♥~♥ISOT ENSKAT alkuviikkoon 38♥~♥
Viime viikonlopun jutut
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11253549&p=1&tmo…
Kommentit (43)
Meillä varmaan on jotenkin keskimäärästä " tyhmempi" laps tai jotain :DD Aino ei siis ole panostanut kumpaankaan osa-alueeseen, puheeseen tai liikkumiseen erityisemmin :) Tai siis kyllähän se osaa vaikka mitä tavuja jo sanoa, mutta ainoat ymmärrettävät sanat on " äiti" (luulen että tarkoittaa myös iskää tällä aina välillä) ja " kei-kei" joka tarkoittaa keinumista... Pinsettiotteenkin Aino oppi vasta ihan vastikään, ja eteenpäin mennään kontaten ja pysyynkin noustaan vain polvet maassa ;)
Ja kukkaa ja lamppua ja kelloa ei tunnista, vaikka oon koittanut opettaa, kun 10 kk neuvolassa jo kyseltiin... Mutta kun Aino ei ees tajua katsoa jos koittaa sormella osoittaa jotain, se vaan tuijottaa hölmistyneenä sitä sojottavaa sormea :DD No, en mä oikeesti oo kovin huolestunut, koska Aino kuitenkin selkeesti ymmärtää jo aika paljon puhetta, mm. tunee nimensä (myös vieraiden sanomana), sit kun kysyn " missä iskä" se heti ettii iskän katsellaan jne.
Ai niin, on sillä vähän " piuhat ristissä" jostain ;) On koitettu opettaa Ainoa vilkuttamaan kun sanotaan " hei-hei" , mutta Aino rupeaakin aina taputtamaan käsiään, kun pitäisi vilkuttaa :DD
Mä muuten ilmoittaudun Kandin " kerhoon" eli käytän kyllä vaatteita aina viimiseen asti ;) Mä kun en millään raaski aina niitä ihania laittaa pois, vaan käytän aina " vielä kerran" vaikkei nepparit oikeen tän päivän bodystakaan menny kunnolla kiinni :DDD Ja huomaan hankkia uutta tosiaankin vasta siinä vaiheessa, kun housujen lahkeet nousee polviin jne eikä vaatteet mee kunnolla päälle enää ;) Ehkä vois joskus koittaa ennakoida ja hankkia jo etukäteen seuraavaa kokoa, jos jotain kivaa tulee vastaan. Toisaalta hyvin on näinkin mennyt, ja nyt ainakin aina osaa ostaa just sellasta, mitä tässä kehitysvaiheessa & tämmöseen vuodenaikaan eniten tarvii ja tulee käytettyä. Noita lyhythihaisia aluspaidoiksi ajattelin kans vielä hankkia enemmän. Mä muutenkin puen Ainolle nyt paljon enemmän vaatetta päälle, kuin ihan pienenä vauvana... Ja nyt tavallaan Aino jo itekin " tuottaa lämpöä" kun liikkuu jne. Vaikka toisaalta, pikkuvauvanahan se oli paljon sylissä, tai peiton alla nukkumassa ja sit kun lattialla alettiin pitää, eli se siinäkin aina peittojen päällä :)
No joo, omanakerhon edustaja poistuu paikalta....
t. Ope ja Aino 11 kk unten mailla
Mun mummi eli Ainon isomummi on tulossa pariksi viikoksi " hoitoon" sinne teitin " kylälle" . Ajttelin mahdollisesti ajella ehkä ens viikon torstaina moikkaamaan Ainon kanssa, ja voitais samalla treffata ehkä sua ja Eemeliäkin?! Pistä mulle vaikka mailia, ope01@luukku.com ni voidaan tarkemmin neuvotella :)
t. Ope
Eve tuossa leikkii, niin nopsasti jotain..
Kandi, meidän neidillä on taas toisinpäin, pitkät jalat ja lyhyempi selkä. Eli kun bodyissä siirryttiin 74, ni housuissa siirryttiin jo 80 jne.. Ja pituus menee +1 käyrällä ja paino 0-käyrällä.
Just tein pika sovituksen, (neiti tykkäs): oudon merkkinen 70, 80 Reima ja 86 Lassie. Kaks ekaa oli melkein saman kokoiset ja lahkeet ihan just sopvat. Ja tuossa uudessa 86 on kasvun varaa kevääksi, ja ehkäpä ens syksyksi, en tiedä. Ja vaikkei tuo olisi hyvä keväällä, niin haalareita riittää. :) Kuten 80 Beaver, jossa on n.kaksi senttiä lyhyemmät lahkeet kuin 86 Lassiessa..
Toissa yönä kun neiti nukkui sen 12h, ja hyvät päikyt, niin arvashan se et neiti ei nuku enne yhtätoista.. Mies nukahti ennen neitiä, ja enhän minä tietenkään saanut unta ennen puolta yhtä.. Eve heräs normaaliin tapaansa 7.40, ja makoiltiin kahdeksaan asti..
Saa nähdä pitääkö rueta tekemään perusteellinen siivous, houkuteltiin eilen veljeni kanssa meidän äitiä tulemaan tänne. Mun isä on ollu tän viikkoa jossain koulutuksessa ja on vielä ens viikonkin. Äiti vois hyvin tulla meille ja sit lauantaina kattoo veljen uutta corgia. :)
Even kummikin ilmoitteli itsestään, lähti maanantaina Nepaliin. Ja palaa jouluksi.. :( Mut mä saan silkkiä!
Nyt puurolle!
Bejpi ja Eveliina ~8kk