Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään Ergo-reppu etupuolella?

12.09.2007 |

Meidän 10-kuinen vauvamme on tyytyväisenä ulkoillut Ergorepussa 5 kk iästä lähtien, ja olen aina kantanut häntä edessä. Eilen katselin Ergon ohjeita, joissa lukee että 3-5 kk iässä edessä ja 5 kk lähtien selässä. Itse kuvittelin että vasta isomman " reppuselkään" sopivan lapsen kantaisi selkäpuolella, tyylin 1.5 v tms. Pienempään lapseen melkein haluaa katsekontaktin jne.

Miten muut, missä iässä olette Ergossa siirtyneet kantamaan selkäpuolella?

(Neitimme on ihan reilun kokoinen yli 10-kiloinen vauveli.)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttö on nyt 1v4kk ja Ergon hankin kun tyttö taisi olla 7kk. Aluksi kannoin tyttöä edessä ja hiukan myöhemmin selässä. Mutta esimerkiksi juuri tänäänkin kannoin tyttöä etupuolella.

Missä lasta kantaa riippuu paljon lapsestakin, koosta ja jäntevyydestä tms..

Vierailija
2/10 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta periaate sama kuin Ergossa. Tyttö taisi olla vuoden paikkeilla, kun alettiin kantaa selässä. Nyt on 1v7kk ja selässä kannetaan päivittäin. Silloin tällöin otan hänet eteen ja tyttö on siitä aivan riemuissaan, pussaa ja halii ja hihkuu :). Helpompi kuitenkin kantaa tuon ikäistä selässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo suositus selässä kantamisesta jo 5-kuisesta on aika varhainen. Meillä on tyttö ollut Ergossa 5-kuisesta ja ollaan kyllä kannettu sekä edessä että selässä mutta itse en tyttöä saa selkään mitenkään. Neiti on ihan jäntevä mutta siro joten aikamoista keplottelua on ollut yrittää (tosin ilmeisen hauskaa, naurunkiherryksestä päätellen!). Miehen avustuksella ollaan saatu selän puolelle ja onhan se pidemmillä lenkeillä tosi paljon helpompaa ja mies sitten höpöttelee tytön kanssa silloin.

Ikää nyt ei ole vielä kuin 6,5kk joten ehtiihän tässä harjoitella.

Vierailija
4/10 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähti poika 8kk iässä kävelemään ja on siis jäntevä, ja hallitsee yläkroppansa. Vajaa 1 vuotiaasta olen Ergossa kantanut selässä (nyt poika 1v8kk). Hänet oli siinä vaiheessa jo helppo pyöräyttää selkäpuolelle. Meillä poika tykkää enemmän olla selkäpuolella, kun saa katsottua / kurkittua eteenkin päin, eikä tartte olla " niskat solmussa" edessä. Kuitenkin äidin selän taakse pääsee vieraiden katseita piiloon, jos rupee ujostuttamaan. Ja olen niissä tilanteissa kääntänyt lapsen selkäni taakse piiloon, kunnes ujostus on mennyt ohitse. :)

Kannattaa kokeilla. Oma selkäni ainakin tykkää enemmän selkäpuolella kantamisesta. ;)

Vierailija
5/10 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannan meillä 2-vuotiasta (10 kg) pääsääntöisesti edessä, koska neidillä on ärsyttävä taipumus aiheuttaa minulle sydänkohtauksia heittäytymällä suoraan taaksepäin roikkumaan repun varassa. 4-vuotias (11 kg) matkaa selässä, mutta vain siksi, etten näe hänen päänsä yli enää eteeni. Juu, hippusia ovat... :) Enpä muistanutkaan enää noita ohjeita. Minusta edessä on kyllä mukavampikin kantaa, selkävirityksellä painun itse ikävästi kumaraan kompensoidessani painoa. Sitä paitsi tykkään seurustella kantamani lapsen kanssa.

Vierailija
6/10 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla75:

Meillä poika tykkää enemmän olla selkäpuolella, kun saa katsottua / kurkittua eteenkin päin, eikä tartte olla " niskat solmussa" edessä.

Näkeekö teillä siis 1v8kk lapsi olan yli selkäpuolelta??? Meillä ei näe vielä 4-vuotiaskaan, jolla on pituutta n. 95 cm. Olenkohan ihan hukassa sen Ergon asettelun kanssa? :-O

Vierailija
7/10 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sivulta kuikkii. Ja kun tunnen että yrittää olkapään yli katsoa, käännyt sivuttain niin, että poika näkee heti sen, mitä haluaa (esim. autot&moottoripyörät välillä). Käyn koiran kanssa metsälenkillä poika selässä, edessä kantaminen olisi kovin hankalaa.

On meilläkin poika heittäytynyt taakse päin, mutta komentamalla sekin on loppunut.

Vierailija
8/10 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kotona oikein katsoa peiliin, kun poika istui selässä. Hyvin näki poika olkapääni yli, peilistä katsoi takaisin.. Miehen selässä ollessa kuikkii miehen sivuitse. Olen itse 160cm tappi, joten varmaan edesauttaa tuon pojan (n. 85cm) eteenpäin näkemistä.

Enemmän minä vauva vatsassa ollessani kenotin huonossa asennossa ja alaselkä rasittui, kuin nyt poika selässä. En vaelluksellakaan rinkka selässä kävele huonossa asennossa ja tuo Ergo sentään on TODELLA hyvä kantaa. Mainio hinta-laatu -suhde. :) Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, eikös se jotenkin niin mennyt.

Ihania kävelyretkiä kaikille Ergoilijoille, tai patapumilla liikkujille, nautitaan kaikki, miten ikinä sitten lastamme kannetaankaan. :)

Vierailija
9/10 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on ihana pitää edessä ja reppu selässä. toisinaan pidä 4v:n selässä ja kannan 1v sylissä jos olemme pitkällä reissulla ilman kärryjä. Kotitöissä on kiva kun vesseli on lonkalla sivussa. Siis aivan tilanteen ja fiiliksen mukaan.

Vierailija
10/10 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hankittiin Ergo kun tyttö oli jo 9 kk (sen jälkeen hankitulla kokemuksella voin sanoa, että harmittavan myöhään! :) ja pääasiassa selässä on kannettu siitä asti.

Muutaman kerran esim. reissusta väsynyt lapsi lentokentällä on ollut mukavampi ottaa etupuolelle ja mielestäni siinä nukkuminen on jotenkin luontevampaa. Alkuun tyttö otti kyllä pitempiäkin unia selässä, tarvitsee kuitenkin vähän apuja niskatuen virittämiseen takapuolella.

Repun saa helposti yksinkin käännettyä lonkalta selkään, kun muutaman kerran harjoittelee.

Itse olen 161 cm pitkä, mutta mies yli 190 cm ja kantaa nykyisin tyttöä enemmän. Minun selästäni näkee paremmin maisemia, mutta hyvin viihtyy isänkin selässä, laulusta näin päättelisin... :)