Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töistä poissaolo hoitojen takia, moraalinen ongelma

17.09.2007 |

Minun täytyy lähteä pas:n takia Helsinkiin, jolloin ruljanssiin menee kerralla koko päivä. Muistelen, että ainakin edellisellä kerralla (siis vuonna 2003...) sain varsinaisen siirtopäivän tietää aika lyhyellä varoitusajalla. Silloiselle työnantajalle oli helppo sanoa etukäteen, että tällainen yksi pikku juttu on tulossa, mutta nykyinen pomoni on aivan hirveä. Hän on mm. levitellyt erään työkaverini keskenmenopoissaoloja pitkin opettajanhuonetta jne.

No, hänestä on toki valitettu moneen kertaan, eli se ei nyt tähän hätään auta, ja kun tilanne nyt kuitenkin on tällainen kuin on, en haluaisi millään tavalla vihjaista mihin olen menossa, puhumattakaan syystä. En tiedä käydäänkö täältä satojen kilometrien päästä Naistenklinikalla muissa hoidoissa kuin lapsettomuusasioissa, mutta pelkkä paikan nimi poissaolotodistuksessa taitaa olla meidän työpaikalla jo liikaa informaatiota.

Miten tässä tilanteessa toimisitte? En siis täysin voi luottaa siihen, että äijä osaa pitää suunsa kiinni, vaikka hänen tietysti kuuluisi, mutta en nyt varmaan oikein voi ottaa sellaista omaa sairauslomapäiväkään. Vai onko joku varjellut yksityisyyttään niin, että on ilmoittanut olevansa vaikka flunssan kourissa, jolloin selviäisi omalla ilmoituksella?

Ihan kauheaa joutua edes miettimään tällaista, mutta uskokaa pois, työyhteisömme vain odottaa johtajan eläkepäiviä. En haluaisi tietenkään valehdella, mutta palanenkin totuutta on liikaa. Palkaton vapaapäiväkään ei oikein tule kyseeseen, koska meille myönnetään niitä tosi nihkeästi (ja jälleen kerran se pomo tenttaa senkin syytä, vaikkei asia sille tippaakaan kuulu).

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Jos sinulla on virka, niin älä kerro minne olet oikeasti menossa... Flunssa (seuraavana päivänä täytyy sitten sanoa, että pääsit vain säikähdyksellä, tosin päänsärky voisi olla) voi hyvin olla tai vaikka migreeni.. Kun on virka, niin sinullahan on kolmen päivän aika, ettei tarvitse lääkärintodistusta.. Mutta jos ei ole virkaa niin ilmoita olevasi sairaana! Ei liene hirveän suuri ongelma, kerran olla poissa ja hiukan vääristellä totuutta, jos oikein ymmärrin, et niin hirveästi ole ollut poissa..

Tsemppiä!

Vierailija
2/5 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole työpaikalla myöskään kertonut hoidoistani. Meille on tehty koeputkihedelmöitys ja punktiopäivänä olen soittanut töihin ja sanonut olevani kuumeessa, kerran oksennustaudissa. Olen sitä mieltä että minun hoidot ei kenellekkään työpaikallani kuulu ja olen ilman omantunnontuskia ollut kotona valesairauden kourissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitoalalla ja muut joutuu tekee enemmän töitä jos olen poissa, mä korvaan tunnit takas. Otin lomapäiviksi ne 3, punktio ym päivät, ja nyt jännään et punktio sattuu niiksi päiviksi, joista klinikalla alustavasti sovittiin. Stressaavaa tämä on! En haluis olla yhtään poissa töistä ja mäkään en todellakaan sano syytä. Esimiehelle ei se muuten edes kuulu. Palkaton sairis tai loma on ainoa oikea. Mutta sulla kun on pas kyseessä, niin voinet olla päänsäryssä :( Vaikka olen yksityisellä, niin ei ne ajat ole tuollakaan täsmällisiä. Olisipa ilta aikoja.

Vierailija
4/5 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan vielä tunnustella tilannetta, mutta voi tosiaankin olla, että ilmoittaudun sairaaksi ihan omin nokkineni ilman todistuksia. Täytyy sitten vaan toivoa, ettei ole niin huono mäihä, että joku kollega astuu samaan junaan... No, onneksi se on aika marginaalinen mahdollisuus, vaikkei ihan poissuljettu vaihtoehto kuitenkaan. En tähän juuri tänään alkavaan kiertoon vielä aio kokeillakaan, mutta ehkä ensi kuussa jo.

Vierailija
5/5 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut minulla syynä joka kerta, kun lapsihomman takia olen ollut poissa töistä.

Meillä ilmoitus hoidetaan " toimiston" kautta ja sihteeri tietää missä mennään. En kyllä olisi kertonut hänellekään, ellemme olisi ystäviä muutenkin. Hän sitten aina kiemurtelee pomon edessä eikä kerro muuta kuin, että lääkärissähän tuo ravaa. Koko työpäivä mullakin menee yhteen vaivaiseen ultraan, reilun sadan kilometrin päähän aina ajelen.

Mikäli kaikki menee kuin elokuvissa, ekaan IVF-punktioon ja siirtoon pääsemme syyslomalla. Eipähän tarvitse niitä päiviä selitellä.

Tsemppiä kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi