/// JOULUNTÄHTÖSTEN syksyinen alkuviikko \\\
JA TÄSSÄ LINKKI VIIME VIIKKOON:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11204156&p=1&tmo…
OIKEIN HAUSKAA SYKSYISTÄ ALKUVIIKKOA KAIKILLE!
NANI JA NEITI 9KK+
Kommentit (26)
Valitusta täältäkin, meillä on molemmilla lapsilla TAAS nuha, myös esikoiselle tarttuu tosi helposti, vaikka on " jo kolme" vuotias. Viimeksi meillä oli nuhaa vähän yli kuukausi sitten. Onko kenenkään muun lapsilla näin useasti? Taitaa esikoisellekin olla jo 5 tai 6 nuha tälle vuodella, mutta aina on selvitty pelkällä nuhalla, lievällä yskällä ja kuumetta ei ole ollut.
Nyt sitten testatuksi tulee meidän uudet putket, jotka tyttelille laitettiin kuukausi sitten. Toivottavasti ei korvat tulehdu. HUomenna mennään jälkitarkastukseen, että miltä näyttävät korvat. Ne oli putkituksen aikaan molemmat korvat märkinä ja varmasti tosi kipeet, vaikkei tulehdusta ollutkaan.
Tytteli on putkituksen jälkeen alkanut reipastumaan huomattavasti. Ennen oli kiukkuinen koko ajan, nyt saattaa touhuta pitkiäkin aikoja lattialla lelujen kanssa. Liikkuminen on vielä huonoa, konttausasentoon menee harvoin, ja kun laittaa istumaan niin siitä pyörii ympäri peppunsa " varassa" . Istumaan ei itse nouse vieläkään, paitsi jos on jo valmiiksi sellaisessa puolikonttausasennossa, johon hänet on siis laitettu... pyörii paikasta toiseen, ei edes ryömi vielä. Eli aika vähän liikutaan vielä. Onko kellään muulla tälläistä? Onkohan ihan normaalia noin vähä liikkuminen. Tosin epäilen että nuo korvat ovat aiheuttaneet sen, kun ei ole vain halunnut olla lattialla kun painetta korvissa...
Imetystä olen yrittänyt lopetella kovasti, mutta edelleen yöllä tyttö pitää minua tuttinaan. Maitoa ei enää edes juuri tule, joten ihan tyhjää imee. Viime yönäkin huomasi hän itse, että maitoa ei tule ja alkoi protestiksi pyörimään sängyssä kuin väkkärä ja taputteli käsiä yhteen jne. :( ihan kiva, että on virkku, mutta ei yöllä tarvis olla. Olisko kellään antaa mulle hieman voimia, että jaksaisin pitää unikoulua...???
Tulipa valitusta. Sorry!!!
Mukavia syyspäiviä kaikille, taidan lähteä leipomaan, tai ainakin syömään.
Saaraks ja tytteli 9 kk.
Ja taas uusi viikko...
Heti alkuun kovasti paranemisia [b]nefilin ja saaraksin[/b] poppoille ja kovasti jaksamista mammoille! Saaraksille vielä voimia unikouluun - toivottavasti menee teillä helpoimman kaavan mukaan.
Tänne ei kuulu mitään uutta eikä ihmeempää... Täälläkin oli ukko viihteellä perjantaina ja osas ensimmäistä kertaa ottaa vähän iisimmin niin ettei maannut krapuloissaan koko lauantaita vaan heräs ihan samaan aikaan kuin mekin! Se oli kyllä suoranainen ihme kun mä olin aivan varma että meni taas höpöksi kun tuli kotiin vasta neljän aikoihin... Kehuja sai koko viikonlopun iloiselta emännältä =)
Lassi ei vieläkään oo oppinu sitä kuhmuttoman laskeutumisen ihanuutta...
Edelleen noustaan koko ajan ja joka paikkaan ja alas tullaan vauhdilla ja kipeästi jos äiti tai isä ei satu olemaan lähettyvillä. Tai no, kovin monesti ei olla kupsahdettu kun jos alkaa väsyttään niin sitten huudetaan joku apuun =)
Istumaan ei osaa mennä itse ja vain silloin tällöin muistaa että miten siitä pääsee itse ryömimään ja konttaaminenkaan ei kiinnosta pätkääkään - ryömimällä pääsee lujaa =)
[b]MM[/b]:lle muuten kiitokset! Kyllä mä ymmärsin mitä tarkoitit - nyt kun vielä sais tuon miehen tekemään asialle jotain =)
Mä näin muuten viikonloppuna ensimmäisen painajaisen häistä! =o Näin unta että mentiin ihan yhtäkkiä naimisiin eikä mulla ollu mitään muuta kuin mekko. Mulla oli mustat alusvaatteet, ei edes sukkahousuja, jouduin käyttämään vanhojentanssikenkiä eikä meillä ollu edes sormuksia! Mun äiti yritti laittaa mun hiuksia samalla ku mä meikkasin ja koko häät oli ihan yhtä kaaosta. Toimituksen jälkeen sanottiinkin ihmisille että kiitos ja näkemiin, kahvitusta ei ole kun unohdettiin varata paikka =) Huh, se oli ihan kauheeta ja mä olin vielä aamullakin ihan paniikissa =)
Pitäisköhän tässä alkaa pikkuhiljaa soittelemaan sitä kahvittelupaikkaa ja kirkkoonkin pitäis vissiin soittaa kun täällä voi olla kuulemma jopa parin vuoden jonot ja suunnitelmissa oli se ens kesä =o
Mun mielestä on vaan ihan pöljää varata tuommosia juttuja vielä ku ei meillä oo säästöjä ollenkaan ja mä en ymmärrä että miten me saadaan kaikki maksettua... Kyllähän se varmaan järjestyy, mutta kuitenkin ois kivempi varailla juttuja jos ois edes vähän " pääomaa" =)
No mutta nyt menipä nää jutut taas...
Poikakin haiskahtaa siltä että ois taas pepunpesun aika =/
Hauskaa alkuviikkoa kaikille!
Pimmi ja Lassi
Voihan ankeaa maanantaita taas...;( kauhea räkätauti, nenä vuotaa ja nuppi on (normaalia enemmän) turvoksissa.... ei muuta kuin finrexiniä nassuun - jospa tämä tästä.
Tuntuu että olen pari viikkoa ollut tosi synkässä mielentilassa. Olen miettinyt että jaksanko olla kotona joulukuun alkuun asti. Lauantaina tuli tyhjennettyä muutama lasillinen viiniä eikä sekään selventänyt asioita yhtään... Tuntuu että täällä kotona masentuu ja tylsistyy aivan kokonaan kun illat pimenevät, sataa vettä ja on kylmää ja koleaa.... Mihin se kesä oikein katosi näin yhtäkkiä? Sain Kelalta vimeiset vanhempainrahat ja nyt sitten ollaan huiman suuren kodinhoidontuen varassa. Ei siinä mitään - ei meillä ole onneksi viimeiset rahat menossa mutta minä en vain oikein osaa olla toisen elätettävänä.
Toisessa vaakakupissa taas on pikkuinen ja ihana Joel-vauva jota ei millään haluaisi antaa vieraille hoitoon.... En vain tiedä miten minulla pää kestää kotona olemisen. Tuntuu ettei oikein jaksa innostua mistään, ruoka ei maistu, paino laskee koko ajan ja peilistä katsoo aika nuutunut naama. Väsyttää koko ajan ja tuntuu että voisi vain nukkua ja nukkua ja nukkua... ainakin ensi kesään saakka. Pitäisi varmaan laatia jonkunlainen viikko-ohjelma jonka mukaan mentäisiin niin tulisi kaikki asiat hoidettua ja tehtyä. Aamulla heti lenkille, sitten ruuanlaittoon jne jne jne....
Mutta nyt täytyy lähteä hakemaan omia ja naapurin lapsosia koulusta kotiin kun aamulla menin lupautumaan moiseen hommaan... Joelin päivä-unet jäävät taas kesken....
MrsCruiser
Pimmi : kuinka isot häät aiotte pitää? Me käytimme aikanaan omissa häissämme pitopalvelua, Pihvitupaa. Heillä on www-sivut ja sieltä löytyy jos jonkinlaista ruoka-vaihtoehtoa suht edullisesti. Suosittelen lämpimästi ko. yritystä :) Heillä voisi olla ehdottaa sopivia paikkoja häiden vierasmäärän mukaan. Me itse pidimme " jatkot" seurakuntatalolla joka asetti tietenkin omat rajoituksensa juomatarjoilulle (ei alkoholia) mutta se taas kevensi huomattavasti budjettia.
Mutta nyt liikenteeseen....
MC
Se on uus viikko ja uudet kujeet:) tai sitten ei!
Johannalle vihdoin ja viimein eilen puhkes ylös eka hammas,ja toinen on tulollaan viereen! saapa nähdä onko sen tulo yhtä kivuliasta kuin tuon edellisenki,nuo kaks ekaa hammastakaan ei tullu kivuitta,joten taitaa olla vielä seuraava vuosi kiukkua ennen kuin kaikki hampaat ovat puhjenneet!:( Onneksi Johanna on ollu hyväntuulinenki,ja oppi konttaamaan niin pääsee itse sinne minen tahtoo.. ja tykkää leikkiä siskojen huoneissa! ja ruoka on maistunu.:) Lihoja oon alotellu,eikä oo toistaiseksi tullu oireita,toissa päivänä annoin kalaakin!oireitta on siitäki oltu:)
Gruiserin masentuneisuudesta tuli mieleeni,että mä oon kanssa helposti masentuvaa tyyppiä..kun täällä kotona on lasten kanssa. Mutta mä oon tehny meille sellaisen rytmin,että tulee sekä ulkoilut,syönnit ja kaikki hoidettua ajallaan. Aamulla laitan heti klo8 pyykit koneeseen jos on pyykkiä,sitten mennään ulos viimeistään klo9,ollaan siellä se puolituntia tai tunti..ja siitä se meidän päivä lähtee käyntiin,iltapäivästä kanssa ollaan ulkona ja monesti vielä tuossa klo18 jälkeenki. Mä tulisin ihan sairaaksi jos pitäis olla koko päivä sisällä! Talvella sitten on uunien lämmitystä,niin siinä tulee sitä touhua ettei ihan tylsäksi mee,kun ei talvella tuu oltua niin paljo ulkona:) ja se on sitä äidin omaa hommaa,tosin mulla on noita pikkuapulaisiakin! helpottamassa ja vaikeuttamassa hommaa!
Mutta nyt jauhelihakastiketta tekemään...
tintti ja Johanan 8kk
Ei me oikein vielä tiedetä =)
Karkeasti sanottuna ainakin 100 vierasta ja mä en haluais lämmintä ruokaa ollenkaan eli ois vaan kahvit ja enemmän nälkäisille sitten erilaista suolaista purtavaa.
Meillä tulee olemaan ainakin jonkun verran tuota alkoholia tarjolla (illalla) eli seurakuntatalo ei käy, mutta kyllä kait niitä paikkoja on täällä Oulussa =o
Ei sen kyllä oo pakko olla edes Oulusta sen jatkopaikan ku kirkko ois vissiin Haukiputaan kirkko eli siellä päinkin ollaan...
Pitäis alkaa tekemään " taustatutkimusta" netissä kun sais vaan aikaiseksi =)
Mulla on myös tuota " syysmasennusta" joka ikinen syksy! Nyt varsinkin alkaa olla aika kuollut olo ku ei olla liikuttu Lassin kanssa oikein missään... Me vaan möllötetään kotona ja ootetaan että isi tulee kotiin ja saadaan auto. Mä oon aina ollu laiska lähtemään yksin kävelylle joten me ulkoillaan vain silloin kun saan ruinattua jonku kaverin mukaan =) Muutenkin kun täällä kotona loikoilee niin tuntuu niin mahdottomalta ajatukselta lähtä ulos ku pitäis keksiä itselle jotain järkevää päällepantavaa ja pistää hiukset ja naama kuntoon ja sitten pitääkin pukea poika ja kantaa vaunut noita hiton portaita alas ja hakea poikakin mukaan... Mulla on taas joku ulkonäkökriisi meneillään niin mä istun mieluiten vaan kotona pimeässä ku tuntuu siltä ettei mikään vaate istu hyvin ja makkarat pursoilee joka paikasta eikä tätä naamaakaan huvita näyttää vieraille... Huoh, toinen murkkuikä =D
Mutta no, jospa meillä tää elämä virkistyis kunhan saadaan se rivitaloasunto joka on nyt suunnitelmissa ja mun makkaratkin " häviää" kunhan tuo maha alkaa venymään ;)
MrsCruiserille kovasti jaksamisia! On varmaan hankalaa tuntuu siltä että ei jaksa, mutta haluais kuitenkin että poika saa olla vielä kotona =/ Auttaisko jos sä kävisit vähän tuulettumassa kavereiden kanssa ja pääsisit eroon niistä arjen pyörityksistä?
Kääk, ruoka palaa uuniin...
Pimmi taas
Kuten monessa muussakin perheessä meillä kärsitään [b]flunssasta.[/b] Kovasti vain tsemppiä muiden nuhanenien ja muuten sairastavien perheille!
