Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin vanhempainillasta

Vierailija
13.09.2007 |

Meillä oli eilen pkodin vanhempainilta. Kaikki muut oli jättäneet lapsensa kotiin tai muualla, mutta yksi perhe katsoi asiakseen tulla kokonaan. Isompi poika joku 5v ja pienempi alle parivuotias ja ihastuneena kokeilee oman äänensä kantavuutta. Lapset ihania, mutta vanhempia en tajua, olivat molemmat paikalla ja asuvat ihan lähellä.

Aiheina oli pari isoa asiaa, jotka vaativat kuuntelu- ja keskustelurauhaa tavallista enemmän. Vaikka olisi tavallinenkin vanhempainilta, toivoisin, että varsinkin ne, jotka ovat vanhempainilloisa aiemminkin käyneet ja tietävät, että ne on tarkoitettu vanhmmille, kunnioittaisivat myös muita. Henkilökuntaa ja muita vanhempia. Aikaa memi ihan turhaan siihen, kun ihasteltiin nicopetterin sukkiksia ja kivaa kikkaraa tukkaa.

Näin erityistä vaivaa, että sain lapsilleni hoitajan siksi ajaksi ja koska lopetin työt neljän aikaan ja menin pari tuntia myöhemmin pkodille, jäi arki-illasta lasten kanssa vietettäväksi hyvin lyhyt aika.

Ei ole iso juttu, mutta on hyvä ottaa muutkin huomioon.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin varmaan käynyt tilittämässä ystävällisesti, että tämä keskustelu ei ole lapsen korville sopivaa.

Vierailija
2/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapset ihania, mutta vanhempia en tajua, olivat molemmat paikalla ja asuvat ihan lähellä.

Näin erityistä vaivaa, että sain lapsilleni hoitajan siksi ajaksi ja koska lopetin työt neljän aikaan ja menin pari tuntia myöhemmin pkodille, jäi arki-illasta lasten kanssa vietettäväksi hyvin lyhyt aika.

Ei ole iso juttu, mutta on hyvä ottaa muutkin huomioon.

Kasva isoksi ja opi itse ottamaan muutkin huomioon. Joskus sitä vaan joutuu kärsimään ihan noinkin kovin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päiväkodista sanottiin, että saa tulla. Leikki sitten itsekseen leluilla viereisessä huoneessa. Toivottavasti tämä ei häirinnyt ketään!! :(

Vierailija
4/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, asia ei ole iso.

Vierailija
5/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla, että mistään ei sitä hoitajaa löydy, ja molemmat vanhemmat haluaa olla paikalla. enemmän olisin huolissani niistä vanhemmista jotka ei koskaan käy missään illoissa

Vierailija
6/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuten sanoin, asia ei ole iso.

Mutsis oli.

Vierailija
7/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutussa molemmat vanhemmat on paikalla. Hoito ei siis ole peruuntunut.

Itse asiassa olen silloin tällöin näitä iltoja ennen aatellut, että miksei pkodin toisten ryhmien aikuiset hoitais lapsia sillä aikaa kun toisen ryhmän vanhemmat jutskaa.

Vierailija
8/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut periaatteena, että lapset mukaan minne vain. Minulla ei ole mitään ulkopuolista hoitajaa ja miehen kanssa täytyy sopia kaikesta. Hyvin meillä toimii tämä sopiminen, eikä siinä ole ongelmia. Aina ei vain voi odottaa, että toiselle sopii hoitaminen, kun on menoa.

Vierailija
9/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimihän sen jo kertoo, että mistä on kyse. Lasten läsnäollessa ei välttämättä voida edes keskustella kaikista aiotuista aiheista. Aikaa tuhraantuu myös lasten kanssa. Ilman muuta toinen vanhemmista on kotona lasten kanssa!

Olen itse joskus pyytänyt esim. jonkun ryhmäavustajan tai jonkun työntekijän teini-ikäisen tytön paikalle kaitsemaan lapsia, jos joku yh tai vuorotyöläisen puoliso ei ole saanut hoitoa järjestymään.

Vierailija
10/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lapseni kulkevat kaikkialla mukanani, en ole kymmeneen vuoteen tarvinnut ketään hoitamaan omia lapsiani, itsehän olen ne hankkinut. Ei ole mikään ongelma ottaa vaikka 5-vuotiasta mukaan gynekologille, hyvähän se on lapsen oppia mitä siellä tehdään" .

Viis siitä, että kaikkiin tilaisuuksiin ei lapset oikein istu ja viis siitä että saattavat olla häiriöksi jne.

Kaikki ei vaan yksinkertaisesti tajua...

Vierailija
11/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niiden täytyy oppia näkemään erilaisia tilanteita.

Sama se, jos joku jättää lapsensa pois ja ilta venyy ja venyy kun päiväkodin hoitajat kiusaantuneena koittavat ehdottaa, että voisko mun huutavat lapseni mennä vaikka leikkimään, jotta muut kuulis. Ottaisivat kaikki lapsensa mukaan niin saisivat viettää yhteistä aikaa.

