Uusavuttomuuden huippu: miten teen kissalle ruokaa?
Nolottaa ja hävettää edes kysyä. Mutta miten tehdään itse kissalle ruokaa... Jos esim. laittaa jauhelihaa niin kai se paistetaan vai ei, ja mitä siihen voi sekaan laittaa? Jonkun verran se on syönyt meidän kanssa samaa ruokaa, muttei mun kokkaukset näytä voittavan kaupan sörssleitä. Mutta en viitsis jatkuvasti kantaa noita yksittäispakkauksia kaupasta kissalle, se kun on kumminkin ihan maatiaiskissa ja popsii hiiriä yms. hyvällä halulla.
Kommentit (7)
Possun liha täytyy trikiinin vuoksi kypsentää. Anna paljon lihaa, muuta se oikeastaan kaipaakaan. Vähän voi riisiin sotkea lihaa, jos haluaa. Ulkopaisti on myös hyvä.
Kalaa voit antaa vaikka keitettyjä ahvenia, raakoja silakoita jne.
Ruokaa ei mausteta.
joiltakin kissasivuilta, googlaa. Älä syötä kissalle pelkästään samaa ruokaa mitä itse syötte. Kissa tarvitsee proteiinipitoisempaa ruokaa kuin ihmiset.
Koska kyllä nuo lihansyöjä eläimetkin kasviksia kaipaavat, ja luonnossa saavat ne syömällä kasvisyöjiä ja näiden mahalaukun sisällöt
Jos välttämättä haluat kypsentää niin keitä
Mutta jos kissa syö hiiriäkin niin varmasti raaka liha ja kala maistuu parhaiten
Ne palaset kun joutuvat kissan mahaan niin voi olla edessä lääkärireissu :(
esim. Miun maun mukaan. Saat hyvioä vinkkejä ja kunnon tietoa kissan ravitsemuuksesta.
Ei tarvi valmistaa mitenkään. Meidän kissa on esim. aivan hulluna sian sydämeen, nam!