ja hänellä oli kuitenkin aikamoinen ventti jalassa. Mutta oli kuulemma niin hienosti sidottu haava, ettei hätään ollut(pahaa teki se verentulo, mutta sain kuitenkin toimittua).
JIHAA, tää mamma pääsee tänään tuulettumaan! Olen todella sen tarpeessa. Tulen " raportoimaan" meiningin jahka selviydyn...
Nyt ajelemaan ne karvat, hih!
Kirsikka ja unikeko Akke-vauva
Hetkeen en ole kiireiltäni ehtinyt käydä muuta kuin lukaisemassa pinoa, mutta jos neiti nyt nukkuis hetken vielä niin ehdin kirjoittaa muutaman rivin.
[color=violet] Flunssaa [/color] näyttää olevan taas paljon liikkeellä. Saa nähdä miten meidän neiti, sillä aivasteli aika reippaasti aamulla ja yski vähän. Toivottavasti pysyis poissa. Ja tosi nopsaa paranemista kaikille pikku nuhanenille ja korvakipuisille.
Huonoista [color=violet] unista [/color] kärsii myös moni. Meilläkin menee yöt vaihtelevasti. Onneksi mies hoitaa nykyään noi yösyöttämiset, että mä nukun sen 8h yössä. =) En enää edes herää siihen kun mies käy syöttämässä. =) Äkkiä palautuu mun hyvät unenlahjat. Ole aina ollut hyvä nukkumaan. 10h yöunet ei tunnu missään.. =D
Viikonlopuksi ei mitään suurempia suunnitelmia, vähä pitäis haravoida, mutta tänne rannikolle on vissiin luvattu sadetta viikonlopuksi. [color=violet] Kirsikkkalle [/color] oikein mukavaa iltaa!!
Eiku täyttään astianpesukone..
rusina & M 9½kk (oliskohan??)
perjantaita vaan kaikille :)
joo,kotiutuivat sit lekurista eilen siihen kympin pintaan!!!!!eli saivat olla lekurissa sit oikeen melkeen 6 tuntia!!!hoh hoijaa...
lennistä oli otettu keuhkokuvat ku oli rahinoita mutta kuvissa ei ollut onneksi näkynyt mitöään. verikokeet myös otettu ja tänään saatiin tulokset että niissäkään ei onneksi mitään ihmeellistä!MOLEMMAT KORVAT tulehtuneet ja lääkekuuri päälle. sit määräsi jotain yskänlääkettä joka piristää :O eli eipä kannata ainakaan yötä vasten antaa tai sit ei ainakaan nukuta yötä....
niinkuin ei kyl viime yönäkään. tunnosti ett koko yön märisi,varmaan hei,puolentunnin pätkiä nukkui..ite nukku niin koiranunta että tunnosti ett lenni ois märissy koko ajan.
toivottavasti lääke alkaa puremaan nopeasti niin yötkin parantuvat varmasti!!!
mutta eipä mulla tän kummempii nyt ollu...kait se pitäs ruveta taas perjantain kunniaksi siivoomaan , blääh!
Tänään PikkuPojulle puhkesi kolmas hammas!
Ja oppi kolme uutta viittomaa; vettä, leipää ja nukkua
Nyt siis kaikenkaikkiaan " sanavarastossa" jo 8-10 viittomaa ja lisäksi taputus (joka viittomalla tarkoittaa kehua: hyvä/hienoa!"
Alkuviikon pinossa jo kehuin noita nalleviittomia, ja jatkan vielä samaa hehkutusta.. on se vaan upeaa huomata kuinka pieni vauva jo osaa " puhua" ja kuinka iloinen lapsi on kun tulee ymmärretyksi.
Lennille pikaiset paranemiset!
-mm-
[color=blue] M-M: [/color] Miten opetat niitä nalleviittomia? Kiinnostais kovasti muakin jos vaan osais. =)
[color=blue] Lennille [/color] kovasti paranemista!! Onneksi syy selvis ja poika sai siihen lääkettä.
Me käytiin tänään taas vauvauinnissa, mutta kun neiti nukahti autoon eikä meinannu sit ollenkaan herätä vaan piti herättää, niin uiminen ei ollu niin kivaa. Halus vaan olla mun sylissä ja katsella kun muut sukelsi ja leikki. Jos ens viikolla sit menee taas vähän paremmin.
Mulle saattaa tulla tässä syksyllä hyvä työtarjous. Pitäkää peukkuja! Kuulin huhuja, että sellainen mukava paikka saattais vapautua tässä syksyn/talven mittaan. Palkka olis parempi ja jonkinmoisia esimiestehtäviä tiedossa. =) Toivottavasti en nyt vaan innostu turhan aikaisin. Aina voi haaveilla.. =D
Nyt kirjoittaan vähän kauppalistaa ja kauppaan kun mies tulee töistä.
Hyvää lauantai-iltaa!! =)
rusina & M uimisesta väsähtänyt neitokainen (nukkunu jo 2h)
Käytän noita viittomia puheen ohella, eli samalla kun sanon että nyt syödään, niin teen syödä-viittomaa. Toistan monta kertaa ruokailun aikana lausetta " PikkuPoju syö" ja viiton syödä-viittomaa. (Sormet suppuun ja kosketetaan huulia)
PikkuPojun leikkiessä pupulla toistan " pupu,pupu" ja teen pupu-viittomaa, (etu-ja keskisormilla pupunkorvat heilumaan pään päälle)
Autolla samaa, eli kädet ikäänkuin ratille ja ajellaan, toistaen auto-auto
Nukkua, viitotaan kun poju on menossa nukkumaan, sormilla ikäänkuin nipistetään silmät kiinni (ei kuitenkaan oikeasti nipistäen, vaan ilmassa viittomana ;) )
juoda / jano on kuin joisi mukista, hörppäisi.
Maito on kuin lypsäisi lehmän utareita (heh!)
Itkeä on silleen, että vedetään etusormilla kyyneleet poskille
(esim. mitä itket? -kysymys korostetaan kyynelin)
Viiton aina viittomat siis samalla kun puhun, viiton omilla käsilläni, itselleni. PikkuPoju seuraa ja tekee itse perässä minkä osaa.
Suosittelen kirjastosta lainaamaan nalleviittomista kertovan kirjan.. olisko joku Pulli (suku)niminen sen kirjoittanut ja kuvittanut.. tuota kirjaa en ole aikoihin itse lukenut, koska nalleviittomilla olen osannut viittoa jo yli 10 vuotta.
nyt pitää mennä.. ruoka palaa uuniin..
-mm-
nukkua-viittomaan kuuluu vielä käsien yhteenliittäminen, ja pään painaminen niihin. eli " nipistetään" luomet kiinni, kädet yhteen, pään toiselle sivulle ja pää painetaan käsiin = silmät kiinni, nyt nukutaan.
Mun opastus on niin sekavaa, että tosiaan parempi kun lainaa kirjan ja opiskelee siitä =)
Tälleen kertoen se on tosi hankalaa kun ei voi näyttää mallia.
Kiitos [b]Miilukka[/b] hillittömistä otsikoista :D!
Juu ei nukuta ei. Alpi ♥ on ollut viikon verran räkätaudissa, nuhaa, yskää ja pikkuisen lämpöilyä vain, mutta unet on tauti vienyt! Itse en ole vielä ehtinyt toipumaan edellisestäkään flunssasta, ääk. Hampaitakin pikkuherralle taitaa tulla 3. ja 4. yhtäaikaisesti, huoh. Tähän kun ynnätään se, että siippa oli melkein viikon työmatkalla Englannissa niin arvaatte, etten ole paljoa pinoutua ehtinyt. No nyt kuitenkin :)
Kovasti paranemisia kaikille lenssuisille ja korvavaivaisille! Täälläkin on tuota korvatulehdusta pelätty, mutta toistaiseksi räkä on tullut hyvin juoksevana ulos eikä ole jäänyt tukkimaan korvakäytäviä. Meillä käytetään homeopaattisia lääkkeitä aina flunssan tullen, toimivat lapsilla tosi hienosti.
[b]mutter-mommy[/b], kiinnostuin tosi paljon noista vauvaviittomista! Googletuksella selvisi, että Nalleviittomat-oppaan kirjoittaja on Tuula Pulli. ...Löytyisiköhän kirjastosta?
[b]Kirsikalla[/b] on kyllä syytä olla tyytyväinen itseensä; mahtava painonpudotus! Tekisi minullekin hyvää :) Olet siis nyt virallisesti uusi idolini :D! *haaveilee vaatekomeron sisällön uusimisesta*
Meillä on viimeinkin uutena taitona tullut [b]istuminen[/b], pitkäänhän on jo [b]kävelty tukia pitkin[/b]. Nykyään ei edes juurikaan kopsahdella, paitsi joskus oikein väsyneenä... Ja kun poika on ryhtynyt [b]kiipeilemään[/b] niin tarvetta olisi parillekin henkivartijalle..!
Ja nyt aamupalan laittoon. Mukavaa sunnuntaita jouluntähtösten perheisiin!