Ihan turha sanoa, että asiat ei ollu lapsille tarkoitettu. Kyllä minun lapseni saavat kuulla maailmassa kaikenlaista nykyään muutenkin.

Ja sitä paitsi eihän kaikki tuo lapsiaan, turha sitä ongelmaa on isotella. Kunhan minä teen kuten haluan ja minun lapseni sitä ja tätä.

Vierailija
12/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

N:o 10

Vierailija
13/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei työnantaja hyväksy, niin minä lähden. Aika lyhyitä on olleet noi työsuhteet.

Ei kun anteeksi siis nehän on siellä päiväkodissa.

Mutta kaiken ulkopuolisen ajan oomme yhdessä. Eilen just käytiin poistamassa mun peräpuakamat. Itse en oo koskaan nähnyt, miltä ne näyttää, mutta just siksi halusin antaa lapsillen itän kokemuksen. Ne varmaan arvostaa mua ihan tajuttomasti. Huomenna mennään gynelle.

Vierailija
14/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiaan: on ollut vanhempainiltoja, jolloin ei ole

naurattanut. Ollaan saatu vanhempia paikalle kuulemaan tärkeitä

asoita päivähoidosta ja keskustelemaan niistä, kertomaan kokemuksiaan, toiveitaan ja huolenaiheitaan.

Siinä joukossa sitten jonkun Jössi-Jannica 5 v. kokee tarpeelliseksi

vinkua ja valittaa ja/tai juosta ympäri pk:ia riehumassa ja sotkemassa

paikkoja. Vanhempien mieleen ei juolahda pitää lastansa kurissa

tai jopa poistumaan paikalta hänen kanssaan, koska siellä olemisesta

ei tule mitään eikä myöskään kenenkään keskustelusta.

Henkilökunnan on kiusallista puuttua asiaan, koska vanhemmat

ovat paikalla ja vastuussa lapsestaan. Sitä paitsi olemme siellä silloin

vanhempia, emme lapsia varten.

Lapsiparkki-idea olisi ihan hieno, ellei toteutus ontuisi. En usko, että

kellään henkilökunnasta on motivaatiota tulla illalla lapsenvahdiksi

palkatta. Ylitöistä ei rahana makseta, ne otetaan tunti tunnista pois,

jos pystytään. Oman ryhmän iltatapahtumista, työilloista, koulutuksista,

suunnittelupalaveista, kasvatuskeskusteluista kertyy jo ihan riittävästi.

t. " täti"

Vierailija
15/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esim. pk:n kutsussa ei ole sanottu ja koska vanhempainyhdistyksen kokouksiin sen sijaan saa ottaa mukelot mukaan, niin ehkä jotkut vanhemmat eivät TIEDÄ, että lapsia ei saisi tuoda mukana.

Itse kysyin onneksi asiaa etukäteen.

Vierailija
16/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minä otan lapseni mukaan kaikkialle" ja " Ei aina mies pääse hoitamaan lapsia.

Nämä vanhemmat ovat todennäköisesti kasvatuksessaanki niitä lepsuilijoita kun " lasten ehdoilla mennään." ...

No, tuo nyt ei ehkä kuulu itse aiheeseen mutta olisi tosiaan kiva nähdä se vanhempainilta kun kaikki tenavat siellä juoksemassa ja huutamassa. Yritä siellä sitten keskustella aikuisten kesken asioista.

Mutta jotkut älykääpiöt ei vaan ymmärrä että kaikki tilaisuudet eivät ole kaikille. Tämä koskee myös lapsia.

Vierailija
17/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Huomenna mennään gynelle.

Mun lapset on monta kertaa ollu mun mukana gynellä. Esikoinen oli jo heti parikuukautisena katsomassa, kun äidiltä otettiin papa-koe.

So what´s new....????

Vierailija
18/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos ei erikseen sanota että vanhempainilta on vain vanhempainilta ja tarkoitettu vanhemmille, niin sinne voi ilman muuta ottaa lapset mukaan. " Onneksi älysin kysyä" , niin onneksi.

Alan ymmärtää mistä sikiää niitä vanhempia jotka soittelevat luokanopettajille sunnuntai-iltaisin kotiin ja kysyvät että kannattaako sinne huomiselle retkelle ottaa lenkkarit vai kumisaappaat.

Vierailija
19/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevatko vanhemmat, joka haluavat jakaa kaikkien muiden vanhempien kanssa vanhempainillassa huolensa/ilonsa lapsensa voinnista päiväkodista, että kaikki muut vanhemmat ovat oikeasti kiinnostuneita heidän lapsensa hyvinvoinnista... Itse keskustelen lapseni päiväkotiurasta lapseni kehityskeskustelussa enkä vanhempainillassa.

Vierailija
20/25 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa iltatilaisuuksissa VANHEMMILLE on paikalla joku

vanhemmista palkatta/ omalla ajallaan ihan varalta vaan...

jos joku muista vanhemmista haluaisi ottaa mukaansa vaivattoman,

rauhallisen ja kiltin lapsosensa. voivat sitten piirrellä kaikki yhdessä jossain nurkassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan