Jos huutiksessa ostajasta ei kuulu mitään...
niin kauan odotan? Ja jos tiedoissa on hänen numero niin voiko siihen soittaa ja kysyä, aikooko ostaa? Vai onko tungettelevaa? ja jos voi soittaa niin koska?
Kommentit (24)
Pari viikkoa sitten yksi Osta heti -kohteen huutanut kuulemma "unohti" ottaa yhteyttä. Ei ole vieläkään maksanut. En tajua. Jos huutaa osta heti -kohteen, niin miten voi saman tien unohtaa asian tai muuttaa mieltään?
mä en tajua miksi jotkut huutaa juuri ennen kohteen sulkeutumista ja sit antaa kuulua itsestään vasta tyyliin viikon päästä? miksei voi samantien laittaa sit vaikka viestiä tai jotain...
olen laittanut aina negan kun huuto jää lunastamatta ja usein saan sitten kostonegan takaisin.
mikä siis on asiaton kostonega?
milloin voi pyytää ylläpitoa poistamasta negan (= kostonegan).
olen tehnyt yli 1000 kauppaa ja suututtaa nuo turhat huutajat.
huijareista rikosilmoituksia. Loppuisi se jatkuva turha huutaminen, maksamattomuus.
Ei se poliiseja vaivaa.
jos toinen osapuoli rikkoo sääntöjä ja antaa sulle negan kostoksi omastaan, niin ott yhteyttä ylläpitoon niin saat negat pois. yhden kostonegan sain ja seuraavana päivänä se oli jo pois ja toisen osapuolen tunnukset poistettu
Tein kerran rikosilmoituksen huutismyyjästä, kun ei monista lupauksista huolimatta lähettänyt ostamaani tuotetta..olin maksanut 40 euroa ja tuotetta ei näkynyt eikä kuulunut..mahdollinen myyjän nimi jne oli tiedossa, mutta poliisit sanoivat että eivät noin pienestä summasta voi alkaa juttua kasaamaan..meille toi 40e ei kuitenkaan mikään pikkusumma - kuitenkin olin silloin vielä pienen vauvan yh-äiti ja tulot olivat minimaaliset... :o/
Tottakai noita tapahtuu, jos tietävät, etteivät joudu mihinkään syytteeseen.
t.21. täytyy ottaa yhteys ylläpitoon
kans nyt vähä jännittää et kuulenko huutajasta koskaan mitään. huuto kyllä sulkeutui vasta tänään mutta huutajalla on negatiivisia palautteita lunastamattomista huudoista. tämän huutajan nimimerkki alkaa m:llä :)
on minullekin maksamatta.
Negatiivisia tosiaan oli.
lupailee vaikka mitä...
ylläpito poistaa asiattomat kostonegat
ja hänelle laittaa negan. Sitten tämä ostaja laittaa kostonegan, niin voiko ylläpito poistaa sen?
Voiko pienestäkin summasta (maksamattomasta) tehdä rikosilmoituksen?
Sut kuules nauretaan poliisilaitokselta ulos!
Rikosilmoituksen voi tehdä jos on maksanut tuotteen ja sitä ei kuulu. Mutta poliiseilla on tärkeämpääkin tekemistä kun selvitellä jotain vitosen petosta (eri asia jos isoista summista kyse). Puhumattakaan että tekisitte ilmoituksia jos joku ei maksa.
Ja kostonegat kanssda... näkeehän niistä selityksistä ihan selvästi että kuka on ollut syyllinen kämmeihin. Jos on 54 positiivista ja yksi kostonega niin en minä ainakaan menisi ylläpidolle siitä itkemään. Sehän oikeastaan piristäisi sitä plussien tylsää rivistöä ;)
Siis oletko lähettänyt myytävänä olleen tavaran ennenkuin olet saanut rahoja vai millä perusteella asia on mielestäsi poliisiasia? Siis jos tosiaan olet lähettänyt, eikä ostaja maksa, niin kyllä silloin on rikos, mutta huutonetin luonteen tietäen, EI KANNATA LÄHETTÄÄ ennenkuin on nähnyt rahat tilillä..
Itselleni kävi niin että viesti vaan hukkui muiden joukkoon ja ajattelin että luen ja maksan sitten illalla kun on aikaa, mutta sinne se vaan unohtui ja sitten tulikin viikon päästä tosi kiukkuinen viesti...
jos vieläkään ei sen jälkeen kuulu viikkoon mitään, annan negatiivisen palautteen ja kohteen uudelleen myyntiin.
kertoo niin paljon huuto.netin maailmasta :)
Joillekin siitä on muodostunut tyyliin elämäntehtävä - sehän on vähän kuin olisi yrittäjä kun on kauhee lista toimitusehtoja ja vaikka mitä.
Hitto, multakin pöllittiin aikanaan Hietsun kirpputorilla farkkutakki ja otti tosiaan aivoon, koska se ei ollut myynnissä vaan ihan mun oma. Ei kyllä käynyt edes mielessä käydä tekemässä siitä rikosilmoitusta :)
Tai sitten et ole ollenkaan ottanut itse huutajaan yhteyttä.
Huoh, lueppas ne Huutiksen säännöt, siellä kehoitetaan odottamaan VIIKKO, kaikki kun eivät asu netissä!
Viikko on ihan hyvä aika odottaa ja laittaa sen jälkeen muistutusviesti.
Kaikki eivät tykkää, että soitetaan! Eli ÄLÄ soita, jos on pakko, niin laita tekstari.
Oletko laittanut viestiä ostajalle kohteen sulkeuduttua? Sähköpostia siis? Itse olen myös myyjänä ottanut ostajaan yhteyttä ja laittanut tilinumeron vaikka se vakioviestissänikin on. Ylittyihän HV, nykyäänhän jos HV ei ylity yhteystiedot ei välity.
Mutta laita vaikka mielummin sähköpostia ostajalle kun soitat.
mä en tajua miksi jotkut huutaa juuri ennen kohteen sulkeutumista ja sit antaa kuulua itsestään vasta tyyliin viikon päästä? miksei voi samantien laittaa sit vaikka viestiä tai jotain...