Suosittele omaa herkkuruokaasi!
Tekisi mieli kokata jotain uutta ja herkullista - mutta mitä? REsepteistä ei koskaan tiedä, onko ne hyviä vaiko ei. Mutta olisiko teillä jotain lempiherkkua, joka vie kielen mennessään?
Kommentit (4)
Pihviä ja valkosipuliperunoita osaa varmaan jokainen tehdä muutenkin. Tai tortilloja, pitsaa jne. Näitä mä yleensä teen herkuksi. Mutta nyt olisi kiva kokeilla jotain uutta.
Juustosalaatti
keitettyä pastaa
paprikaa pilkottuna (käytä hiukan pannulla)
(+herneitä, maissia, pilkottua omenaa, sipulia jne. oman maun ja kaapin sisällön mukaan)
juustoa pieninä kuutioina, itse suosin Goudaa, mutta muutkin kelpaavat. Vaihtelua saa laittamalla joukkoon esim. chiligoudaa tmv. maustettua.
Päälle salsaa tai saaatinkastiketta oman maun mukaan:)
Itse teen niin, että ~1/3 pastaa ~1/3 juustoa ja ~1 /3 osa vihanneksia. (eli käytännössä juustoa hieman vajaa 1/3 ja vihanneksia reilu 1/3 )
Just eilen ite tein
2pkt pekonia
1pkt herkkusieniä
1pss tomaattisalsa (pakastepss)
(kirsikkatomaatteja tms.)
loraus kuohukermaa
vähän koskenlaskijaa
Mausteita ei tarvii.
Paista pilkottua pekonia pannussa, lisää sienet. Anna kypsyä. Lisää pakastepss (ja pilkotut kirsikkatomaatit) ja vähän ajan päästä kerma sekä koskenlaskija. Anna hautua ja kerman hieman vetäytyä. Ei saa olla liian löysää. Tarjoa esim. wokkivihannesten kera. Nopeaa ja helppoa ja ennen kaikkea tosi hyvää!! :P
Jos teet tällaisen aloituksen, olisi korrektia että laittaisit ensin oman reseptisi!