Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys sairaalassa työskenteleville hoitajille.

Vierailija
14.09.2007 |

Tilanne:

Olen potilaana osastollanne, olen ehkäpä operoitu tms. mutta niin hyvässä kunnossa että jaksan kävellä.

Jos tarvitsen jotain, kipulääkettä nyt vaikka, niin toivotteko minun soittavan kelloa? Vai onko parempi että tulen omin jaloin kansliasta pyytämään? Toisin sanoen, kummasta ärsyynnytte vähemmän: kellonrimputuksesta vai kansliassa kuikuilevasta potilaasta?

:)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh outo kysymys.. Mutta jos potilas vaivautuu itse tulemaan kansliaan, niin ilahdun. Mielestäni se on hyvin huomaavaista. Toki jos kovin kipeä on, ei kannata lähteä välttämättä liikkumaan.

Vierailija
2/3 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin soittamisen olevan yleensä potilaalle kätevintä. Useinhan hoitajia voi olla todella vaikea löytää vuodeosastolta: yksi on hakemassa potilasta leikkurista, toinen on potilashuoneessa toimenpiteessä jne, joten kuikuileminen voi kestää kohtuuttoman kauan. Ehkä eniten minua hämmästyttää tilanne, jossa potilas tulee tupakalta tai kahviosta, vaihtaa muutaman sanan kanssani, kävelee huoneeseensa käytävän päähän ja soittaa kelloa. Mut itse kaksi kertaa sektion läppikäyneenä ymmärrän, et jos just on päässyt makuulle, ei heti jaksa nousta sängystä. Joka tapauksessa tärkeintä toipumisesi kannalta, että saat riittävän kivunlievityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä osastolla jos asikas soittaa kelloa, otamme yhteyden pikapuhelimella ja kysyn mitä asiaa? jos pyydät kipulääkettä niin joskus voin sanoa tulisitko hakemaan ja joskus sanon että tuon.

Hoitajan tulee olla tietoinen millainen kipu on, miksi haluat lääkettä ja kysyä myöhemmin auttoiko. Sekä seurata kipulääkkeen vaikutusta , pahoinvointia yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi