Parhaimpia leluja vauvalle...
Minulla on 5kk ikäinen tyttö-vauva ja olisinkin kysynyt teiltä kenellä on useampia, vanhempia tai samanikäisiä vauvoja, että millaiset lelut tuon ikäistä vauvaa kiinnostaa eniten ja mitkä lelut ovat sellaisia joita vauva pystyy " käyttämään" yksin.
Meillä on rapisevia uniriepuja, helistimiä, jumppamatto kaarella ym. , mutta näihin tyttö kyllästyy tosi nopeasti.
Olen huomannut, että lelut joissa on nappuloita, kuuluu ääniä tai vilkkuu valoja ovat in, mutta mistä löytyisi sellainen lelu, jolla vauva voi leikkiä yksin. Esim. äänikirjat ovat hankalia, mutta vauvan mielestä kivoja. Ne ei pysy käsissä ja jos on nappuloita niin vielä hankalampaa on pitää kirjaa ja painaa nappeja. Näissä tapauksissa joudun itse pitelemään kirjaa ja antaa vauvan painella nappeja sen verran mitä hän niitä saa paineltua. Olisi siis kiva että olisi tämän tyyppinen lelu mutta jota vauva voi itse käyttää. Silloin saisin jopa jotain kotitöitä tehtyä :)
Mikä on ollut/on oman vauvasi kestosuosikki joka ei vanhene monenkaan käytön/leikkikerran jälkeen?
Kommentit (2)
lapsesi mielestä ne hankalat villkkulelut ovat parhaimpia juuri siksi että siinä on ihminen paikalla pitelemässä niitä ( :
Joidenkin lapset viihtyvät pitkäänkin yksikseen jossain, mutta useimmat vauvat kaipaavat seuraa.
Eli lapsen vanhempi on mielestäni tuossa iässä lapsen paras " lelu" .
Mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa sitä enemmän hän alkaa viihtyä myös itsekseen lelujen tai muun puuhan parissa.
Meillä poika oli kiinnostunut lelukaaresta/puuhamatosta 9kk ikään saakka. Sitten otin pois, koska aina rämäytti kaaret alas jaloillansa ja ajattelin että hajottaa vielä kokonaa. Meillä oli sellainen Tiny Love-merkkinen, josta kuului musiikkia.
Poika tykännyt aina kaikesta pimputuksesta. Nyt tosin parhaimpia " leluja" ovat roskikset, sähköjohdot ja aikakausilehdet. Hobby Hallin kuvasto on ehdoton suosikki :)
4kk iässä sai lahjaksi sellaisia pehmolelueläimiä, joissa kaikissa eri ominaisuudet. Siis yhdessä kulkunen sisällä, toinen rahisee jne. Sen parissa on viihtynyt hyvin ja viihtyy vieläkin kun vaan välillä laittaa piiloon ja sitten antaa uudelleen leikittäväksi.
Monethan ovat laittaneet tyhjän shampoopullon tms sisään riisiä tai makaroonia ja sitä vauvat sitten ovat helistelleet.