Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset äidit eivät laske mäkeä ja keinu?

Vierailija
14.09.2007 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan mahdu keinuun enkä pulkkaan. :D Mut kaikkea muuta kyllä puuhastelen lapsieni kanssa. Tuskin kovin kärsivät siitä ettei äiti niitten kanssa itse konkreettisesti keinu tai laske mäkeä. Muuten kyllä meidän perheessä lapset keinuvat ja telmivät talvella lumessa äitin kanssa.

Vierailija
2/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin innokkaasti. Mä rupattelen muiden aikuisten kaa hiekkalaatikolla. Joskus harmittaa, kun seuraksi sa ainoastaan tälläisen ylisuojelevan äidin joka tekee kaiken lapsensa kanssa, jopa hiekkakakkuja lapsen katsellessa vieressä apaattisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiedoin villatakin lanteille häveliäisyyttäni varjelemaan :D mutta sen jälkeen olen kieltämättä suhtautunut vähän varovaisesti puistossa leikkimiseen... Keinun kyllä. Lintsillä/Särkänniemessä en mene laitteisiin kun en uskalla, ja lapsetkin tämän tietävät ja hyväksyvät. Semmoisiin pikkulasten laitteisiin menen, joihin saa mennä huoltaja mukaan, mutta siinä on mun raja...

Vierailija
4/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äidin tehtävä ole leikkiä lasten leikkejä vaan mahdollistaa lapsen oma leikki. Mitä hyötyä lapselle minun keinumisestani olisi? Veisin puistossa lapsilta keinun, ja mieluummin lapset haluavat minun antavan vauhtia. Joskus olen melko tyhjässä puistossa vähän ajan kulukseni tainnut keinuakin, mutta en lapsen takia.

Vierailija
5/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä en ainakaan mahdu keinuun enkä pulkkaan. :D Mut kaikkea muuta kyllä puuhastelen lapsieni kanssa. Tuskin kovin kärsivät siitä ettei äiti niitten kanssa itse konkreettisesti keinu tai laske mäkeä. Muuten kyllä meidän perheessä lapset keinuvat ja telmivät talvella lumessa äitin kanssa.

Vierailija
6/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuiko se lapsena niin paljon? Mutta nyt ainakin töyssyt tuntuu pahalta. Keinun kyllä, jos paikalla ei ole lapsia, jotka haluavat keinua.

Vierailija
7/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei äidin tehtävä ole leikkiä lasten leikkejä vaan mahdollistaa lapsen oma leikki. Mitä hyötyä lapselle minun keinumisestani olisi? Veisin puistossa lapsilta keinun, ja mieluummin lapset haluavat minun antavan vauhtia. Joskus olen melko tyhjässä puistossa vähän ajan kulukseni tainnut keinuakin, mutta en lapsen takia.

Vierailija
8/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitäpaitsi meillä ainakin keinuihin jonotetaan, et ois aika kurja jos itse seisoisin siinä.. :D

Vierailija
9/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vien toisen perheen lapselta mahdollisuuden keinua niin olkoon sitten onneton. Onneksi iloa meillä tulee ihan muusta. Ja juuri taas luin kirjoituksen siitä, miten nykyään lasten leikeissä aikuiset ovat liikaa mukana, lapsen tulee saada leikkiä vapaasti ilman aikuista (muuta kuin turvana jossain lähellä).

Vierailija
10/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en meinaa nyt aloittaa.

entä minkälaiset isät eivät laske mäkeä ja keinu?

Vierailija
11/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa kulttuureissa tai täälläkin aikaisemmin olisi pidetty hiukan vinksahtaneena tai huvittavana äitiä, joka leikkii lasten kanssa. Ei aikuisten tarvitse leikkiä, se on lasten työtä. Aikuisilla on omat työnsä.

Vierailija
12/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D mä voi oikein kuvitella kuinka onnellinen mun pikkutaapero olisi! istuisi raukka avuttomana vauvakeinussa, turhaan heiluttelisi pikkuisia töppöjalkojaan ja mä vieressä keinusin riemuissani tukka tuulessa hulmuten XD

Vierailija
13/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä menisin liukumäkeen niin saattais sinä muilla äideillä olla pokassa pitelemistä:))

Talvella tosi harvoin yleensäkin lasketaan mäkeä, ihan siitä syystä kun täällä seuduilla ei ole pulkkamäkiä. Joskus ollaan autolla lähdetty pulkkamäkeen.

Vierailija
14/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka laskevat pulkkamäkeä ja vesiliukumäkeä, tekevät lumienkeleitä tai menevät lasten kanssa vuoristorataan.

t. äiti 33 v

Vierailija
15/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasken heidän kanssaan vesiliukumäestä kuin että pistäisin heidät mäkeen yksin lyömään päänsä ja putoamaan syvään veteen.

20

Vierailija
16/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laskee mieskin mäkeä, sillä tykkäämme kumpikin siitä. Mies Stigasta varsinkin, minä puolestani pulkkailen mieluummin. Tulee samalla hyötyliikuntaa, ei tarvi vain seistä töröttää mäen päällä.

Ja liukurilla tulisi vielä parempaa höytyliikuntaa, ku käyttäis samalla vatsalihaksia...

En minä joka kerta laske mäkeä, mutta aika usein. Se on koko perheen yhteinen hupi. Muutoin meillkä lapset leikkii hienosti keskenään/itsekseen/naapureiden kanssa. Ei mielestäni ole siis varsinaisesti leikittämistä tuo mäenlasku.

Vierailija
17/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lasteni äiti, en kaveri. Ei ole mun juttu liukua ja laskea lasteni kanssa.

Mulle ei oikeasti ole tullut mieleenkään, että menisin lapsen kanssa samaan pulkkaan. Siis edes pienen lapsen. Saati sitten että änkeisin keinuun. 16 hyvin jo tästä syitä kertoikin :-D

Kerran puistossa yks lapsi pyysi äitiään liukumäkeen. Äiti ei kehdannut mennä, kun oli muitakin äitejä paikalla. Sanoi, että yleensä muuten menee. Vähän hymyilytti, se oli silloin ensimmäinen ja ennen tätä keskustelua viimeinen kerta kun kuulin, että kukaan tekee mitään vastaavaa.

Vierailija
18/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä olen lasteni äiti, en kaveri. Ei ole mun juttu liukua ja laskea lasteni kanssa.

Mulle ei oikeasti ole tullut mieleenkään, että menisin lapsen kanssa samaan pulkkaan. Siis edes pienen lapsen. Saati sitten että änkeisin keinuun. 16 hyvin jo tästä syitä kertoikin :-D

Kerran puistossa yks lapsi pyysi äitiään liukumäkeen. Äiti ei kehdannut mennä, kun oli muitakin äitejä paikalla. Sanoi, että yleensä muuten menee. Vähän hymyilytti, se oli silloin ensimmäinen ja ennen tätä keskustelua viimeinen kerta kun kuulin, että kukaan tekee mitään vastaavaa.

Vierailija
19/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieputtimeen huvipuistossa ilman, että kukaan kohottelee kulmakarvojaan :D

Vierailija
20/25 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monet monet kerrat laskenut pienen lapsen kanssa liukumäkeä ja pulkkamäkeä vähän isompienkin kanssa. Keinunutkin välillä. Minusta se on kivaa ja ihan tavallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme