Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ ENSIKOT viikolla 37 +++

09.09.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Aqua80

[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80

Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Ikä: molemmat 29

Yritys aloitettu: 09/05

Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: inssi 06/07, nega ja ensimmäinen ICSI 08/07.

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 08/05. " Tositoimiin" ryhdyttiin

02/06. Terolut aloitettu 05/06. Clomeja neljän kierron verran keväällä 07. Simpat priimakamaa. 08/07 pääsen itse tutkimuksiin.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Niissä vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.

[color=FF69B4]leijona85[/color]

[color=CD1076]Ikä:minä 22v ja mies 27v

Yrittäminen aloitettu heinäkuussa 2006, tutkimuksiin siirryttiin nyt kesällä ja viime viikolla selvisi ettei miehen siittiöt tule ollenkaan ulos..syytä tähän ei tiedetä. ensi viikolla lääkäriaika jolloin toivottavasti saadaan jotain selville....kauan ollaan jo lasta kaivattu perheeseen.nyt jännittää...minusta ei tutkimuksissa löytynyt mitään vikaa...

[color=FF69B4]mamabear

[color=CD1076] Ikä: Minä 26v, mies 25v

Mistä: Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: 2/05

Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)

Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen. 2. ICSI 10/07.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf.

[color=FF69B4] Menina76

[color=CD1076]Ikä: mies vm.77, minä vm.76

Yritystä takana: Elokuusta 2003

Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava).

Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.

[color=FF69B4]Mushu

[color=CD1076]Ikä: molemmat vm -79

kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu 07/05

hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1 1⁄2 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=FF69B4]Naksu[/color]

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa! Keskenmeno rv:lla 10. :(

[color=FF69B4]nellamaija

[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07

[color=FF69B4]Nuutti77

[color=CD1076]Ika: Molemmat vm77

Asuinpaikka: Yhdysvallat

Yritysta:06/06

tutkimukset: Miehella jonkin verran epanormaaleja uimareita, mutta ei pitaisi olla esteena raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tahan mennessa kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.

[color=FF69B4]Oon@77

[color=CD1076]Ikä: 30 ja 37

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.

[color=FF69B4]peea

[color=CD1076]Ikä: 20 vuotta ja mies 24 vuotta

olen varmaan nuorin täällä, mutta ongelma se on meilläkin.

Kotipaikka: asutaan tampereella

ja kolme luomu keskenmenoa 1,5 vuoden aikana.

keväällä -07 lääkäriin

ja 23.8 oli ensimmäinen aika tays:sissa 6kk odotuksen jälkeen. huomenna seuraava 04.09 ja silloin katsotaan mihin ne siittiöt tuolla matkalla joutuvat =) jännittää ihan hirmusesti.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]s-k-

[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi

Kotipaikka: Oulun seutu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]20_vilmiina_05

[color=CD1076]Minulla ikää 26 ja miehelläni 32.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

[color=CD1076]-piggeliina

[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.

[color=CD1076]Vannis

[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=CD1076]Juliaana-82[/color]

[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]

[color=CD1076]-ninnuli1-[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=CD1076]YksityinenAsia[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Minä -71 ja mies -69

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07

Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07. Plussa toisesta ¿pieleen menneestä¿ inssistä.

[color=CD1076]käärö[/color]

[color=FF69B4]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.

[color=CD1076]Afternoon[/color]

[color=FF69B4]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Ensimmäinen ivf-hoito aloitetaan 08/07. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=CD1076]tuutimari

[color=FF69B4]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin. Ensimmäinen inssi 8/07, josta Plussa! La 5/08.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso tsemppihali sinnekin! Ja kiitos kaunis, eihän Taimi tosiaan vielä ole edes kiinnittynyt, joten ehkä hätäilen vaan turhaan.

Yritä jaksaa! Mulla muuten mies suhtautuu ihan samalla tavalla - ei jaksaisi kuunnella mun jokaisesta nippaisusta ja jomotuksesta, ja siitäkös se mun itkuraivari sitten vaan yltyy : ) Jaksuja!

Nyt kokoukseen ihmettelemään... Heips!

J.

