Naapurin " täti" kävi ja paheksui ov
Kuopuksella on vähän lämpöä ja esikoinenkin nuhassa ja yskässä. Vettä sataa ja ulkona on muutenkin märkää ja synkkää. Ollaan lasten kanssa pidetty kunnon lepopäivä. Aamulla köllittiin pitkään ja sitten katsottiin porukalla lasten elokuva. Luettiin pari tuntia lasten kirjoja ja sitten lapset on vaan piirrellyt ja touhuillut SÄNGYSSÄ. Yöpaidatkin on vielä kaikilla! On ollut ihanan rentouttava päivä.
Naapurin poika kävi äsken pyytämässä omiamme ulos leikkimään ja totesin, että nyt ei sovi, lapset on vähän flunssaisia ja ulkona sataa.
Meni viisi minuuttia niin tämän pojan äiti oli ovella. Keuhkosi siitä miten HÄNEN poikansa kyllä AINA tulee leikkimään kun häntä tullaan pyytämään ja tämä on nyt rumaa peliä kun omani eivät suostu tulemaan. Selitin tilanteen ja samalla lapset tuli siihen ovenrakoon moikkaaman. Siitäkös tämä rouva innostui ja sanoi : Siis onko teillä vielä YÖPAIDAT päällä? Herrajumala kello on jo kaksi!
Huoh, selitin, että meillä on tänään rento kotipäivä. Johon tämä rouva, että ei ihme jos on lapsilla väsynyt olo kun ei ole edes päivävaatteita vaihdettu. Siinä vaiheessa mä sanoin, että katsotaan niitä leikkejä joku toinen päivä heihei ja vedin oven kiinni. :(
Kommentit (18)
Miten jotkut kehtaa?! Olisin haistattanut pitkät paskat sille eukolle..
siis selitän tälle rouvalle tilanteen, lapset on sairaana ja ulkona on kurja keli jne.
Enkä mielestäni ole millään lailla tilivelvollinen naapureille lasteni leikeistä. Siis en koe että minun täytyy selitellä jos lapseni eivät lähde ulos leikkimään vaikka kotiäiti olenkin.
ap
tosi päällekäyvä eukko. Itse en olisi tuollaisen kanssa missään tekemisissä.
mitä curlingia on siinä, että pitää pyjamapäivän? Senkus viet kipeät kersasi ulos ja ihmettelet kun eivät parane.
On se vaan niin kamalaa, että hänen lapsensa kanssa ei joku leiki kun ovat kipeinä.
hän ei vain nyt kestänyt sitä, että lapsensa ei saanut halutessaan seuraa. Poika on ihan ok kaveri ja leikkivät tuossa pihassa usein keskenään. Mitään kiusaamista tai sorsimista ei meidän lasten puolelta ole ikinä ollut, enkä sellaista hyväksyisi hetkeäkään.
En silti ajattele, että kaverin aina pyytäessä pitäisi mennä leikkimään- sairaana tai ei. Yleensä lapsemme lähtevät mielellään ulos leikkimään, mutta jos taas olemme esim tulleet pitkältä pyöräretkeltä ja meillä on askartelut kesken, en ajattele, että pyydettäessä pitäisi heti rynnätä ulos kaveriksi. Naapurin rouva taas on tätä mieltä, että aina pitää mennä leikkiin kun pyydetään. Ja tämä nyt ilmeisesti oli viimeinen pisara kun ihan kehdattiin yöpaidoissa olla sisällä...
Tämä päivä oli lapsille mukavaa vaihtelua. Lapset on aktiivisia ja touhukkaita yleensä liikutaan ja touhutaan paljon päivän aikana. Välillä on kiva " vain olla" .
ap
Onneksi ei itsellä asu naapureita aivan lähellä, pysyy ainakin hyvissä väleissä ;)
Itse olen sen luonteinen että tuollaisen tempauksen jälkeen välit jäisi moikkailuasteelle.
kyl se vähän niin on, et sillon mennän ku pyydetään!
Ihan kipeetä tommonen...Emmä vaan kehtais. Ei tulis mieleenkään!
ja useimpien vanhemmat ovat ihan järjissään :))
ap
Vierailija:
kyl se vähän niin on, et sillon mennän ku pyydetään!
Juupa juu, sairainakin!
onko tuollaisia ihmisiä ja vanhempia OIKEASTI olemassa? Kuten ap:n kuvailema ja vaikka nro 12?!
Onneksi ei ole meikäläisen tuttavapiirissä..
Voisin itsekin ottaa sinulta opikseni.
miten ihanaa oli joskus, kun oli vain vähän kipeä. Silloin sai olla yöpuvussa koko päivän, luettiin satuja, sai kuumaa mehua.
En kyllä omien lasteni antaisi flunssassa lähteä leikkimään.
Meitä on joka junaan, ja jotkut jää asemallekin :=)
Meillä pidetään jsks pyjamapäiviä, vaikkei kukaan sairaana oliskaan. kyllä lapset ja äiti nauttii kun ei tarvi nipottaa aina joka asiasta.
Teit Ap kyllä oikein sille mammalle, mutta itse olisin vetänyt oven kiinni jo paaaaljon aiemmin
Ap, luulen, että noi vastaajat vaan on " hauskoja" . Tietenkään kenenkään ei tarvi eikä ole syytäkään mennä ulos leikkimään kun on kipeenä. Ei myöskään tarvi mennä vaikka ei olis kipeenä. Jos kaveruussuhde siitä loppuu niin oli sitten loppumisen arvonenkin. Kenenkään ei myös tarvi tulla päivittelemään toisten kotivaatetusta.
Karsee naapuri, onneks ei olla tavattu moiseen. Miten jollain oikeesti on otsaa??
Harvinaisen kummallista käytöstä nimittäin!
Mekin ollaan joskus toimittu noin kun muksut ovat olleet kipeinä.
(Paitsi että naapuri ei ole tullut meille) Mukavaa se on kun ei ota tavaksi.