Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten luotettava tieto sukupuolesta rv 14?

17.09.2007 |

Kävin viime viikolla np-ultrassa Naistenklinikalla. Yllätykseni oli suuri, kun kätilö sanoi, että 85% todennäköisyydellä meille on tulossa poika. Aikaisemmissa raskauksissa samaisessa paikassa ei ole kerrottu sukupuuolta missään vaiheessa ja kun asiaa ihmettelin, sanoi että käytäntö on muuttunut kesällä, kun ovat saaneet paremmat laitteet. Mutta silti ihmetyttää, että kuinka luotettavana arviota voi pitää näin varhaisessa vaiheessa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiitos tuosta tiedosta, että Naistenklinikalla nykyään kertovat sen sukupuoliarvauksen. Olin siellä np-ultrassa jo viikolla 12 ja silloin eivät kyllä sanoneet sukupuolesta mitään eikä kai sitä noin varhain hyvilläkään laitteilla voi nähdä. Ehkä sitten rakenneultrassa tulee veikkauksia. Minäkin kun olen ollut siinä käsityksessä, etteivät NKL:ssä kerro sukupuolesta mitään.

Vierailija
2/6 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultrassa ei vielä kerrottu mutta rakenneultrassa kysyttiin haluanko tietää, että näkyy kuulema aika luotettavasti muttei toki 100%. Meille myös poikaa veikattiin, saa nähdä sitten jouluna onko poika tosiaan ;).

Rakenneultran tekijä sanoi että mun np ultra tehtiin huonommalla koneella mutta tämä rakenneultra uudella paremmalla eli siksi kait niin halusi kertoakin kätilö sukupuolen..

Tämä on mun neljäs lapsi eikä aiemmin ole ollut puhettakaan sukupuolesta, eli tosiaan käytäntö on tainnut vaihtua.

Itse kysymykseen en kyllä osannut vastata... =D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme rv 14+2 yksityisellä Femedassa 4D-ultrassa, samoin kuin rakenneultrassa rv 20+4. Rakenneultran jälkeen on ultrattu lisäksi kaksi muuta kertaa (ja siis kaksi muuta lääkäriä) ja kaikki kolme lääkäriä ovat olleet sitä mieltä, että poika on ihan selvästi.

Tuon varhaisimman veikkauksen (rv 14+2) teki Bruno Cacciatore, ja sanoi, ettei noilla viikoilla ole vielä mitenkään varmaa, mutta voi pyynnöstäni veikata. Häpyluun asento on tytöillä ja pojilla hieman erilainen jo noilla viikoilla, ja siitä voi päätellä kumpi on tulossa. Mutta ei siis varmaa tietoa, koska ilmeisesti ero on niin pieni.

Vierailija
4/6 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin juuri samoilla viikoilla lääkäriltäni että näkyisikö jo sukupuoli ja hän antoi suuntaa antavan arvion että poika olisi tulossa. Nyt sitten rakenneultran yhteydessä kysyin että onko meidän poika vieläkin pysynyt poikana ja hän ilmoitti että kyllä se poika on. Eli meillä ainakin sukupuolen arvio on aina pitänyt paikkansa, tämä on mun kuudes raskaus eikä kertaakaan ultralääkäri ole erehtynyt.

Annlinn

Vierailija
5/6 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikon kanssa np-ultrassa 12+3 koko vastasi vasta 11+5, mutta pojaksi Oulussa sanottiin...

Rakenne-uä " vahvisti" asiaa ko pojalla oli vesikivekset syntyessään :)

Ovat aika selkeät ultrassaki...

Nyt kakkosesta ei NKL:ssa puhuttu sukupuolesta muuta ko et on liian aikaista lähtä veikkaamaan ko viikkoja oli 12+3...

Ens viikolla sit rakenne, ni toivottavasti veikkaavat...

Luuk@18+3

Vierailija
6/6 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vuosina 2005 ja 2006 sukupuolta. Mutta miehen kanssa nähtiin rakenneultrassa, että poika olisi tulossa. Ei oltu tietenkään ihan varmoja, mutta kivekset näkyivät aika selvästi. Pojastahan näkee helpommin.