Vierailija
42/83 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin nyt kirjotella tänne näitä tuntemuksia kun ei ole täällä " oikeassa" elämässä oikeen ketään kenelle jutella näistä asioista....ja täällä kun kaikki ollaan kuitenkin aika samassa tilanteessa ja olisi kiva löytää joku kenen kanssa jakaa nämä tuntemukset...

oltiin viime viikolla sitten miehen kanssa lääkärissä. huonoja uutisia, miehen toisessakaan näytteessä ei löytynyt yhtään siittiötä....nyt saatiin lähete tyksiin jossa pitäisi sitten tutkia syytä tähän " katoon" ja sitten aloittaa hoidot....lääkäri sanoi että ainoa mahdollisuus meidän on saada lapsia on koeputkihedelmöityksen avulla joko omilla tai luovutetuilla siittiöillä...oli aika shokki varsinkin kun en oikein vieläkään tajua koko juttua....ajatukset ovat täysin sekaisin enkä ole nyt töitäkään jaksanut tehdä kun olen pienten lasten kanssa päivittäin työssäni tekemisissä.

olo on hyvin turhautunut kun edessä varmaan vielä paljonkin rankempaa...en osaa kuvitellakaan miltä seuraavat kuukaudet tulee olemaan.....sitä ikuista kiusallista odottamista vaan =(

nyt sitten odotellaan vaan postia tyksistä....onko kellään kokemusta sieltä? millaisia lääkäreitä siellä on? oltiin tähän asti ava-klinikalla mutta siirryttiin yrittämään tyksiin rahallisista syistä...mut jos osoittautuu epämiellyttäväksi paikaksi niin siirrytään kyllä takaisin avaan.....

onnea kuitenkin kaikille plussanneille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa ja Jessica:Elkää menettäkö vielä toivoanne ennen kuin on aivan varmaa ettei tärppi ole käynyt.Vaikkei se varmasti helppoa ole olla menettämättä toivoa!Ja Killakin aina jaksaa tsempata muita ja valaa toivoa muiden vaikeissa tilanteissa joten muista että sinullakin on toivoa vielä et kaikki menisi hyvin. Soisin teille kummallekin jo onnen tulevan piakkoin.Ja toivottavasti ne teidän miehet eivät ole enää vihaisia eilisestä riidasta.Ja kyllä meillä on oikeus puhua siitä et miltä tuntuu.helppohan miehin on sanoa kun niiden ei tarvitse koko aikaa sitä omaa kroppaa seurata ja miettiä et miltä nyt tuntuu ja mitähä seuraavaksi tapahtuu.

Leijona:Olen pahoillani teidän huonoista uutisista.Toivottavasti saatte pian ajan sinne tayssiin ja pääsette sitten tosi hommiin!Jaksamista!

Pikkunyytti

Vierailija
44/83 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksun juttu oli todella koskettava...nyyh. Ei kyllä voi käsittää, miksi ihmisen täytyy joutua tuollaista kokemaan.

KILLA ja JESSIS kurjaa että olette mieli matalalla. Mutta Jessiksellä on tosiaan piinailu niin alussa, että ei varmaan vielä kannata hirveästi miettiä oireita. Ja Lugethan kyllä voi sotkea tilannetta. Eikä Killallakaan vielä ole peli menetetty! Peukut on tukevasti pystyssä molemmille.

Mulla ei kyllä Luget aiheuta yhtään mitään oireita, vaikka useimmilla taitaa aiheuttaa? Mutta onhan ne ärsyttäviä, kun valuvat inhottavasti ulos... Mä jotenkin luulen, että mulla muutenkin huonosti tehoaa mitkään lääkkeet. Kun tuntuu, että ei mulla oikein särkylääkkeetkään auta mitään. Harvoin joudun niitä onneksi ottamaankaan, mutta sitten jos sattuu niin sattuu lääkkeistä huolimatta. Viisaudenhampaan poiston jälkeen sain jotkut tosi vahvat särkylääkkeet, mutta tuntui ettei niistä ollut p*skankaan hyötyä. Ja punktiossa sama juttu: pyysin että saisin nyt oikein kunnon tropit, mutta ihan yhtä paljon sattui kuin edelliselläkin kerralla. Suunnilleen siltä tuntui kun puukkoja tökittäisiin mahaan...

LEIJONA todella kurjia uutisia teillä. Muistan hyvin sen tunteen, kun me satiin miehen ekan simppatestin tulokset. Ja meillähän niitä simppoja sentään kuitenkin on ihan normaali määrä, mutta ovat huonosti liikkuiia ja epämuotoisia ja on vasta-aineita ym. Mutta onhan se mahdollista että sun mieheltä niitä kuitenkin löytyy, joskushan niitä voi kiveksissä olla mutat eivät vain tule ulos, ja silloin ne voidaan ottaa sieltä biopsialla. ICSI-hoitoonhan ei montaa simppaa tarvitakaan. Ja onhan sitten olemassa mahdollisuus hoitoon luovutetuilla soluilla. Voimia teille asian sulatteluun ja jatkosuunnitelmiin!

NUUTTI mullakin muistaakseni oli noihin aikoihin kiertoa se eka ultra. Mun on kyllä käsketty alakautta tehtäviin ultrauksiin aina tulla rakko tyhjänä, ainoa mihin sitä pitää täyttää on alkion siirto, jossa ultralla katsotaan masun päältä. Mutta ehkä siellä teillä päin on erilaiset systeemit. On kyllä tosi tukalaa olla siinä pöydällä kun on kauhea pissahätä. Viimeksi alkion siirrossa minut pitikin päästää kerran välissä vessaan, kun se toimenpide pitkittyi.

Sitten omat uutiset: meidän kuudesta alkiosta kaikki oli lähteneet jakautumaan, mutta yhdessä on tumavika joten se putoaa pois. Viisi on kuitenkin pelissä mukana: yksi on vasta 2-soluinen, kolme 4-soluisia ja yksi 5-soluinen. Kai tässä nyt jo uskaltaa alkaa uskoa, että siirtoon päästään huomenna.

Brooke

Vierailija
45/83 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs on JESSIKSEN mieliala?! Täällä ollaan jo vähän paremmalla päällä, onneksi työpäivä oli niin kiireinen, eikä ollut juuri aikaa miettiä näitä.

BROOKE: kiitti peukutuksista! Siellähän olikin hieno tulos, joten onnea siirtoon! :)

LEIJONA: no voihan kurjia uutisia! :( Onneksi kuitenkin yksikin simppa riitää, joten toivotaan että jos biopsiaan päädytte, niin sieltä se siimahäntä sitten löytyisi!

PIKKUNYYTTI: kiitos kannustuksesta sinnekin! Ei noi miehet taida ihan ymmärtää mitä me naiset joudutaan kärsimään! Ja sitten ne joutuu kärsimään meistä! ;) Ihanakin toi mies aina välillä jaksaa olla, mutta hermot sillä menee aina mun piinailuihin. Viikonloppuna jaksoi kyllä ihmeen hyvin lohdutella, kun sain ne itkuraivarit, joten ehkä sillä on nyt kiintiö täynnä. On se vaan hyvä, että on teidän Enska-ystävät, jotka ymmärtää tämän itsensä tarkkailun! :)

Mies lähtikin sitten reissuun loppuviikoksi, joten saan sitten piinailla täällä keskenäni! :( Saattaa siis olla, että te joudutte ihan väkisin kuuntelemaan nyt mun oire-tilitykset! :D Täytyy sanoa, että mä inhoan piinailua ja toivon, ettei enää ikinä tarvitse tätä kokea!

No mä häivyn tästä taas teitä häiriköimästä! ;)

Killa

Vierailija
46/83 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flussa iski sittenkin ja alkuviikko on mennyt vähän sairastellessa. En ole oikein uskaltanut/osannut lääkitä itseäni, joten vähän on kurja olo. Illat on mennytkin sohvalla maaten ja telkkaria tuojotellen. Toivottavasti viikonloppua kohden tervehtyisi; kyllähän sitä töissä puolikuntoisena palloilee, mutta vapaapäivät on sellaisen ikävä tuhlata ;)

Nuutti, voi harmistus, ettei täsmätykityksillä tärpännyt. Nyt vaan uusin asein rynnäkköön ja plussan metsästykseen. Leijonalle samat sanat -jaksamista vaikeassa tilanteessa.

Killa ja Jessis, c' moon -eipäs heitellä niitä teräaseita vielä tässä vaiheessa. Itkuraivarit voi muuten tosiaan olla hyväkin merkki. Mäkin onnistuin piinapäivien puolivälissä vetämään keskellä yötä, ihan tosta vaan, miehelle ja elämälle yleensä sellaiset pultit, että olin jo eroa ottamassa ja hankkimassa paluulippua Suomeen samantien :) Mies ihan ihmeissään tietty... Peukutukset siis molemmille!

Killa onkin meidän IT-guru ihan selvästi ;) Osuit oikeaan noiden selaimien kanssa; mulla myös kotona FF, ja siellä värit tuntuu vähän sooloilevan. Töissä (IE) kaikki sitten koodin mukaisesti.

Brookella hienosti pullat kohoamassa; viisi on mainio luku. Onnea huomiseen siirtoon -joko tiedättekö hyppääkö kyytiin yksi vai kaksi alkiota?

Muillekin piinailijoille eli hapölle ja maarille ainakin tsemppaukset. Plussatikettejä sinnekin suuntaan!

Yllättävän maltillisin mielin täällä ollaan, ihan oikeasti päivä kerrallaan. Raskausoireet loistaa edelleen poissolollaan lukuunottamatta vilutusta ja pieniä yksittäisiä nipistelyjä alavatsassa. Vielä olen vältellyt testaamista uudemman kerran, mutta pakko tähän epävarmuuteen on jotain vahvistusta saada, joten luulen, että huomenna apteekin kautta kotiin...

-helli

Vierailija
47/83 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kiva kuhina taas, kun piinailijoita riittää! Ite taas muka niin kovin kiireinen, ettei koskaan ehdi piipahtamaan.. Eipähän kyllä ole ehtinyt piinaamaankaan, mutta tulos on ilmeisesti ihan yhtä negatiivinen, piinaa tai ei?? Hirveästi kyllä jännittää muiden puolesta :)

Killalle ja muillekin tiedoksi, ettei mies ole edelleenkään innosta piukeena lähdössä hoitoihin. Asiasta ei kyllä ole kovasti keskusteltukaan viimeaikoina, lähinnä asunnonvaihto on ollut puheenaiheena. Mä kyllä ajattelin varata taas itselleni gyniksen ja jutella siellä mun tilanteesta. Nyt ilmeisesti ainakin möykyt ovat pysyneet poissa, kipuja ei ole ollut ja kiertokin suht kiva 25-32.

Lyhyesti vielä muutama kommentti:

KILLA: Meinaatko tosissaan lauantaihin asti odottaa testaamista? Kyllä oot aika teräsnainen, jos et ennen sitä testaa! Varmistaisit nyt hyvissä ajoin, että varmaan se juna odottaa... Veturimies voi olla joskus vähän väärässä aikataulussa... HEH :) Ihania uutisia odotellessa... Mä ainakin uskon ja luotan, että tämä mieletön plussakausi vie sinutkin meiltä tuonne toiselle puolelle.

JESSICAlle myös halauksia ja kovasti jaksamista oireiden kanssa. Plussatuuletuksia sinnekin!

BROOKELLE onnea huomiseen siirtoon!

LEIJONAlle halitus pahaan mieleen.

Vilkutuksia myös kaikille muille tutuille ja tuntemattomille PLUSSANNEILLE, PIINAAJILLE ja tättärän kiusaamille. (piti kirjoittaa se pienellä, ettei se vaan luule, että sitä kaivataan täällä...)!

Nyt katsomaan miten Suomi-poika pärjää Puolaa vastaan!

Oon@

Vierailija
48/83 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset monille jotka oli vastannut mun ultrakyselyyn...saa nahda mita kautta ne tutkii taalla. Ainakin mahan paalta. Joltain lapsettomuusklinikan sivuilta luin etta tutkimus pitaisi tehda seka mahan paalta etta alakautta. Musta tuntuu etta ma oon meidan laakarin eka lapsettomuuspotilas, vaikka onneksi se synntyslaakari on myos, eli ehka se tietaa jotain jostain.

Killalle ja Jessikselle bdbdbdbd-halitukset.

Oikeesti noita oireita on niin monenlaisia, etta mika tahansa voi olla mita tahansa.

Killa...juu tanne vaan purkamaan mielta, kylla me jaksetaan kuunnella vaikkei mies edes olisi reissussa.

Hellikille tsemia lentsun kanssa...itkuraivarit kuuluu meillakin elamaan, ihanaa etten oo ainoa joka on taysin psyko valilla. Mies aina naureskelee, etta minkalainen ma oon raskaana jos nyt jo hormonit saa paan ihan sekasin.

Multa on mennyt ehka jotain ohi...mutta asutteko te Suomessa vai ulkomailla?

Leijonalle jaksuja...ikavia uutisia, mutta toivottavasti tilanne parantuu, ja onhan tuo nyky laaketiede niin hienosaadettya etta toivoa on monessa tapauksessa.

Brookelle onnittelut hienosta saaliista :)

pitaa jatkaa taas toita!

heipsun hei!

nuutti

Vierailija
49/83 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa ja Jessis,

ei sit ollut kuitenkaan tarkoitus olla tyly ja vahatella teidan fiiliksia...luin oman viestini vasta nyt ja jai kaihertamaan toi mun toks-toks kommentti. Tarkoitin siis vain sita, etta alkaa heittako viela kirvesta kaivoon, oli niita oireita tai ei, kun monet on taysin oireettomia ja monilla vaikka mita oireita.

meen taas jatkaa toita...huomaatteko etta mulla ei ole enaa niin kiire toissa ja nyt oon terrorisoimassa palstalla koko ajan.

tsuidaduida!

Vierailija
50/83 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kaikille!

Ensimmäisenä SUURI TSEMPPI Brookelle täksi päiväksi!

