Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tohtoriopiskelijoita linjoilla?

Vierailija
13.09.2007 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisiko joku omasta systeemistään lähdekirjallisuuden suhteen? Olen aloitteleva tohtoriopiskelija ja hukun kirjallisuuteen. Teettekö kaikista hyvistä artikkeleista jonkin yhteenvedon / muistion omaan ongelmaanne liittyen vai miten jäsennätte ja muistatte myöhemmin vielä kaikkien lukemienne artikkeleiden keskeiset asiat? Vinkkejä?

Vierailija
2/6 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelupiirejä kuin AV-mammat palsta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onjoo. On kyllä keskusteltu aineen seminaarissakin aiheesta. Täällä sen sijaan voisi saada eri alojen opiskelijoilta kommentteja, joten miksi ei voisi kysyä?

Vierailija
4/6 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia pienempiä artikkeleja tai vaikka pienemmän artikkelin abstraktin kansioon, siis joko kopioinut tai printannut ja sitten kansioon. Sitten on voinut pääkohdat tussilla ympyröidä tekstistä tms. Myös ihan tavalliseen vihkoon olen saattanut raapustella jotain, jos jokin ajatus iskenyt artikkelista.

Vierailija
5/6 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pääteosten ajatukset kannattaa referoida sellaiseen muotoon, että niihin on helppo palata tarvittaessa. Yksittäisten artikkeleiden ajatukset jäsentyvät taas sitten näiden pääteosten ' lomaan' ja niin nekin muistaa parhaiten.

Vierailija
6/6 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin olen myös tehnyt että keskeisimmistä artikkeleista olen lyhyet muistiinpanot itselle tehnyt omalla jäsennyksellä ja jotain ajatuksia irjannut ylös mitä artikkeli herätti. Kaikesta ei todellakaan pysty tekemään mutta jos keskeisimmistä edes..

ap.

Kiitos teille kommenteista!