[b]Saaraks[/b] ihmetteli esikoisensa tiheää sairastamista. Meidän esikoisemme on jo 4,5-vuotias, ja hänkin on sairastanut enemmän kuin kotitarpeiksi. Nyt vastustuskyky alkaa kuitenkin olla parempi, mutta jonnekin reilun 3 v ikään asti poika sairastui flunssaan ja usein vielä korvatulehdukseen todella usein. Jossain vaiheessa menin laskuissa sekaisin, mutta korvatulehduksia taisi olla lähemmäs 15. Kitarisojen leikkaus toissa keväänä toi avun.
[b]Nefili, [/b] kovasti jaksamista teillekin! Olenhan minä kieltämättä ihastellut noita vaatekasoja, mutta tässä on yksi ongelma! Tilailin mokoma niin isoja kokoja, että harva vaate sopii tämän vuoden tai välttämättä ensi vuoden puolellakaan. *lyö päätä seinään* Onneksi tyttöserkuilta saadaan/voidaan ostaa vaatteita, jotka sopivat heti! Eilenkin tehtiin muutama löytö. :-)
Viime viikolla nautimmekin täysillä [b]paluumuuttajien seurasta.[/b] Kuten olen kertonut, veljeni palasi perheineen Suomeen toissa viikolla. Olemme nähneet todella tiiviisti senkin jälkeen, kun he " muuttivat" meiltä pois. On aivan MAHTAVAA, että välimatkaa on vain 10 km.
Voimme varmasti olla jatkossa puolin ja toisin lapsenlikkoinakin. Joskus ryydyttää nimittäin aika lailla, että ei ole ketään tuttua hoitajaa, puhumattakaan siitä, että voisi viedä lapset minnekään yökylään tms. No, kaipa siihen on reilun neljän vuoden aikana tottunut, mutta välillä kaipaisi hengähdystaukoa! En ole saanut käytyä salillakaan moneen viikkoon, ja tämän jatkuvan kotona kökkimisen vaikutukset alkavat näkyä tässä mammassa!!!
Siksi osaankin samaistua hyvin [b]MrsCruiserin[/b] mietteisiin. Ei tämä kotona olo ole mitään herkkua aina. Toisaalta enpä tiedä, millaista töissä oleminen on. No, parin viikon päästä lähden töihin pariksi viikoksi ja mies ja mummo (lennätetään tänne Lapista) hoitavat lapsia.
[b]Syksyn[/b] tulo on mielestäni osaksi oikein mukavaa vaihtelua, osaksi taas inhottaa jo valmiiksi kylmä ja pimeä talvi. Ennen kaikkea pimeys kyllä masentaa jo valmiiksi. Voin kyllä tunnustaa, että olen jo murehtinut valmiiksi sitäkin, että lähden helmikuussa " lopullisesti" töihin. Sara lähtee hoitoon - jos saa hoitopaikan - huhtikuussa. Niin se eka vuosi kuluu hurjaa vauhtia. Pitäisi osata nauttia tästä hetkestä, mutta - kuten kuvasta näkyy - ei käy ihan helposti.
Jaaha, nyt loppuivat surffailut, kun tyttö tuotiin tähän. Se on taas heippa!
Tsemppiä kaikille syysmasennusta poteville!
Iituli
nonni , kitinäistä ja räkäistä tiistaita kaikille täältä Miilukan pöksästä :(
Lennillä sit kurkunpääntulehdus... räkänen ollu kolmisen päivää mut eilen alkoin just sellanen röhinä ett tiijän ett kurkunpääntulehdusta. kaikilla ollut samaa vikaa pienenä joten tuttu tauti. ja tiijätte varmaan ett yöt on ollu koko ajan kitinää sit. AIVAN SALETTIIN korvat tulehtuneet myöskin, niinku aina räkätaudin ja nuhan loppu-kiitokseksi.
joo,nyt kuuluu jo nuhaista märinää sängystä, nukkuikin sitten oikeen 20min.
tarttee mennä...ei taija itelle saada aikaiseksi mitään tänään kun pientä potilasta täytyy hoitaa.
palataan....
ja äkkiä takavasemmalle, poika huutaa ruokaa! Tosin äidin lompakko ehkä kiinnostaa hetken...jaaha, ei kiinnosta. Heip!
Kirsikka ja very hungry baby boy
Huomenta päivää.. missäs kaikki luuraa? meidän pinossa on nykyään niin hiljaista.
Meillä sairastellaa edelleen(mikään ei siis muuttunut eilisestä :D) Ja samalla SAARAKS saa vastauksen kysymykseensä.. Meillä ollaan jatkuvasti kipeenä, siis flunssaa toisensa perään. Tuntuu kyl vähän siltä et tää ei ole enään normaalia.