Kerron nyt pikaisesti meidän eilisestä lääkäri käynnistä:

Niinhän se on ettei ovulaatiota tapahdu itekseen.Nytkin oli muutama mitättömän kokoinen rakkula mut ei johtavaa follikkelia.Clomit alkaa heti kun menkat tulee ja sitä katotaan muutama kierto. Lääkkeina siss tero-clomi.Irrotuspiikin mahdollisuutta lääkäri myös ehotteli jollei irtoa munis itsekseen...Progesteroni arvo otetaan sit clomikierron loppu puolella.Mikäli muutamaan kuukauteen ei tapahdu clomeilla tulosta niin sit ois tarjolla iui ja tämän jälkeen ivf. Miehen simppoja ei kuulema vielä tutkita uudestaan.Vas munasarja edelleen näyttää monirakkulaiselta mutta selvää diagnoosia ei tullut vieläkään.

Mutta siinä pikainen katsaus lääkäri käynnistä!

Täytynee aloittaa työt jotta saa kaikki hommat tehtyä...

Mukavaa päivää kaikille!

Pikkunyytti

Vierailija
51/83 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä paljon eilistä parempi taida tästä päivästä tulla: heräsin aamulla klo 4.27 ja totesin, että tissit ei ole yhtään kipeät. No tästä ahdistuneena en tietenkään enää saanut unta, vaan tuijotin kattoon kunnes kello soi kuudelta. :S Olin siis ihan varma, että peli on menetetty.

No, nyt päivän valjetessa niinhän nuo tissit alkavat jälleen kipeytyä, joten hukkaan meni hyvät hermoilut! Luulin, etten hämmästyisi enää mistään, mutta ei mulla kyllä koskaan ennen ole tällaista ollut että vuorokauden aika vaikuttaisi noihin oireisiin aina samalla tavalla. Pari päivää kateissa ollut lorhatelukin on taas lisääntynyt. Lievää menkkakipuilua edelleen.

En tosiaan tiedä mitä ajatella, kun mottoni on, että pessimisti ei pety, joten turha luulla liikoja. Toisaalta oireet on sellaiset, että ehkä jotain toiveita plussan suhteen voisi olla. En kuitenkaan haluaisi laskea sen varaan, sillä näiden kahden vuoden aikana ei kahta täysin samanlaista kiertoa ole ollut ja aina lupaavatkin oireet on osoittautuneet ihan muuksi kuin plussaksi testissä.

Huh, taas tuli pitkästi omaa napaa, mutta kyllä kuulkaa helpotti! :)

Pikkis (mä vähän lyhensin, toivottavasti ei haittaa...): mullahan tuota PCO:ta epäiltiin alkuun ja monirakkulaisuutta aina aika ajoin on näkynyt. Ei kuitenkaan diagnoosiksi asti. Toivotaan, että teillä nuo Clomit jo auttaisivat toivotun tuloksen saamiseen, eikä järeämpiin hoitoihin tarvitsisi lähteä!

Nuutti: voi älä nyt tuosta töksähtelystä huolehdi! Ihan ymmärsin kyllä, että hyvää tarkoitit! MOnesti itsekin kun kiireellä kirjoittaa, niin saattaa tulla sanottua vähän kummallisesti asiat!

No niin, koitetaanpas keskittyä sitten taas töihin!

Killa pp 13

Vierailija
52/83 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos tosi paljon kaikille tsempanneille, ootte kyllä ihania ihmisiä!

Killa, mä heräsin aamulla aivan samaan aikaan kuin sinäkin, siinä 4.20 ja jonkun aikaa meni ihmetellessä. Sain kyllä onneksi unen päästä kiinni vielä, ja hemmottelin itseäni tulemalla vähän myöhemmin töihin. Nyt on ihan uudet, positiiviset fiilikset, kuten näköjään Killallakin (onnittelut tissien uudelleenkipeytymisestä : ) )

Nuutti, ei hätää, ymmärsin kyllä " positiivisen pointtisi" . Kiitos!

Brookelle onnea tälle päivälle, toivottavasti pääset pian kertoilemaan miten meni!

Kaikille muillekin Ensikoille mukavaa torstaita, ja kiitos vielä kaikesta empatiastanne!

Jessica (pp6)

Vierailija
53/83 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan p...ka mikä viikko. Ekaks kipeenä (sain sen miehen mahapöpön) ja tänään aamusta testasin negan. ARGH!!!!!!!!!!!! Eli nyt sit vaan odotellaan tättärää. Kyllä taas ottaa aivoon :(

Palaan paremmalla ajalla kommentoimaan, piti vaan saada purkaa sydäntä.

-Buumi

Vierailija
54/83 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Buumi erittäin pahoillasi negasta!

Ja tännehän on hyvä käydä itse kunkin aina välillä purkamassa mieltään!

Jaksamista tähän ja tuleviin päiviin!

Pikkunyytti

Vierailija
55/83 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavia uutisia täällä tosiaankin on saanut lukea, eli tuhannesti ONNEA teille Aftis, Tuutimari ja Hellikki!!!

Hurjasti tarrasukkia ja onnea teille kaikille tulevaa matkaa varten :):) Ei voi kun toivoa että tämä hurja plussa-aalto kaappaisi enemmänkin enskoja mukaansa!

Killalla ja Jessicalla on kunnon piinailut menossa - täällä jännitetään mukana, ja tietysti peukutetaan parhaan tuloksen puolesta :) Tsemppiä teille molemmille!

Buumille pahoittelut negasta :(

Killan selaingalluppiin: mulla töissä käytössä sekä FF että IE, ja tuutimarin osuus näkyy jälkimmäisellä oikein ja Firefoxilla kokonaan tummemman punaisella. Eli tosiaan selaimesta näyttää olevan kiinni tuo asia.

Brooke, sullahan on siirto tänään ihan kohta - toivottavasti kaikki menee hyvin ja toimenpide sujuu ongelmitta :) tulethan kertomaan kuulumiset!

Nuutti - aika erikoiselta kuulosti mun korvaan toi ohje että pitää juoda litra vettä 2h ennen " perus" ultraa! Mä en myöskään pystyis pitämään tommosta määrää vettä sisälläni noin kauaa. Noita " perus" ultria varten ei mua ole ohjeistettu juomisen / rakon täyteyden suhteen yhtään mitenkään - mutta ennen toimenpiteitä (=inssit, alkion siirto) kehotettiin juomaan yks-kaks lasia vettä noin tunti ennen toimenpidettä. Ja ainoo kerta millon multa on ultrattu mahan päältä on alkion siirto, koska rakko oli niin täynnä ettei lääkäri uskaltanu sisäkautta ultrata. Kiinnostaa kovasti että mikä on ollu syy miks sulle on annettu noin " hurjat" ohjeet!

Pikkunyytti: toivotaan että teille löytyy apu tero+clomi-yhdistelmästä - monillahan se toimii loistavasti :) Aloitatteko hoidon saman tien, vai meinaatteko sulatella ensin asiaa?

Joku kyseli aikoja sitten (sori, en millään jaksa selata edellistä pinoa läpi) että pitääkö IVF:n jälkeen odottaa kahdet menkat vai kaksi kiertoa ennen kuin voi PASin tehdä. Itsekin jäin miettimään samaa, joten piti soittaa klinikalle ja kysyä - ja vastaus oli että kahdet menkat, eli heti toiseen kiertoon hoito voidaan jo tehdä.

ON: eipä mitään uutta. Kilpparin jatkotutkimus T4-V oli normaali (mun arvo 18, viitearvot 10-21), mutta ne ei edelleenkään tutkinut niitä muita arvoja (TSAb ja T3-V)! Ens ma menen työterveyslääkärille, joka otattaa multa kaikki nuo kilppari verikokeet, ja sitten varataan aika erikoislääkärille joka tulkitsee tulokset.

Ehkä niistä ei mitään mullistavaa löydy (mikä ois tietysti toivottavaa), mutta jotta mä pystyisin olemaan ajattelematta tätä asiaa, on mun pakko tutkituttaa kaikki mahdollinen asiaan liittyvä kunnolla. Jos ehdin päästä erikoislääkärin vastaanotolle jo ensi viikolla, eikä tuloksissa mitään hälyttävää ole, niin uskoisin että jo seuraavaan kiertoon ehditään tehdä PAS. Tosin mulla on nyt niin semmonen fiilis että turhaan me noihin PASeihin mennään, ei tärppää kuitenkaan. Eli fiilikset on aika alamaissa ja usko lapsettomuushoitojen tehoon omalla kohdalla on (tilapäisesti) hukassa. No, tilanteet ja mielialat tunntetusti muuttuu :)

Pidän nyt tovin hiljaiseloa tämän palstan suhteen - käyn kyllä lukemassa muiden kuulumisia, mutta omiani tulen kertomaan vasta sitten kun jotain " oikeaa" asiaa on.

Tsemiä kaikille enskoille :)

T.Menina

Vierailija
56/83 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menina: Kyllä me aloitetaan hoidot heti.Eli nyt menossa kierron 17pv ja clomit heti käyttöön kuhan menkat tulevat.Ei me tahota enää ootella mikäli ei ole pakko, halu omaan vauvaan on niin kova!

Jaksamista sinulle ja kyllä teidänkin vuoro tulee!

Pikkunyytti

Vierailija
57/83 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kaikille ja kiitos lohdutuksen sanoista.....

tänään tuli miehen verikokeiden testit ja siellä oli toinen niistä arvoista koholla....ne osoittivat että aivolisäke piiskaa jollain tapaa kiveksiä tekemään pikku uimareita....pelkään niin kovasti nyt sitä ettei miehelläni ehkä olekaan yhtään siittiötä ja sitten tuleekin eteen enää vain luovutetut....

nyt sitten taas vaan odotellaan sitä kutsua sinne tyksiin...olen sanonut miehelleni et jos sinne joutuu kovin kauan jonottamaan niin mennään takaisin yksityiselle....onko täällä muuten kenelläkään kokemusta tyksin toiminnasta ja jonoista?????

tsemppiä kaikille, meidän pitää vaan osata pärjätä jotenkin tästä ja toivoa että joku päivä kaikki saisivat sen oman pikku kääröön syliinsä....sitä ajatusta jään nyt odottamaan....

Vierailija
58/83 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helli: hahaa, joo tosi guru, kun en ymmärrä niistä juuri mitään! :D Yritin vaan esittää fiksua tietämällä ton selain-sanankin! ;) Voi kurjaa, että siellä ollaan flunssassa! Toivotaan, että tauti taittuu mahdollisimman pian!

Leijona: jaksamista tuohon odotteluun! Toivotaan edelleen, että joku siimahäntä sieltä löytyy! Eikös tuo meidän Jessis ole TYKSin hoidossa, tietäisiköhän hän niistä jonoista...

Oona: ihan unohdin aiemmin kommentoida sulle, että harmillista tuo miehen jarruttelu. Tiedän hyvin miltä se tuntuu... :( Meilläkin on asuntosuunnitelmia, mutta nyt ollut toisinpäin eli en ole jaksanut sillä asialla stressata, kun olen halunnut keskittyä näihin hoitoihin. Nyt tulee sitten niihin joka tapauksessa taukoa, joten sit täytyy varmaan alkaa noita kämppiä katella.

Menina: jaksuja sinne! Sellaista aaltoiluahan tää on kaikkinen tunteineen, ettei ihme että välillä epäilyttää onnistaako koskaan! Toivotaan, että pääsette PASsiin sitten seuraavassa kierrossa!

Buumi: voi ei! Pahoittelut negasta! :( Niin se taisi se plussajuna jo sitten jättää tämän Enska-aseman taakseen ja jättää meidät tänne ruikuttamaan...

Ja niin inhottavan omanapainen olen, että pakko taas tilittää: eka tuhru havaittu vessassa käydessä! :( Se oli kyllä vaan sellainen samanlainen ikään kuin vanhan limakalvon palanen, joita tuli silloinkin kun aloitin luget. Olo on kyllä niin menkkamainen, että todella vaikeeta kuvitella, että tästä enää mitään hyvää voisi seurata. Melkein tekisi jo mieli testata, että pääsisi tästä piinasta...

t. sekopäinen Killa

Vierailija
59/83 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauan kesti nytkin, mutta ei sattunut sentään kuten viimeksi. On kyllä tosi epämiellyttävää kun pitää olla rakko ihan täysinäisenä. Kerran minut päästettiin taas välillä vessassa käymään.

Kyytiin laitettiin yksi alkio, ja pakkasen ei sitten taaskaan jäänyt mitään, sillä muut alkiot olivat lakanneet kehittymästä. Sama juttu tapahtui viimeksikin. Munasolut olivat kuulemma olleet hyviä, eli luultavasti siittiöistä johtuu tuo. No, mutta täytyy nyt sitten luottaa siihen että tämä yksi olisi sitäkin sinnikkäämpi kaveri ja tarttuisi mukaan!

Tähän asti mulla on ollut tämän hoidon suhteen tosi toiveikas olo, mutta kyllä nyt toiveikkus taas väheni kovasti kun tuo yksi vain saatiin eikä sekään ollut huippuluokkaa. 6-soluinen taisi olla.

Lääkäri sanoi että jos ei nytkään raskaus ala niin sitten täytyy miettiä asioita uudestaan. En tiedä, aletaanko meillekin sitten jo ehdottaa sitä luovutettujen siittiöiden käyttöä. E oikein vielä osaa ajatella, miten suhtautuisin siihen, saati miten mies... Mutta ei nyt vielä mietitä sitä.

Yksi asiahan tässä nyt vielä on millä niitä simppoja ehkä voisi parantaa: miehen tupakointi. Onkos teidän kaikkien muiden miehet jo lopettaneet tupakoinnin jos sitä ovat harrastaneetkaan? Eihän se tupakka pelkästään mun miehen simppavikaa aiheuta, kun on niitä vasta-aineitakin ja muita, ne tuskin sentään tupakasta voivat johtua? Mutta eihän se varmasti paranna muutenkin huonoa tilannetta! Olenhan minä siitä varovasti asiasta yrittänyt aina silloin tällöin puhua, mutta tosi varovainen pitää kyllä olla tai muuten menee riitelyksi. Mulla kuitenkin mielestäni on " varaa" asiasta puhua, koska olen itsekin polttanut yli 10 vuotta aikoinaan, ja lopettanut. Sanoin lääkärillekin tänään, että seuraavan kerran kun tulemme yhdessä paikalle (tänään kävin yksin) niin jos hän ottaisi sitten sen tupakoinnin puheeksi. Jos mies sitten lääkäriä uskoisi paremmin kuin minua. Tähän asti lääkäri ei ole oikein kommentoinut asiaa lainkaan - ehkäpä hän tupakoi itsekin?

Olisinko mielestänne liian julma, jos ilmoittaisin miehelle että seuraavaan hoitoon suostun osallistumaan vasta, kun hän on lopettanut polttamisen? Luulisi olevan sitten jo aika hyvä motivaatio lopettamiseen!

BUUMIlle pahoittelut ja iso voimahalaus. Toivottavasti se plussajuna ei tosiaan nyt sitten lähtenyt Enska-asemalta... tai jos lähti niin toivotaan että seuraava porhaltaa ihan pikaisesti paikalle Killaa ja Jessistä varten!

LEIJONA pahoittelut vielä teidän tilanteesta, ja toivotaan että niitä simppoja jollain konstilla kuitenkin löydettäisiin!

PIKKUNYYTTI sullahan ei tilanne kuulosta ollenkaan pahalta, pelkkä ovuloimattomuushan ei ole isokaan vika ja se on kai noilla lääkkeillä korjattavissa. Toivottavasti teille jo lääkkeet tuovat avun ettekä joutuisi sekaantumaan näihin rankempiin hoitoihin ollenkaan.

MENINAlle tsemppiä odotteluun ja käyhän kuitenkin toisinaan kirjoittelemassa, saadan täällä turista vaikkei sen ihmeempää kerrottavaa olisikaan. Mutta kyllähän sitä aina aktivoituu silloin kun hoito on meneillään ja piina päällä.

Nyt taidan siirtyä lepäilemään, vaikka olo onkin ihan OK. Sairaslomaa on vielä huominen ja maanantai, tiistaina vasta töihin.

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille!

Brooke

Vierailija
60/83 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buumille pahoittelut negasta. Ja muutenkin kamalasta viikosta. Välillä se elämä kyllä potkii päähän oikein urakalla.

Brookelle tsemppiä piinailuun, ja toivotaan tosiaan että kaveri on sitkeä sissi! Mun mies ei ole koskaan polttanut, joten en oikein osaa ottaa kantaa tuohon simppa-asiaan... Toi rakko täynnä makoilu on tosi syvältä (ja varsinkin jos joutuu ensin odottelemaan kauan omaa vuoroaan nimim. lekuri 45 min. myöhässä viime perjantaina).

Voi hitsi Killa, kyllä suakin nyt koetellaan! Mä olisin kyllä sinuna testannut jo, mutta tiedän että olet tosi rautahermoinen (toisin kuin eräs Jessica).

Leijonalle tiedoksi tyksin jonoista, että aikanaan (2006 keväällä) kun yksityinen gyneni laittoi lähetteen tyksiin, niin kutsu ensi käynnille tuli n. 2 kk siitä, ja itse käynti oli ehkä 3,5 kuukauden päästä kutsun saapumisesta. Eli lähemmäs puoli vuotta meni yhteensä, mutta välissä oli tyksin kesätauko, joka tietysti venytti aikatauluja. Sen jälkeen asiat ovat menneet ihan ripeästi (vaikka taas tämän vuoden kesätauko pitkitti mun ivf:n aloitustani). Hoitajat ja lääkärit ovat mukavia, ja varsinkin nyt ivf:n yhteydessä musta tuntuu että hoitaja ihan oikeasti huolehti musta ja soitteli heti perään jos labratuloksissa oli jotain poikkeamaa yms.

Omasta navasta sen verran, että tänään ollut varsinkin lounaan jälkeen hetkittäin todella huono olo. Menkkamainen olo vähän muuttunut, joten toiveet on taas katossa : ) Pitkä on piina!

Nyt vähän töitä vielä ja kotiin pihahommiin. Ainiin, Killalle piti vielä mainostaa, että olethan muistanut katsoa Vikatikin uudet jaksot (muistaakseni fanitit myös tätä sarjaa silloin eka kierroksella)?

Moi ny!

Jessica