Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varasin ajan hormoonikierukan laittoon ja aloin empimään oliko hyvä idea

Vierailija
13.09.2007 |

Meillä kaksi lasta 2,5v ja 3kk. Haaveissa vielä se kolmas lapsi, mutta vasta useamman vuoden kuluttua. Itse olen 30v, että olen ajatellut että tässä on ihan hyvin aikaa vielä yrittää kolmatta vaikkapa 4 vuoden kuluttua.

Eli hormonikierukka vaikuttaa sopivalta ehkäisyltä, mutta nyt kuulin että monilla on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi sen poistamisen jälkeen. Onko muilla vastaavaa tietoa? Ehkäisyneuvolan terveydenhoitaja kyllä sanoi, että ei vaikuta raskaaksi tuloon poiston jälkeen, mutta asennettuna on verrattavissa sterilisaatioon. Se kuullostaa hurjalta mielestäni.

Ottaako vaiko eikö, siinä pulma.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynelokolgiystäväni totesi kerran, että hormonikierukan käyttäjillä kohtu menee niin lepotilaan, että tosiaan saattaa mennä pidempään ennen kuin raskaus tärttää poiston jälkeen.

Itselläni on hormonikierukka, mutta on myös 3 lasta ja siinä mielessä se urakka jo takana.

Vierailija
2/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeenkin vuoto vai jatkuu.. Käytä jotain muuta.. ehkäisyrengas..laastari..

olen kuullut, että kuparikierukalla voi tulla raskaaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mietin entistä enemmän. Pillereitä kun en voi syödä, koska minulla oli raskausmyrkytys ja sen jälkeenhän ei saisi syödä pillereitä. Lasten välillä käytimme kondomia ja se oli ihan ok ratkaisu. Mutta jotenkin pidän sitä kuitenkin niin epävarmana.

Vierailija
4/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas olen kuullut, ettei sen pitäisi vaikuttaa raskaaksitulemiseen.

Itse laitoin vajaa kk sitten, ensin oli viikon verran tiputtelua, siitä saakka kestänyt ihan menkkamainen vuoto. Voi olla että toi kapistus lentää mäkeen jos ei tää helpotu!!! Pitäishän sen sitten jatkossa vähentää vuotoja, toivottavasti! Mutta eiköhän tässä alkuun ehdi vuotaa sen 5v edestä, MUR!!!

Ehkäisyteho on kyllä ihan aukoton, ei todellakaan tee edes mieli mitään näiden rättien kanssa pelatessa :' (

Vierailija
5/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli takana 3 v lapsettomuutta ja hoitoja ennen kuin esikoinen sai alkunsa. Synnytyksen jälkeen laitoin hormonikierukan.

Kierukan poiston jälkeen olin kahden kuukauden päästä raskaana ilman hoitoja eli minun tapauksessani se ei ainakaan heikentänyt hedelmällisyyttä.

Tällä hetkellä minulla on toinen hormonikierukka ja ainakin minulle se sopii hyvin. Ensimmäisen vuoden ajan oli jkv vuotoja, mutta sittemmin vuodot ovat jääneet milteipä kokonaan pois.

Vierailija
6/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hormonikierukka on tosi kallis investointi, jos se ei pelaakaan toivotulla tavalla ( vuotohäiriöt ym.) . Itselle kävi niin , että kun menin kirukan vuositarkastukseen, niin huomattiin, että se oli liikkunut pois paikoiltaan, joten ei ollut enää toiminut. Piti ottaa pois. uutta en laittanut.

Vierailija
7/7 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukkaa käytetään yleensä useampi vuosi. Hedelmällisyys laskee iän mukana, ihan sama onko kierukka vai jokin muu ehkäisy käytössä, ja tämä on suurin syy miksi muutaman vuoden jälkeen on suurempia vaikeuksia tulla raskaaksi. Samaahan väitetään pillereistä, mutta kakskymppisen hedelmällisyys on tosiaan ihan eri luokkaa kuin kolme-neljäkymppisen. Ikä on siis syynä vaikeuteen raskautua, ei ehkäisymenetelmä.

On vaan niin paljon helpompi syyttää jotain kapinetta tai pilleriä kuin omaa elimistöään.

Eli jos sulla on useamman vuoden tehokkaan ehkäisyn tarve, niin siitä vaan. Itellä ei ole ollut tiputteluvuotoja, kuukautisten kesto vain alkuun tavanomaista pitempi, mutta hyvin niukkaa vuotoa.