Tinuri ja Alpi Armas 14.12.
heippa!
ihan pikaseen pinoudun ku täytyy lähtee viel toi 2 vee laittamaan sänkyyn ku kekkuloi tuossa vielä....
lennillä clavurion-niminen lääkekuuri siis päällä niihin korviin.toi lääkekuuri alkoi siis torstai-iltana mutta nyt tänään päivällä hoksasin lennin otassa muutaman pikku näpyn (tai sellasii punasii pikku länttejä tms.) no aattelin eka ett jotain hikinäppyy huutamsiesta tms. mutta nyt just ennen nukkumaan menoa hokasin ett koko jätkä niissä näpyissä...selässä eniten. mahanpuolella vähempi.tuossa vaippa-alueella oli jonkin verran.
VOIKO OLLA ETTÄ ONKIN ALLERGINEN TUOLLE LÄÄKKEELLE!!! VAI OISKO SITTENKIN SAMAALLA TUOSSA SAIRASTANU SEN VAUVA-ROKON???
kiva ku ei ota nyt selvää että kumpi lie...varmaan taas huomenna lekuriin sit jos näpyt ei oo hävinny :/ vakioasiakas kohta siellä.
lennillähän kyl oli kova kuume kolmisen päivää tuossa mut sit ku samalla on ollu jo niin kauan räkänen + korvat tulehtuneet niin oisko voinu samaan aikaan sairastaa tuota vauvarokkoa.
hampaita vissiin kans tulossa taas samaan aikaan ku niin kiukkunen ollu tänään ja sormet menee suuhun koko ajan. ei suostu juomaan taas maitookaan kunnolla (niinku ei sillo kun puhkes ne ensimmäiset 2 hammasta kerralla pari kuukautta sitte)
mut ei hitsi,tarttee kyl lähtee nyt tuota vähän isompaa poikaa lähtee viemään unille kun hippuloi vielä tuossa.....
Tässä alkaa elämä vähitellen voittamaan. Olihan aika väsynyt olo lauantaina. Mutta Kaijan keikka oli tosi hyvä ja oli älyttömän hauskaa. Mutta ehkä sen viimeisen kermaliköörin olis voinut jättää ottamatta? On se onni ettei enään " tarvitse" kapakoissa hillua joka viikonloppu, en yksinkertaisesti jaksaisi. Ja kallistakin se on kuin mikä. Mutta kyllähän taas arki maistuu juhlalle kun pääsi kunnolla tuulettumaan. SUOSITTELEN! Mutta jättäkää se viimeinen juoma ottamatta... Hih. Nyt taas pitää palata ruotuun laihdutuksen suhteen, lauantaina olisin voinut syödä koko maailman!!!
Huih, menen koulutukseen ti-ke, vähän jännittää. Onneksi tulee tuttu Akselia hoitamaan, joten sen puolesta ei ole hätää. Ja nyt kun tissi on unohdettu niin aina vaan helpottuu. Huomenna täytyy sitten keksiä jotkut vaatteet koulutukseen. Nyt on vaatteet vähän isoja ja en kyllä viitsisi mitään välifarkkuja ostaa. Eli, jos joku siellä tulee sanomaan, että sun farkut löpsöttää takapuolesta, annan korvatillikan!
Toisin kuin eräillä, paino Akselilla on noususuuntainen. Akselin kummitäti kävi tänään ja sanoi, että poika on viikossa pulskistunut kovasti. Katselinkin tänään, että kaverille on tullut toinen leuka. Luulen, ettei enään neuvolassa " haukuta" pikkuiseksi pojaksi...
Vanhemmillani oli eilen rapujuhlat ja tänään kävimme rääppiäisissä. Melkoista askartelua tuo rapujen syöminen, ei kannata nälkäisenä mennä rapuja syömään! Akseli piteli ihmeissään rapua, sen verran oli omituisen näköinen että jätti suosiolla pöydälle. Tytsy taas oli varma, että ravuille oli ommeltu napit silmiksi. :) Ja että katkaravut on näiden isojen rapujen lapsia. Mutta tytsy tykkäsi ravuista ja papalla menikin sitten aika mukavasti kun kuori makupaloja hanakan tytön suuhun. Yritin saada samaa palvelua, mutta ei onnistunut.
Nyt nukkumaan, sitä ei taas tiedä millainen yö on edessä. Viime yönä juotiin ainakin tuttipulloa monta kertaa...unikouluun poika pääsee heti kun minä olen saanut nukkua hieman enemmän. Myönnän, oravanpyörässä sen suhteen olemme.
Kirsikka, selvänä symppis, humalassa jumalainen ;) ja hänen läheisriippuvainen poikansa Akke
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11283379&p=1&tmo…