Syöminen välillä melkoista showta....
Meidän 9kk ikäinen poitsu vaatii melkoisen määrän tavaraa pöydälle, että malttaa syödä. Koko ajan pitää " jotain tapahtua" , että saapi ruokaa suuhun... On taittu itse hänet tähän touhuun opettaa, mutta jos yritän saada ruokaa suuhun ilman rekvisiittaa, se on mahdotonta. Tämä oikeestaan alkoi reipas kuukausi sitten, kun poika oli kipeänä eikä suostunut laittamaan suuhunsa mitään, paitsi kun sai leluja eteensä ja huomio kiinnittyi niihin...
Onkos muut saman ikäiset samanlaisia vai syödäänkö teillä ruoka ilman leluja ym???
tt ja poika 9kk
Kommentit (3)
Neiti 9kk ja syömisestä ei tule yhtään mitään ilman leluja tai muita hypisteltäviä tavaroita. Yleensä tavarat lentävät kyllä samantien lattialle että tarjolla saa olla enemmältikin leluja ettei koko ajan tarvitse olla nostamassa. Mutta ilman tätä rumbaa neiti vain puistelee päätään ja huitoo käsillään niin että ruokalusikkaa/mukia on mahdoton viedä lähellekään suuta! Kaiken kukkuraksi neiti on niin sihtikurkku että karkeampi eväs ei mene millään alas vaikka se suuhun asti sattuisikin pääsemään. Nyt olen toistaiseksi luovuttanut karkeiden kanssa ja eväs menee sauvasekoittimen kautta ja sit iloitaan siitä minkä verran on saatu ruokaa mahaan asti. Mielellään kuulisin kuinka kauan tämä " vaihe" kestää?? ja vinkkejä lusikan suuhun saamiseen otetaan vastaan...
Tytär 10kk punkeaa koko ajan seisomaan ja saa hirveät itkuraivarit, kun ei päästetä. Jonkun mielenkiintoisen tavaran antaminen tuo helpotusta, mun naamanvääntelyt ja laulunpätkät ei enää tehoa. Eli lelusirkus meilläkin.
Tosin olen yrittänyt niin että leikit erikseen ja syöminen ihan syömisenä :) Minä sitten itse pelleilen ja auon suutani ja keksin ties mitä ruokaloruja ja lauluja. Hyvin uppoa kun pienen suu vetäytyy nauruun :)
Eli lelut on muualla kun syödään.
T: Noora 8.5kk ja Nasulina