Imetys ei suojaa astmalta eikä allergioilta
http: //www. time. com/time/health/article/0,8599,1660962,00. html
Kommentit (11)
hänellä lukuisia allergioita ja astma. Toinen lapsi joutui heti syntymästään pulloruokinnalle erinäisistä syistä. Hänellä ei ole yhtään allergiaa, vaikka meillä vanhemmilla on niitä monta. Voihan se olla sattumaakin, mutta mielestäni imettämättä jättäminen turvasi hänen terveytensä.
Muistaakseni Käypä Hoito-suositus on päivätty 2004, eikä siinäkään mainita asiasta. Muita imettämien etuja pidetään kai edelleen kiistattomina.
Minua ei imetetty ollenkaan ja olin kuulemma hämmästyttävän terve lapsi. Ei allergioita, astmaa, infektioita.
pitkä imetys jopa lisäsi allergioita, mikäli kyseessä erittäin moniallerginen vauva. Eli vauvat allergisoituivat äidinmaidon kautta kaikelle, mitä äiti söi.
t: oliskohan ollut 4 (taaperoimettajä, jonka kumpikaan lapsi ei ole saanut koskaan korviketta)
sen 9kk minkä kesti... Heti kun alkoi korviketta juomaan niin allergisoitui maidolle ym. muille, mitkä eivät kuitenkaan rintamaidon kautta reaktioita aiheuttaneet.
Eli kyllä se vähän aikaa auttoi, olisi vain pitänyt jatkaa pidempään niin olisi päässyt helpommalla!
antibioottikuurin tarvetta, pienemmällä, 6 v, muutama koko elinaikanaan. Itse olen hyvinkin allerginen, mutta kumpikaan lapsista ei ole (olisivatko allergisia, jos olisin jatkanut allergeenieni levittämistä äidinmaidon välityksellä?).
Siis jos te annoitte maitotuotteita 9 kk ikäselle ja silloin reagoi niin miten se liittyy mihinkään? Lapsi reagoi maitotuotteeseen silloin kun te annoitte sitä!! Ikä ei siihen liity. Vaan altistus. Herra isä sentään.
Jos antaa omenan niin altistuu omenalle ja siihen voi saada allergisen reaktion. Koska altistui omenalle. Piste. Näin ne allergiat tekee, ei ikä.
Minua imetettiin 3 viikkoa, olen allerginen vaikka mille.
Siskoani imetettiin puoli vuotta, hänellä ei ole allergioita.
Täysimetin esikoistani 6kk, hänellä ei ole allergioita.
Kuopus (5kk) on täysimetyksellä ja saa oireita ainakin suklaasta maitoni välityksellä.
Mieheni sai pahoja allergiaoireita kaikista viljoista äidinmaidon välityksellä.
Että taitaapa allergiataipumuksissa olla kyse jostain ihan muusta kuin imetyksestä.
ei olisi hyvä imettää siitepölyaikaan, koska tämä lisää imetetyn lapsen allergia-altiutta.
Viestissäni viittasin Allergia ja Astma lehdessä lukemaani artikkeliin noin vuosi sitten, alkuperäiseen tutkimukseen en ole tutustunut.
rintamaidon välityksellä ja myöskin pahenivat rintamaitoa juomalla siten, että korvike oli lopulta ainoa vaihtoehto. Korvikkeen kanssa oli samantien oireeton, siis erityiskorvikkeen ja sen ansiosta allergiat saatiin lopulta myös paranemaan.
Ei lasta suojaa allergioilta yhtään mikään jos se on esim. geeneissä tarpeeksi vahvana.