Syksy ja kotikönnäys masennusta myös täällä, kun nyt vaan jaksais olla kotona. Meillä kyllä rahakin alkaa olla tiukalla joten senkin vuoksi töihin pitäisi lähteä. En muista että olis ollut näin tiukkaa kahden ekan aikana, silloin lapset saivat olla kotona 3v asti. Pikkasen siis on täytynyt hintojen nousta??
Tämän tekstin aikana olen hakenut pojan kolmesti viikunalta ja nyt taitaa olla kakka...
Pimmi minä kans olen aikoinaan nähnyt vastaavia painajaisia häistä.. hassuja temppuja tekee tuo pääkoppa :)
Voi itku nyt on pakko vaihtaa vaippa, alkaa silmiä kirveleen..
nefili ja hajuherne
Akseli sairastaa: ei nuku yöllä, ei päivällä - - huutaa vaan kun maate laitetaan (ei arista korvia) taitaa nuha ja yskä tehä niin tukalan olon pienelle. Minä olen zombie: tarvitsen vähintään 8tunnin unet toimiakseni tehokkaasti :o ja nyt yöllä torkkunut yhteensä 2tuntii ja päivällä ei ollenkaan 8) Ollappa viikonloppu niin saisi ukko olla pojan kanssa... *jää haaveilemaan*
Kävin tossa työpaikalla ja oli päätös tehty jotta ' saan' olla osittaisella hoitovapaalla loppuvuoden (juu, lakisääteinen juttu). Maanantaina 15.10. alotan työt ja heti ti-ke on koulutusta toisella paikkakunnalla eli se siitä pehmeästä laskusta Akselilla hoitoon...
Nyt on mentävä.. huuto jo aikasmoinen kun kehtasin hänet lattialle laittaa :o
RauPotar ja nuhainen pieni pesusieni
Tuntuu ettei kerkee lainkaan enää tänne kirjoittelemaan. Silloin kun poika nukkuu niin ehtii jotain, muutoin saapi vahtia koko ajan, on niin innokas kiipeilemään ja joka paikkaan. Kova on telomaan päätään. On niin paljon kopsunut että pienikin kolaus tuntuu, ainakin huudosta päätellen. Kämpän olen laittanut siihen kuntoon että kaikki olen siirtänyt pois pojan tieltä, saa mennä vapaasti eikä koko ajan tarvitse kieltää sitä ja tätä. Paitsi nyt eteisessä kiehtoo rattaat ja renkaita ollaan välillä nuolemassa. Kun ovea ei saa kiinni laitettua niin saa hakea koko ajan pois. Jotain pitäs keksii siihen...
En edes muista koska olen viimeksi höpissy... sama pää kesät talvet :)
Meillä poju konttaa kauhiaa vauhtia ja sekös äiteetä kauhistuttaa, nousee seisomaan kun vaan saa jostain kiinni. Joka paikkaan koittaa kiivetä.Ottaa askelia tosi hyvin eli pian loppuu (toivottavasti) tuo kantaminen.
Hampaita on edelleen kaksi alhaalla ja sukkelat 4 ylhäällä joista 2 ollut jo 5 kk iässä. Hammashoitaja kyllä sanoi että kestää toisilla kauemmin puhjeta, tuntuu tosiaan kestävän :)
Nyt pää tyhjeni yhtäkkii, kuppi kahvia tähän kohtaan ja palajan jos tulee mieleen jotain tähdellistä.
Sonette ja Nicolas huomenna 9 kk
Nyt ihan tyhjeni pää... kuppi kahvia vois auttaa tähän hätään.
Siinäpä ne tärkeimmät :)
Käykääpä kurkkaamassa " hellapoliisin" www-sivuja, löytyy googlettamalla. Siellä on jos jonkinlaista leivonnaista ja aivan järkyttävä määrä ruoka-ohjeita. Jäin miettimään raskisinko tilata " bake&partyn" sivuilta dinosaurus-kakkumuottia joka maksaisi 26 e....
Pimmi : Haukiputaalta kandee kysyä juhlapaikaksi esim. koulujen saleja, olisiko Virpiniemessä jotain (varmaan kallis...) ja nuorisoseuran talo, varmasti osaavat suositella kirkkoherranvirastostakin jotain paikkaa kun vain kysäisee. En ole itse ollut ikinä sielläpäin häissä. Aika paljon teille on kuitenkin tulossa vieraita joten juhlapaikka saa olla suht iso.
Juu kyllähän se tuo pelkkä kodinhoidontuella eläminen vetää mielen apeaksi, se on siis NAURETTAVA rahasumma jolla pitäisi perheen elää. Olisihan sitä kaikenlaista verkostomarkkinointihommaa jolla voisi kiusata kaikkia ystäviä mutta niihin en kyllä lähde ikipäivänä mukaan.
Meillä lapset ovat olleet aika terveitä (koputtaa puuta) ja Joelilla ei ole vielä ollut yhtään mitään, ei edes nuhaa. Muut lapset ovat sairastaneet viimeksi varmaan 4 vuotta sitten kuumetta ja sen jälkeen ei yhtään mitään, poikakaan ei ole ollut päivääkään poissa koulusta neljän vuoden aikana. Ovat perineet hyvän vastustuskyvyn ilmeisesti minulta. Minullekin näköjään riitti yhden päivän räkätauti eilen ja hyvä jos ei muihin tarttunut. Tyttärellä puhkesi korva omia aikojaan kuukausi sitten mutta siitäkään ei ollut mitään oireita, huomattiin jotain outoa vasta kun lapsi sanoi että korva oli ollut tukossa monta päivää. Lääkäri imi letkuillaan aivan järkyttävän määrän märkää korvasta ja antoi lääkekuurin. Kontrolliaika olisi ensi viikolla.
Jaaha - mutta nyt ruuan laittoon :)
MC
Korvatulehdus tuli tyttelille, onneksi on ne putket, niin märkä valui ulos, eikä korva ole niin kipeä. Tosi pahanhajuista se mönjä, mitä korvasta tulee... :(
Pojalla onneksi jo menossa se tauti ohi. Joskus toivon, että tulisi kunnolla sille se nuha + kuume, ettei tarttis jatkuvasti olla vähän sairaana. Nytkään ei kuumetta ollenkaan, vain yskä ja nuha.
Meillä on myös täällä meneillään tällä hetkellä pieni ihme, molemmat lapset nukkuvat ja minä roikun tässä koneella. Esikoinen ei ole oikein suostuvainen päiväunille, mutta nyt pakotin vähän miettimään omia tekosiaan, kun löi pikkusiskoa itkuhälyttimen laturilla (auts, mikä huuuto)... oli sit nukahtanut tuohon sängylle miettiessään. Ihan hyvä.
Nyt lähden keittämään sumpit, että pysyn itse hereillä, en osaa päivällä nukkua lainkaan, joten sitä on turha yrittää. Väsyttää kyllä, mutta silti ei vaan uni tuu.
Mukavia päivänjatkoja!
ja nyt ei ehdi kuin omaa napaa.
Mullakin tuo koulu alkoi, mun äiti on vuorotteluvapaalla ja hoitaa Nemoa päivisin. On kyllä hirveä ikävä, ei meinaa opiskelusta tulla mitään mutta eiköhän tämä tästä. Toimintaterapiaa opiskelen.
Meillä olis muutto 31.9 eli parin viikon päästä kun myytiin tämä kämppä, mutta uutta ei vielä oo tiedossa. Just äsken soitettuun Helsingin kaupungilta, että olis meille rivitalokolmio tarjolla vuokrattavaks. Vuokrataan kun ei viittitä näin korkeilla hinnoilla ostaa, nyt kun mieskin palaa taas opiskelemaan. Kaikkein älyttömintä tässä on se, että se paikka mistä sitä asuntoa tarjottiin on sama pihapiiri missä mä asuin lapsuuteni! Tosi kivaa seutua, oon ihan innoissani, nyt vaan odottelen miestä ja poikaa kotiin että pääsen kertomaan! Toivottavasti nekin innostuu...
Nemolle kuuluu pelkkää hyvää. Uusia taitoja ei niinkään oo, mutta vanhat on parantuneet ja varmistuneet. Enää ei pää kopsu oikeestaan yhtään laskeutuessa, ja tuntuu että muutenkin on paljon helpompaa. Eroahdistus on vähentynyt (se oli välillä tosi kovaa, en saanut puolta metriä kauemmas mennä) ja nyt kelpaa muidenkin seura kuin minun. Hampaita on seitsemän.
Nyt nuo tuli kotiin, pitää mennä!
Yritän ehtiä tänne vähän useammin mutta saattaa olla aika hiljaista kun on kaikki opiskeluhommatkin ja muutto ja muuta... Mutta yritys on kova!
Tinnis & poppoo
Jaa että miksi? Olen selvinnyt hengissä juurihoidosta! Niin voittajaolo että. Herkkäsieluiset voivat jättää seuraavan väliin, pakko päästä vuodattamaan yksityiskohdat.
Hammaslääkärini on hyvä tyyppi, nykyään suhtautuu kammooni jo tarpeeksi kunnioittavasti. Hän pyysi minut sisälle jo rouva " reippaana" , muilla potilailla oli hauskaa. Sanoin heti, että periaatteessa on kiva nähdä pitkästä aikaa...pyysin olemaan hellä ja puuduttamaan kunnolla. Nooh, siitähän riemu sitten alkoikin. Puudutti ja alkoi poistamaan vanhaa paikkaa. Vihloi aivan tajuttomasti, vesi valui silmistä ja ajattelin, että hyperventiloin justiinsa. Lääkäri näki kyyneleet, nosti tuolin ylös ja sanoi, menehän lukemaan Eeva-lehteä vielä vähäksi aikaa, kun puudutusaine tehoaa paremmin kun on vähän aikaa pystyssä(tehoaako?). Viiden minuutin tauon jälkeen jatkettiin ja ei enään sattunut kuin leukaluuhun...? Lääkkeet sisään ja väliaikainen paikka päälle. Kehtasi vielä pyytää " toisille" treffeille lokakuussa. Siihen mennessä lääkkeet ovat ilmeisesti vaikuttaneet. Olisin voinut hyppiä kattoon kun pääsin pois, olin niin onnellinen että uskalsin mennä! Nyt taas muistaa ja jaksaa pestä hampaat kunnolla. Nyt onkin sitten pää puuduksissa, kauhulla odotan että kuinka kipeä hampaasta tulee kun puudutus loppuu.
Tänään tuli joku Nestlen 8kk mainos postissa ja siinä sanottiin, että tämä vaihe on joillekin vauvoille kovin hankalaa! KYLLÄ! Ei kuulkaa ihme että hieman masentaa kun ei saa nukuttua/ eikä nukutettua ja koko päivän olet tarkkana ettei piltti mene vaarallisiin paikkoihin ja pengo roskiksesta suuhunsa jotain tyhmää. Esim. eilen rakas poikani löysi roskiksestä kahvinsuodattimen ja heilutteli ne keittiöön ja päällensä, sitten ehti vielä vetämään kaikki märät pyykit narulta. Ja olin vain vessassa sillä aikaa... Olisi tosiaan kiva saada koti " syyskuntoon" mutta ei helkutti ehdi niin ei ehdi. Välillä on hitto vie päästävä nettiinkin päätään tuulettamaan! Onneksi perjantaina tulee yksi tuttavani meille siivoamaan, pesee lattiat, vie matot ulos ynnä muuta. Tekee nämä muutamalla kympillä ja on todellakin sen arvoista. Ahdistaa sekin ettei edes karvojaan ehdi ajella! Perskutti!
Nyt menen ryystämään juomaa lavuaarin päälle kun toisesta suupielestä valuu vedet lattialla puudutteen takia. Elämä on laiffii!!!
Karvainen Kirsikka ja hänen täystuho poikansa
Hurjasta kokemuksesta =))
Mun ei oo onneksi tarvinnu kärsiä ikinä tuota juurihoitoa, mutta kauhujuttuja oon kyllä kuullu sen verran että hampaat pysyy kunnossa =/
Mä oon kyllä samaa mieltä että tämä aika tuntuu kaikista kuluttavimmalta - ainakin äidistä! Poika joko roikkuu perässä koko ajan ja huuto nousee heti kun mä meen kahta metriä kauemmaksi eikä isikään kelpaa enää :o Jos sitten taas ollaan reippaalla päällä niin ollaan tihutöissä jatkuvasti ja pitää olla vahtimassa ettei kolhi itseään tai tosiaan syö mitään luvatonta... Jospa tuo joku päivä hoksais ettei joka hiivatin asiaa tarvi laittaa suuhun...?!
