Suositelkaa vedenpitävää, ei liian kuumaa jalkinetta +5 ja -5 asteen väliseen lämpötilaan.
Pitäisi siis kestää sateet ja paisteet, mutta liian kuuma ei saa olla.
Kommentit (8)
Itse asiassa ne alkavat jo olla liian kylmät kun mennään alle -10, joten ne ovat juuri passelit tuohon nollan molemmin puolin. Jotkut kyllä sanovat pärjävänsä niillä koko talvenkin, mutta ainakin rauhallisella tytölläni, joka ei koko aikaa juokse ja touhota, on varpaat jäässä kunnon pakkasilla Vikingeissä (vaikka kengässä on vain yksi villasukka, ihoa vasten, sekä tarpeeksi ilmatilaa).
Itse olen siis kokenut välikausigoret turhaksi sijoitukseksi.
Ehkäpä päädyn talvigoreihin. Niiden vuori vaikutti kyllä aika paksulta, mutta saahan jotain lämmittävyyttä nollakelille ollakin. Koville pakkasille meillä on tarrakuomat.
käytössä. Näyttävät lenkkareilta eli ilman korkeaa vartta enkä voi suositella. Heti kun on vähänkään kosteampaa niin lapsella on sukat märkänä. Talvi-Vikingeistä olen tykännyt, mutta näitä en toiste enää osta.
Ihan talviversio Vikingeistä, sillä ei niitä tosiaan ole koville pakkasille tarkoitettukaan =) Näin ainakin meillä ja ovat olleet huippuhyvät!!
Ovatko jotenkin eri malliset tms. kuin Vikingit?
Meille on ostettu Eccoja sen takia, että Vikingit on paljon tönkömmän oloiset. Pitävät hyvin vettä, mutta eivät nekään mitkään kovien pakkasten kengät ole, ainakaan jos ei ole kova liikkumaan.
Itselläni on siis myös Eccon talvicoretex kengät, lasten mallia ;) Perusmustat kylläkin :) Ja koko viime talven niitä käyttäneenä en voi kuin kehua, kertaakaan ei varpaat kastuneet, ja kun pysyi liikkeessä, niin varpaatkin pysyi lämpimänä.
välikausikengät ovat loistavat. Ja vielä kotimaiset :)
goretexit.