Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saavatko lestadiolaisperheen lapset yleensä leikkiä koulussa ei-uskovien kanssa tai käydä jopa kylässä puolin ja tosin?

Vierailija
12.09.2007 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsena raja siinä, että koulukavereille ei päässyt yöksi. Silloin se välitti kismitti, mutta ymmärrän sen toisaalta. Omat lapset eivät vielä ole kouluikäisiä, mutta sitten kun ovat, niin saavat tottakai olla koulukavereiden kanssa!

Vierailija
2/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavarperheen lähistöllä on useampi lestadiolaisperhe, ja ainakin sillä lapset leikkivät yhdessä ja kyläilevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena paras ystäväni oli ja on edelleenkin lestadiolainen, ei hän ollut sen kummempi kuin muutkaan :) Hän ja hänen sisaruksensa ainakin saivat leikkiä kenen kanssa lystäsivät.

Vierailija
4/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ainakin koulussa pari lestadiolaiskaveria sanoi että joudumme helvetin lieskoihin.

Vierailija
5/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi oli aika hassu, kavereitahan se lestadiolainenkin kaipaa siinä missä muutkin. Meidän koulussa aikanaan ei edes ollut toisia lestadiolaisia.

2

Vierailija
6/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheskään kaikki eivät saa. Varsinkin pikku paikkakunnilla ollaan tosi ahdasmieleisiä eli on ehdottomasti kiellettyä. Mutta jotkut vapaamielisimmät antavat. Älkää siis valehdelko tai sanokaa että puhutte omasta puolestanne vain

Vierailija
7/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on jopa yökylässä ollut. En ole edes ajatellut, että he eivät jostain syystä saisi olla kavereita.

Vierailija
8/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikiittiin päivittäin yhdessä monen vuoden ajan. Kaveri oli meillä yötä ja minä olin heillä yötä. KOskaan ei kukaan tuosta perheestä peloitellut minua helvetin tulilla eikä millään muullakaan.

Vierailija
9/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tulimerellä pelottelijoitahan on varmasti, mutta itse en ole niihin tilanteisiin törmännyt, enkä kuulllut. En nyt äitinä, enkä lapsenakaan. Meidän lapset leikkivät ainoastaan naapurin lasten kanssa jotka eivät ole vl:ia ja se ei minua haittaa ollenkaan.

Jotkut haluavat kieltää lastaan leikkimästä, mustalaisten, toiset helluntalaisten, toiset jehovien ja toiset lestojen. JOku jopa kieltää lastaan leikkimästä uusperheen lasten kanssa. Että näin..

Ei ole mitään " sääntöä" että kenen kanssa saa leikkiä ja kenen ei

Vierailija
10/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökylässä ei meillä ole ollut ketään lestadiolaislasta, en tiedä mistä johtuu, mutta ei meidän lapset ole sitä ainakaan edes ehdottaneet. Siis meille vanhemmille. Ihan tavallisilta vaikuttavat lestadiolaislapsetkin, eivätkä ole koskaan puhuneet tulimeristä tai mistään muustakaan uskonasiasta. Ja me ei kuuluta edes kirkkoon. Erityisen mielellään lest. lapset ovat meillä muuten lastenohjelmien aikaan ja elokuvista tykkäävät myös kovasti.

Vierailija
11/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja muut saimme leikkiä lapsena ihan normaaliin tapaan kaikkien naapurien ja koulukavereiden kanssa, vaikka eivät olleet samalla tavalla uskovaisia, kuin me. Mutta oli ainakin 2 naapuria, kenen isät ei antaneet omien lasten leikkiä meidän kanssa.. Että syrjitään sitä näinkin päin..

Vierailija
12/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli oikeastaan koko ala-asteen ajan parhaat kaveritkin ei-lestoja. Yläasteen ja lukion aikana säilyi muutamia tosi hyviä ei-lestakavereita, jotka ovat myöhemminkin pitäneet yhteyttä, olleet häissämme ja käyneet katsomassa esim meidän vauvoja ja uutta kotia jne..

Vierailija
14/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että syy tuli selväksi viestistäni..

Siis muutamien luokkatovereiden ja naapurien isät eivät luvanneet lastensa leikkiä meidän kanssa, koska oltiin lestoja. Äidit kyllä lupasivat, mutta kun isät töistä kotiutuivat, hakivat heti vihaisesti lapsensa pois meiltä. Mutta toinen näistä tytöistä on edelleenkin ystäväni, enää ei isä määrää.. ;)

Vierailija
15/15 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun pienellä paikkakunnalla ja täällä ainakin lestadiolaiset lapset leikkivät ihan tavallisesti kaikkien kanssa,niin perhekerhoissa,kun pihalla. ja on meillä lestadiolaistyttö yökylässäkin ollut.. ja hoidossa on muutenkin lestadiolaislapsia ollut. osa lasten serkuista on lestadiolaisia. (minä ja lapset ei siis olla..)ihmisiä he ovat siinä missä muutkin! ikinä en ole mistään uhkailuista (helvetin tulesta yms.) kuullut. jokainen uskokoon mihin uskoo. mitä se muita haittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän