Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kyselisin teidän mielipidettänne =)

12.09.2007 |

Eli Annika ja Kamilla on etunimi vaihtoehtoina kk päästä syntyvälle tytölle.

Ongelmana tällä kertaa nimi Kamilla Viola Amadea. Puuroutuuko ääneen sanottaessa? Tuo kamilLA vioLA (la la) vähän mietityttää. Tuosta Violasta tulisi miehen isän nimi, Olavi, joten se olisi siinä mielessä kiva... Toinen (ei niin kiva kuin tämä) vaihtoehto on Kamilla Odessa Amadea. Niin ja saa kommentoida muutenkin!

Aikaisempi ehdokas, Kamilla Kukka, sai kenkään tuon kumilla kakka käännöksen takia, joka ei edes itsellä käynyt mielessä =)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo kolmas nimi... Hmm... Amadea? Eikö Amanda kävisi? :) Minusta pelkästään Kamilla Amanda olisi tosi nätti! Tai mites jos toinen nimi olisikin Violan sijaan Oliva? Ei siis Olivia vaan Oliva. Mutta jos Kamilla Viola Amadea teitä miellyttää, laittakaa se! :)

Vierailija
2/8 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Kamilla Viola Amadea on mielestäni parempi kuin Kamilla Odessa Amadea, jossa on liian monta " prinsessanimeä" peräkkäin.

Yleensä en kannata c-nimiä, mutta tuon Kamillan kirjoittaisin itse Camilla. Tosin silloin miellän sen kyllä helposti suomenruotsalaisen ihmisen nimeksi...

Ja edelliselle: Amadea on kyllä ihan " oikea" nimi (Amadeuksen feminiinimuoto), joskin harvinainen. Amandan merkitys on suunnilleen " rakastettu" , Amadean suunnilleen " Jumalan rakkaus" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kannatan Camilla Viola Amadeaa tai Annika Viola Amadeaa, mut Kamilla k:lla kuulostaa jotenki hölmöltä mun mielestä

Vierailija
4/8 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen kun on Erika, niin sen takia en mielellään kirjoittaisi Kamillaakaan C:llä. Jotenkin mun mielestä sitten ihan " eri paria" , jos olisi Erika ja Camilla.

5/8 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minusta tuo Odessa tois kivasti pontta nimeen, mutta tuo Viola on kyllä kiva myös, koska on käännetty papan nimestä ja viehättää minua siksi ;o)!!

6/8 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Erika ja Camilla eivät ole minusta eri paria. Erica ja Camilla olisi jo " ehkä vähän liikaa c:tä yhteen perheeseen" ja Kamilla ei vaan ole niin nätti nimi kuin Camilla. Ennemmin sitten Kamomilla, mutta se taas Erikan kanssa luo aikamoisen ' puutarha' assosiaation?

Annika taas sopii muuten vaan kuin nakutettu Erikan siskolle, todella kivat ja reippaat nimet molemmat!

Viola on ihana idea isoisän nimestä!! Ja Amadea on oikein todella kaunis nimi, taitaapa mennä ihan omallekin listalle!!

Eli Camilla Viola Amadea tai Annika Viola Amadea.

Vierailija
7/8 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimi päätetään noista kahdesta sitten, kun vauva syntyy. Jotenkin en lämpene tuolle Camilla kirjoitusasulle, mutta ei se ihan pois suljettukaan ole. Lähinnä mietityttää juuri se Erika/Erica, Kamilla/Camilla, haluisin siis saman tyylin. Vielä lisäksi sukunimi alkaa K:lla ja ns. perussuomalainen nimi... Äh, vaikeaa =)

Vierailija
8/8 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukunimenne alkaa K:lla, niin Annika Viola Amadea olisi ehdottomasti parempi (esim. Annika Koskinen / Kamilla Koskinen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi