Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä suklaasta vieroittautumiseen?

Vierailija
18.09.2007 |

Mitä tilalle vai ei mitään? Kauan kestää, ennen kuin ei tee enää mieli?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se jopa toimi kun yritin eroon suklaasta:

ajattele, että suklaapala on kaakaoon kastettu voinappi. Aluksi hyvää, mutta lopulta imeskelet pelkkää voita. (Suklaassahan on ainakin 1/3 silkkaa rasvaa). Voi on ällöttävää. Keskityt tähän mielikuvaan, maistelet ja tunnustelet ja kun harjoittelet aikasi, alkaa suklaa tuntua ällöttävän rasvaiselta.

Vierailija
2/12 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit itsesi kanssa, että kerran viikossa saat syödä yhden suklaapatukan.. pian huomaat, että et tarvitse sitäkään..

menee viikkoja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi aina siirryn pienempään patukkaan, mutta sitten aina jossain vaiheessa ostan sen ison levyn ja sitten taas mennään entiseen tahtiin.

ap

Vierailija
4/12 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumma suklaa on terveellistä....

mulla toimi pätkiksiin siirtyminen ja sen miettiminen tarkkaan että koska tekee mieli suklaata ja miksi!?

Vierailija
5/12 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun ei voi edes yhtä kauppareissua tehdä niin ettei kieppais karkkihyllyn kautta, ja sieltä päivästä riippuen nappais mukaan fazerin sinistä tai pätkistä tai jotain siltä väliltä..

T: Ap, kiittäen tulleista vinkeistä.

Vierailija
6/12 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä: jos yrität ehdottomasti kieltää itseltäsi vaikka vaahtokarkit tai maksalaatikon, mitä enemmän kiellät, sen enemmän alkaa tekemään yhtäkkiä mieli juuri sitä. Ajattele: vaahtokarkkeja!!! nam!

Mitä jos kokeilisit jotain ihan muuta: syö suklaata vaikka parin viikon ajan niin että napa raikaa, siis todella paljon! Levyittäin joka päivä. Parissa viikosa et saa siitä sydänkohtausta, mutta ehkä pääset himostasi ja kyllästyt koko herkkuun.

Itselläni on sellainen tyyli, että saan syödä suklaata jouluna niin paljon kuin ikinä haluan, ja joulu kestää kolme päivää. Mulla suklaa assosioituu niin vahvasti jouluun, että sitä ei juuri muulloin tule mieleen syödä.

Vierailija
7/12 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lauantai on karkkipäivä. Silloin saan syödä suklaata niin paljon kuin jaksan, yleensä meneekin levy, puolitoista ja nimenomaan tummaa (Panda on ihanaa!!). Mättölauantain jälkeen ei päiväkausiin todellakaan tee mieli yhtään suklaata. Ehkä perjantaina alkaa taas vähän houkuttaa ja lauantaina saakin sitten kiepata karkkihyllyn kautta - nam!

Olen muuten hoikka (165/52) eli painoonkaan nämä herkkupäivät ei vaikuta mitenkään.

Vierailija
8/12 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vaihdoin kaiken suklaan tummaan suklaaseen. Se sammuttaa suklaan janon, mutta vähentää himoa pikkuhiljaa. Ja kun aika tuntui sopivalta lopetin tummankin suklaan.

Nykyään en koskaan osta suklaata itse, mutta jos joku tarjoaa tai tuo tuliaiseksi/lahjaksi niin syön, mutta aina sen jälkeen pitää himo taas hiljentää syömällä vähän aikaa tummaa suklaata.

Ja olen laihtunut :-)

Vierailija
9/12 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin suklaan kanssa toimii siten, että mitä enemmän syö, sitä enemmän tekee mieli. Tulee suklaakierre. Totaalikieltäytyminen on helpompaa kuin vähentäminen. Kahden viikon päästä helpottaa.

Jos tämä edellämainittu tapa ei toimi sinulla, vaihda Lindt-merkkiseen 80% suklaaseen. Ei ole oikeastaan makea. Kaakaopapu kun on aika karvas.

Vierailija
10/12 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olen edellä mainitussa tilanteessa, joten minäkin odotan jännityksellä, jos joku uusi vinkki tulisi vastaan, että voisin taas lopettaa. Olen usein kuukausia syömättä, mutta heti jos vähän taas alkaa syömään, niin se himo palaa, ja sitten sitä taas mennään, eikä raaskisi millään lopettaa, kun se on vain kerta kaikkiaan niin hyvää! Lisäksi lakossa ollessani jollain lailla säälin itseäni siitä, jos en saisikaan enää ikinä nauttia suklaan ihanuudesta, ja ostan sitten suklaata vaikkei sitä edes kunnolla tekisi mieli, jolloin kyllä nautin ja jään siihen taas koukkuun. Ihan hölmöltä kuulostaa näin kirjoitettuna, toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan.

Harrastan mielikuvaharjoittelua niin, että kuljen edestakaisin karkkihyllyä kaupassa ja ajattelen, " Hyi, yäk, ei kyllä tee yhtään mieli tuota, eikä kyllä tuotakaan!" Joskus se toimii. Varsinkin, kun yleensä tekee mieli vain jotain tiettyä herkkua, ei mitä tahansa suklaata.

Ja kuten muutama edellä kertoikin, minäkin olen ihan mielipuolisena pari viikkoa, ennen kuin olo tasaantuu. Sitten kun vain pysyy erossa suklaasta, niin ei kohta edes tee mieli. Tämän suklaahimon lisäksi syön muuten aika terveellisesti, joten en oikein tiedä, miksen laihdu suuremmin silloin, kun en suklaata syö. Tosin, elimistöni on kai niin tottunut suklaaseen, etten siitä pahemmin lihokaan? Tai voisi kuvitella, että levy päivässä -meiningillä lihoisi enemmän kuin kilon vuodessa. Ikävä kyllä pidemmällä aikavälillä siinäkin on kilo liikaa. :( Pitäisi laihtua mielellään sen kymmenen kiloa.

Tsemppiä teille muillekin, jotka kamppailette saman koitoksen parissa! :)

Vierailija
11/12 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä idea tuossa edellä. :)

Vierailija
12/12 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin vapaa määrä vanukkaita, sitten rajoittaen.. ja ei siis oikeeta suklaata muulloin kuin ehkä patukka viikossa tai siihen suuntaan..