Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uramammat! Kaipaan kipeästi apuanne! OV.

Vierailija
14.09.2007 |

Olen valmistunut ammattiin, johon sisältyi myös käytännön työharjoittelua. Olin työharjoittelussa erittäin kiinnostavassa paikassa, johon on vähän vaikeampi päästä kuin tavalliseen työharj. paikkaan. Hain sinne silloin töihin, mutta en päässyt, koska kuulemma pitää olla enemmän työkokemusta. Olen perfektionisti ja nyt pelkään hakea sinne uudestaan. Minulla ei ole suhteita ja pelkään soittaa sinne uudelleen.

Tilanne on nyt tämä: valmistumisen ja siis tämän em. työharjoittelun jälkeen olen opiskellut SAMAA ALAA pidemmälle yliopistossa! 3. vuosi menossa ja kahtena kesänä olen ollut tämän alan töissä. Työkokemusta on siis valmistumisen jälkeen yht. 5 kk: ekana kesänä 2 kk ja tänä kesänä 3kk.

KYSYMYS: Kehtaanko hakea nyt jo uudelleen tähän hyvää paikkaan jossa olin harjoittelussa? Yliopisto-opinnot hyvässä mallissa ja kaksi kesää alan työkokemusta. VAI yritänkö saada vielä tätä perusduunikokemusta enemmän ennen kuin kehtaan hakea?

Olisiko huono/ tyhmä idea laittaa mailia tuon yksiön johtajalle..? Että olisin erittäin kiinnostunut hakemaan heille jne. Etten mokaisi itseäni täydellisesti? Pelottaa hakea kun ei ole suhteita ja vain 5 kk työkokemusta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm 8! Miten olisin voinut saada enemmän työkokemusta muutamassa vuodessa kuin minulla nyt on? Olen lukenut itseni vaativaan tiedekuntaan yliopistoon (pääsykokeisiin luku aivan tuskaa!) ja pääsin ekalla sisälle, vaativaa opiskelua nyt 3. vuotta ja kaksi kesää eli kaikki lomat alan töissä. Ap ihmettelee...??

Vierailija
2/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saattaa olla että juuri sitä arvostetaan. Tosin enemmän painaa vaakakupissa se millaisen käsityksen olet harjoittelussa luonut itsestäsi.

Mutta, mutta.. Ettet nyt vain hakisi sinne sillä perusteella että olet ollut siellä ennenkin ja paikka on tuttu? Jolloin et joutuisi kovinkaan paljon laittamaan itseäsi likoon....

Hyvä ajatus voisi olla hankkia työkokemusta eri työnantajalla, jolloin saat myös enemmän näköalaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten kuva varmaan on aika hatara. Muuten olen iloinen, reipas ja aktiivinen...

Kehtaanko laittaa meilin jossa voisin ihan tiedustella vain asiaa...?

Vierailija
4/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään et häviä hakemalla töitä. Mä en kyllä lähettäisi mailia, vaan soittaisin silloisille kontakteillesi ja pyytäisin tapaamista. Voisit mainita keskustelun aiheeksi, että olet kiinnostunut työskentelemään heillä. Millaisia mahdollisuuksia olisi nyt ja jos nyt ei ole, niin mihin asioihin kannattaisi kiinnittää opinnoissa ja muissa työpaikoissa huomiota, jotta voit myöhemmin työskennellä siellä? Kyselisit siis urasuunnitteluneuvoja tavoitteena työskennellä paikassa nyt tai myöhemmin. Siinä voisi yrittää sellaista mentorihenkeä myöskin.

Mä olen tuolla taktiikalla saanut ekan työpaikkani valmistumisen jälkeen.

jos Sulla on opinnoissa joku harjoitustyö tai case, niin voisit yrittää yhdistää sitä myös tuohon työpaikkaan. Haastatteluja on usein kohtuullisen helppo saada, koska monet oikeasti tykkäävät puhua itsestään tai työstään :-) Se osoittaisi kiinnostusta duunia kohtaan ja lisäisi kontaktejasi.

Ei kannata tietysti liian tyrkky olla, mutta tuollaisia taktiikoita voisi kokeilla. Suomessa harva on liian tyrkky, enemmänkin erityisten naisten ongelma on olla liian anteeksipyytelevä.

Vierailija
5/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteyttä, vaikuttaisit epätoivoiselta.

Hanki ensin työkokemusta. tuskinpa se on alasi ainoa työpaikka.

Vierailija
6/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas lannistava neuvo kahdeksikolla. Jos ymmärsin oikein, niin ap. on ollut harjoittelussa kolme vuotta sitten ja sen jälkeen jatkanut opintoja ja hankkinut työkokemusta kahdesta eri paikasta. Ilman muuta on syytä uudistaa kontaktit ja hakea duunia. Työtä hakemalla et osoita mitään muuta kuin kiinnostusta työpaikkaa kohtaan, se ei ole mikään epätoivon merkki.

Nyt vain puhelin käteen ja tapaamista sopimaan. Vähintäänkin se maili kannattaa lähettää. Muutenkin opiskelijoille neuvoksi: niihin vanhoihin työpaikkoihin kannattaa pitää yhteyttä. Sitä kautta ne verkostot ja kontaktit syntyvät. Lykkyä tykö vain työnhakuun

terv.7

Vierailija
7/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemman korkeakoulututkinnon ja tutkielman olen tehnyt, se meni hyvin ja se julkaistiin:) Gradu vielä edessä ja tenttejä. Tuo olisi unelmatyö tehdä opiskelujen ohella kunnes valmistun. Mutta arkailen tarjota itseäni kun siis kaksi kesää työkokemusta vastaavista hommista.

Meili ehkä parempi, koska matkaa tuonne tapaamiseen on useita satoja kilometrejä ja he saavat rauhassa miettiä ovatko kiinnostuneita minusta vai eivät.

Ap

Vierailija
8/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinsoitto on parempi kuin maili. Mailiin on helpompi jättää vastaamatta. Vastaaminen saattaa jäädä ihan siksi, että juuri sillä hetkellä ei ole aikaa ja asia unohtuu. Ja toisekseen, esimiehet saattavat saada kymmeniä/satoja maileja päivässä. Osa jää väistämättä lukematta. Siksi soittaisin.

terv. 7

Vierailija
9/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ole paikka auki, niin mieti tarkkaan se, mitä sinulla on tarjottavana ko. firmalle! Ettet ota vaan yhteyttä, että haluaisin teille töihin ja kun kysyvät, että miksi, niin et osaa vastata.

Vierailija
10/12 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiselle on sanottu että kaivataan enemmän työkokemusta ja toinen on muutamassa vuodessa hankkinut sitä vasta pari kuukautta niin en minä kyseisen firman pomona katsoisi että ko. ihminen olisi kauhean fiksu ja pätevä.

Vaikka sinä ap voit sitä hyvinkin olla.

Tämä oli minun mielipiteeni. Jos työpaikka olisi oikeasti juuri sitä mitä haluaisin tehdä hankkisin lisää työkokemusta muualta ja hakisin sitten unelmatyötäni. Katsoisin että näin minulla olisi paremmat mahdollisuudet saada paikka.

Vierailija
11/12 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se moukka kasi.

Vierailija
12/12 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan otat yhteyttä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan