Onko näin hönttejä olemassakaan??
Vastikään tapaamani mies ei usko, että kukaan voisi oikeasti pitää klassisesta musiikista. Hänestä olen teennäinen, kun mainitsin muutamia säveltäjiä kun puhuimme lempimusiikista. :-|
Pitääkö oikeasti kaikkien kuunnella vain jotain MTV:n musaa?
Kommentit (7)
klassinen musiikki on kyllä niin iso genre maailmanlaajusesti, että eiköhän siitä jotkut ihan " oikeasti" tykkää.
klassisesta ei tykkää yleensä sellaiset ihmiset, jotka tavoittavat musiikin tunnelman lähinnä sanoitusten kautta, tai haluavat vain leppoisaa taustamusiikkia. Ainakin minulle klassinen musiikki on sellaista, että sitä täytyy ihan ajatuksella kuunnella ja antaa fiilisten viedä. Se ei sovi mulle läheskään joka tilanteeseen. Nämä kuitenkin vaan minun huomioitani, en siis väitä absoluuttisiksi totuuksiksi. Joka tapauksessa enemmän kertoo minusta se, ettei voi käsittää jonkun muun pitävän muusta kuin itse pitää. Sellaisen ihmisen kanssa joutuu varmasti törmäyskurssille ennemmin tai myöhemmin.
Klassinen musiikki on niin kamalaa, että sitä ei voi kuunnella. Kai itselläsikin on joku inhokkimusiikki, josta ajattelet, että kukahan tätäkin viitsii kuunnella?!
En nimittäin voi millään uskoa, että joku ihan oikeasti tykkää hevi-musiikista... meneekö joku todellakin konserttiin vapaa ehtoisesti, ostaa niitä levyjä???, pitää jotain ihme mustia tamineita päällä eikä pese tai leikkaa hiuksiaan vuosikausiin... :-)
Olen aina ajatellut, että se on joidenkin teinien muutaman vuoden hormoonihäiriötä, koko hevi-musiikki. Mutta ihmetyksykseni (tai jotain sinne päin), olen viime aikoina nähnyt (lähinnä telkkarissa) AIKUISIA ihmisiä, jotka kertovat diggaavansa ko. musiikista??? :-)
Ikinä en ole vaan ihmetystäni ääneen lausunut.
Siis musta on käsittämätöntä, että on ihmisiä, jotka eivät voi ymmärtää, että joku toinen pitää toisista asioista kuin mistä itse pitää. Kai te tajuatte, että ei mikään esim musiikki nouse suureen suosioon, ellei siitä monikin pidä.
Makuja saa olla, ja tottakai mullakin on mosta asiaa, mistä itse en pidä, mutta ymmärrän kyllä jos joku pitää.
Siksi olen varmaan aina ollut onnellinen mieheni kanssa: meillä on monesta asiasta eri maku mutta hän on aina kunnioittanut minun makuani ja asioita jotka ovat minulle tärkeitä. Muuten ei mikään suhde toimi!!
Meillä ei musiikkimaku varmaan enempää voisi erota miehen kanssa. Ollaan juuri suunnilleen ääripäät klassinen-heavy. En kumminkaan tajua miksi se on niin vaikea ymmärtää että muskiikkimakuja on erilaisia siinä kun muitakin mieltymyksiä. Meilläkin se vaatii kompromisseja esim automatkoilla, vaihdellen kuunnellaan molempien mielimusiikkia vaikkei se itseen kolahtaisikaan. Ei se muuten onnistuisi.
melkein voisin jo tuon perusteella sanoa että unohda koko jätkä...