Heh, mä just eilen illalla ilmotin ukolle että nyt mä lähen ja otan piiiiitkän suihkun =) Pyrin ainakin kerran kuussa ottamaan semmosen " nautiskelukäynnin" tuolla suihkussa jolloin ajelen pois lähes jokikisen karvan minkä itsestäni löydän, pesen hiukset oikein kunnolla ja laitan vielä kasvonaamion. Sen jälkeen on mukava lösähtää sohvalle kun on (muka) niin nätti ja puhdas olo =)) Ai niin joo ja kaiken tuon lisäksi pitää vielä käsitellä jalkapohjat viilalla ja kuorinta-aineella ja pisteenä iin päälle hinkata selluliitteja tuommosilla karheilla kinttailla =D Ei tuosta oo varmaan mitään hyötyä, mutta tulee hyvä mieli ;)
Syksy on kyllä ja kunnolla... Yöllä tuli vettä ihan kaatamalla ja nyt on vaan tosi pimeää ja harmaata ja vissiin tihkuttaa vieläkin jotain. Syksyssä on parasta ne syysmyrskyt, mutta ei tämmönen jatkuva tylsä harmaa ja märkä keli oo yhtään hauskaa =/ Vaikka mä en ruukaa olla yhtään talvi-ihminen niin nyt oon hoksannu että ootan koko ajan ensilunta ja valkoista maata. Ois kiva jos koko talven olis vaan se pari astetta pakkasta ja joka toinen päivä satais silleen ihanan hiljaa isoja lumihiutaleita *haaveilee* =)
Katotaan vaan niin tulee kauheet paukkupakkaset eikä lunta tuu kuin pari senttiä. Sitten onkin ihan pääkallokelit =/
Pojulla alkaakin vissiin lähestyä ensimmäiset päikkäreiden aika joten pitää lähtä laittaan sänkyyn...
Pimmi ja Lassi
Kirsikalle onnittelut.. Reipas olit! Saiko tikkarin? Mulle on joskus tehty tuo ilman puudutusta.. Ei kiva!
Jos joskus päätät vaihtaa alaa, olet sinä kyllä synnyinäinen Stand up koomikko, kyllä sai taas sinun höpinöille rauraa :D
Meikkis on hakenyt töitä hieman oman alan sivusta, katsotaan kuinka tätin käy... sen verta hyvä olis palkka et siks houkuttelee.
Nyt tää palaa kutimen pariin...
nefili
Moikkelis!
Meillä on siis mustikkaa joka puolella vaikka ollaan käyty jo pesullakin!!
Mä olin ilmoittanu meidät semmoseen Vauvojen värikylpy-nimiseen ryhmään ja tänään oli eka kerta. Mussukat saa tutustua erilaisiin väreihin ja koostumuksiin itse tunnustelemalla ja maistelemalla. Aloitettiin sitten mustikasta eli oli sosetta, kiisseliä, mehua ja kokonaisia mustikoita. Niitä sitten sai paperin päällä kokeilla ja arvatkaa vaan minkänäköinen meidän neiti oli sen jälkeen! (äippäkin sai osansa;)) Salla vielä innostui heittäytymään mahalleen koko komeuden päälle niin jo oli taideteos valmis :D.
Isompikin neiti oli mukana, mutta ei taida tulla enää toiste mukaan. Hänestä oli jotenkin kamalaa ja häiritsevää puuhan sotkuisuus, (sai polviinsa mustikkaa) voi ei!!!
Mullakin taitaa olla jonkinasteista syysmasennusta. Viime päivinä pinna on ollu aikas kireellä ja väsyttää kokoajan julmetusti. Kaikkee pitäis tehä mut mitään ei saa aikaseksi.
Vielä ahistaa toi persaukisuus, en oo tottunu pyytämään toiselta rahaa.
Ens kuussa tulee täyteen pyöreitä vuosia ja oon koittanu miettiä teemaa juhlille mut päässä ei tapahdu mitään. Juhlat on meillä kotona mut kaikki muu on auki. Olis kiva tehä vaik sapuskat ja koristelu teeman mukaan...
Halloween on ainakin pois suljettu, koska kaveri pitää sitä seuraavana lauantaina semmoset juhlat.
Ideoita otetaan vastaan!
t. ei-luova katju
No nyt kahvin keittoon jos vaik vähän piristyisin!
Katju ja Salla
Tulossa valitusta (hypätkää tän kohdan yli)
Eli viikol. tulosta: Yksi vesirokkolainen,Aatun flunssa palas uudelle kierokselle, mies sairastui, minä poskiontelon tulehduksessa ja kuumeessa. Nyt meinaa loppua voimat tältä mammalta.
MM se oli märkärupi se toinen, kiitokset vieläkerran.
Iitulin " joulusta" luin hieman kateellisena, sielä se nytkin varmaan istuu vaatekasan keskellä hipistelemässä :)
MsCruiser tääälä toinen saman " paheen" omaava. Minä suoritan " riittini" (hiominen ja käsittely)kellarin hämyssä.
Nyt täälä roikutaan taas helmoissa...
nefili ja Adam