Millaiset talvijalkineet hankitte koville pakkasille?
Kovat pakkaset on tietenkin suhteellinen käsite eri puolilla Suomea, mutta tarkoitan sellaista, kun goreissa ei tarkene ulkoilla. Lähinnä kyselen hankintojanne 2-6 -vuotiaille.
Meillä on 2,5-vuotiaalle viime vuoden lammasvuoriset nahkaiset Tepsut, jotka menevät ehkä alkutalven. 5-vuotiaalle ei ole vasinaisia pakkaskenkiä vielä lainkaan, vain nahkasaappaat kaupunki- ja hienostelukäyttöön, mutta niissä ei tarkene ulkoilla pidempään. Goret on/hankitaan kummallekin. Molemmille tarvitaan myös lämpimät hyvät jalkineet viimeistään talveksi, mutta alennusmyynteihin en kokemukseni vuoksi uskalla odottaa. Viime vuonna sain Tepsut niin, että tilasin Stockalta etukäteen tietyn kokonumeron, koska myyntiin tuli niitä lammasvuorisia niin vähän.
Millä pidän lasteni jalat lämpiminä??
Kommentit (10)
Itse olen ostanut lapsille tarramallia, joka istuu jalkaan paremmin kuin putkimalli.
Myös yhtenä talvena hankkimani Kavatin nahkakengät villapohjallisilla olivat lämpimät.
Asumme lähellä Tepsujen tehtaanmyymälää ja sieltä saamme Tepsut edullisesti joka kaudelle. Lämmin karvavuori on pitänyt jalan lämpimänä ja ovat erittäin kestävät kengät, sekä myöskin hyvät lapsen jalalle. Suosittelen!
Mielestäni aivan loistavat kengät pakkaskeleille.
reilukokoiset kuomat (että jää ilmavaraa myös, ei tietty liian isot)+ villasukat on toimineet hienosti. Tärkeää on sit lisäksi myös se, mitä on muuten päällä - myös jalkojen lämpimyyden suhteen! Ei pysy varpaatkaan lämpiminä jos on liian vähän yläkerrassa vaatetusta. Tiukkaan pakattu kenkä on aina kylmä. Myös nahkakenkä on hyvä ja toimiva samoin periaattein.
Kuomista tuli mieleen, entä vanhat kunnon huopasaappaat, onko kokemusta? Itselläni vain omasta lapsuudesta ja siitä on liian pitkä aika.. =)
Mistä niitä nykyään saa? Onko muita kuin punaisia ja sinisiä?
Ja voi teitä onnelllisia, jotka asutte Tepsujen tehtaan lähellä, olen kade!
ja onhan ne lämpimät =) Ja suloiset. Pakkaskengiksi varmaan ostan tänäkin vuonna nuo " kauhu-Kuomat" ja goret lisäksi.
Monihan niitä parjaa, etteivät olisi hyvät jalkaan, mutta eipä niitä täällä Etelä-Suomen loskakeleissä kovin montaa kertaa talvessa edes tarvita. Itsellänikin on kuomat ja lämpimämpää kenkää saa kyllä hakea. Tietysti pitää olla sopiva koko, liian pienet jalkineet on aina kylmät.
ja Tepsut ajattelin täksikin talveksi hommata, jos löytyy tästä kylästä. Ruskeista Tepsuista olen haaveillut, mutta täällä myydään vain punaisia ja sinisiä, kade olen minäkin teille, jotka asutte tehtaanmyymälän lähellä. Missä se muuten sijaitsee, mulla ei ole asiasta hajuakaan?
Meille ei nimittäin Kuomia hankita. Eivät ole hyväksi jalalle, jos on yhtään huono jalanasento muutenkin.
Yksi talvi mentiin Vikingin goreilla ja meidän lapset tarkenivat ihan hyvin. Välillä sitten oli Pionin Muumit, mutta ne taisin hankkia vasta alesta.
Viime talvena oli myös goreja. Tytöllä oli kovilla pakkasilla jalat kylmänä ja lopputalveksi hankin Reimatecin City Bootsit. Nuo ostaisin molemmille lapsille, mutta tuota samaa mallia ei enää ole myynnissä. Jalat olivat aivan lämpimät yli -30C asteen pakkasillakin!! Mutta kun tuota mallia ei enää saa, niin eipä taida tästä vinkistä olla paljoa hyötyä.. =(
Itse ostan varmaan Reiman kengät nytkin molemmille, niin tyytyväinen olin viime talven Reimoihin. Ehkä lisäksi jotkut nahkakengät.
Villasukka varalla ollaan aina ostettu ja hyvin ovat palvelleet. Varpaat pysyneet hyvin lämpimänä vaikka asteita ollut yli 20. Silloin toki ei olla kyllä ulkoiltu, eikä päivähoidossakaan ole lähdetty ulos.
Kuomat ovat mielestäni olleet hyvät, vaikka moni niitä haukkuukin.