Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan tullut raskaaksi heti km:n jälkeen?

14.09.2007 |

Moi kaikki,

itselläni oli juuri keskenmeno, raskausviikkoja 7+2, ja mietin, onko mahdollista tulla heti raskaaksi heti km:n jälkeisestä kierrosta. Tai siis tietysti on mahdollista, mutta onko kellään kokemuksia?

Yritämme kakkosta, ja tämä oli toinen keskenmenoni. Ennen esikoista koin myös yhden, ja se oli miljoona kertaa kamalampi kuin tämä. Olen jo toipunut täysin, ja koko homma oli aika kivuton ja nopea, vuotoa tuli tosi vähän. Kävin tarkistuttamassa tilanteen, ja lääkärikin oli ultratessaan ihmeissään, kun kohtu oli rv 7+5 jo pienentynyt ja täysin tyhjä. Ilmeisesti kohtuni siis toipui keskenmenosta tosi nopeasti, niinkuin aikoinaan synnytyksestäkin. Siksi olenkin jo nyt niin toiveikas, että voisi tärpätä nopeasti uudestaan... Tämä keskenmennyt raskauskin kun tärppäsi ekasta yrityskierrosta.

Mutta siis kokemuksia: onko kukaan plussanut heti keskenmenon jälkeen, ja miten raskausviikot silloin oikein lasketaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla olin raskaana rv 12 kun havaittiin tuulimuna -- kaavinta ja samantien tulin raskaaksi heti seuraavasta ovulaatiosta ( joka tosin tuli vasta 8 viikkoa kaavinnasta).

Raskaus onnistui ja tuloksena terve lapsi.

Seuraava km oli ihan alkuraskauden km, rv 5 taisi olla. Tulin taas raskaaksi samantien, heti seuraavasta ovulaatiosta ( johon meni 4 viikkoa tällä kertaa). Nyt rv 30 menossa :)

Pikasita tärppionnea!

Vierailija
2/5 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse laskin ovulaationi mukaan ( ja olin oikeassa) , neuvolassa tämän toisen km jälkeen km:sta. Ultrattiin (ylimääräisenä )pariin kertaan ja la siirtyi sitten 2 viikkoa myöhemmäksi mitä olisi ollut km mukaan.

Ensimmäisen km jälkeen pääsin ylimääräiseen ultraan jossa varmistettiin raskauden kesto. Jonka kyllä tiesin itse jo lähes päivälleen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kolme keskenmenoa. Joka kerta on neuvottu, että yhdet menkat pitäisi odottaa, mutta lukuisista vastauksista päätellen ei pidäkään. Itselläni kahden ekan keskenmenon jälkeen tuli yhdet kk ja sitten tärppäsi. Täällä pääkaupunkiseudulla jälkitarkastus keskenmenon jälkeen on 4-6 viikon kuluttua, joten yhdet menkat ehtii melkein väkisin tulla. En uskalla edes yrittää ennen jälkitarkastusta, koska pelkään, että jos kohdussa ei ole kaikki ok, tulee taas km. Nyt odottelen kaavintaa kolmannen km:n jälkeen ja pelkään sitä, koska minulle ei koskaan ole ennen tehty sitä.

Vierailija
4/5 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ultrasi sattumalta vielä ylilääkäri ja hän sanoi, ettei ole mitään syytä odottaa seuraavia kuukautisia vaan, että heti voi alkaa yrittämään. Kuulemma se kuukautisten odottamisen tarkoituksena on, että raskauden kesto on helpompi määrittää. Aikaisemman käsityksen mukaan kohdun on pitänyt myös " palautua" , mutta lääkäri sanoi, ettei raskaus ala, jos kohtu ei ole kunnossa. Eli keskenmenoa ei tarvitse pelätä sen takia, ettei kohtu olisi vielä kunnossa. Jos tulee niin se on sitten jostakin muusta syystä. Lisäksi muistan erään terveydenhoitan sanoneen, että hormonivaihtelut tekevät jostakin syystä naisesta otollisemman raskautumaan. Tällaisia ovat raskaudet, keskenmenot, pillereitten lopetus, imetys ja sen lopettaminen ja sen sellaiset asiat.

Vierailija
5/5 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli siinä mielessä helppo ja nopea keskenmeno, että ultrassa tarkastuksessa käydessäni kohdussa ei ollut lääkärin mukaan enää yhtään mitään, se oli siisti ja näytti oikeastaan siltä, kuin en olisi raskaana koskaan ollutkaan. Siksi saimme luvan yrittää heti uutta raskautta, enkä siis joutunut kaavintaan tai mihinkään toimenpiteisiin tai jälkitarkastukseenkaan. Ehkä ohjeistus olisikin noissa tapauksissa ollut toinen.

Hankalaa kyllä nyt ajoituksen kanssa, koska en todellakaan tunnista ovulaatiotani mitenkään varmasti enkä yhtään osaa aavistaa, milloin seuraavien menkkojen pitäisi alkaa (tai siis olla alkamatta). Ehkä pitää vaan ottaa varman päälle ja yrittää ahkerasti ajoituksista piittaamatta!