Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektio ja imetys, onnistuuko?

22.10.2008 |

Hei! Harmikseni joudun sektioon taman kolmannen vauvan kohdalla (koon takia) ja huomenna on sitten H-hetki. Kovasti mietityttaa onnistuuko imetys vai meneeko se pieleen hitaan toipumisen takia. Onko kukaan onnistunut imetyksessa vaikka lapsi syntynyt sektiolla?

T:Riinaliina viimeista paivaa raskaana :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki kolme lasta syntyneet sektiolla ja hyvin on imetys onnistunut. Ensi-imetys on tietysti viivästynyt ja ekana päivänä imetys voi olla vähän hankalaa, ennen kuin pääsee nousemaan sängystä (asento aluksi vähän hakusessa), muttei se mitenkään estä imetystä sinällään.

Kahta olen täysimettänyt puoli vuotta ja yli vuoden ikään muuten ja tää kolmas (nyt 7 viikkoinen) on ollut ihan täysimetyksellä.

Tsemppiä vaan tulevaan!

Sparkle

Vierailija
2/7 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi viimeistä syntynyt sectiolla. Täysimetystä n. 4 kk ja edellisellä imetys jatkui 1,5v ja nyt aion jatkaa niin pitkään kun hyvälle tuntuu!!!!!

Ihan alussa voi tuntua hankalalta haavan takia ( mulla tosin haava pystyssä), mutta maito nousi tosi nopeesti ja jo ekana päivänä aloitettiin harjoittelu!! Niin ja sitten meillä tokana päivänä oltiin ihokontaktissa - Vauva oli äidin paidan sisällä vaippasillaan, auttaa kuulema maidon nousuun!!!!!

Onnea teille!!!!!!!!!!!!!!!

Tuija + Vilma synt. 1.4.2008

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana kaks sectiota ja kaksi tyttöä! Molemmista imetys onnistunut komeesti! Maito nousi ekasta tytöstä kolmantena päivänä, ja toisesta tytöstä heti seuraavana päivänä!

Nopeesti siitä sectiosta toipuu, mä ainakin parissa viikossa! Puudutuksessa tehdään, ja parin tunnin päästä saa vauvan tissille. Ei mitään esteitä imetyksen onnistumiselle!

Onnea Sinulle ja perheellesi!

nonuli ja tytöt

Vierailija
4/7 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä synnytys meni niin, että hätäsectio tuli. Nukutukseen ja leikkaukseen. Vauva joutui vielä pariksi päiväksi huonojen sokeriarvojen takia sitten tippaan ja aivan muualle kuin minä. Sunnuntaina synnytin ja vauvan sain sitten tiistai iltana takaisin ja siitä asti imettelin vauvan tahtisesti. Yöllä silloin ti-ke välisenä yönä sai vielä pulloa jo senkin takia, että sokeriarvoja mittailtiin mutta ke aamusta lähtien pelkästään tissillä mentiin ja nyt vauva onkin jo 8 kuukautta ja imetys jatkuu :) Maitoa siis lähti tulemaan sitten tiheän imetyksen kautta melko pian kun vauvan sain vaan rinnalle.

Vierailija
5/7 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Komppaan edellisiä. Hyvin onnistuu sektiosta huolimatta. Itse jouduin synnytyksestä hätäsektioon ja vaikka en saanut vauvaa heti rinnalle, vaan vasta useiden tuntien jälkeen ja olin kovassa kipulääkityksessä niin silti imetys lähti sujumaan ja maitoa alkoi tulla muistaakseni kolmantena päivänä kunnolla. Siihen asti annettiin sairaalassa vähän lisämaitoa pullosta vauvalle. Haavasta toipuu yllättävän nopeasti, olin jo seuraavana päivänä jalkeilla. Nyt olen imettänyt jo seitsemän kuukautta ihan ok. Tsemppiä harjoittelulle ja kannattaa pyytää sairaalassa runsaasti ohjausta ja opetusta + hoitajat kyllä nostaa aina vauvaa vierelle. Aluksi kannattaa imettää makuulta kun haavan kanssa istuminen voi olla hankalaa.

Vierailija
6/7 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on sujunut hyvin, tosin maito nousi kunnolla rintoihin aika hitaasti, vasta 4. vuorokautena. Siihen saakka vauva oli sitkeästi rinnalla ja sai myös lisämaitoa. Imetän yhä monta kertaa päivässä, vauva 7 kk.

Vierailija
7/7 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys onnistuu sektiosta huolimatta. Esikoiseni synnytys päätyi sektioon, imetin häntä kuitenkin 18kk. Maito saattaa nousta rintoihin hieman hitaammin kuin alaltiesynnytyksen jälkeen, itselläni vasta 5. päivänä. Pidin kuitenkin vauvaa rinnalla mahdollisimman paljon. Maito nousi heti, kun pääsin kotiin ja rentouduin. Sairaalassa nimittäin hoitajat epäilivät ääneen imetyksen onnistumista ja se tietenkin vaikutti niin, että rupesin jännittämään. Eli ei kannata kuunnella epäilijöitä, jos sellaisia sattuu omalle kohdalle.

Paljon onnea teille ja onnellista vauva-aikaa ja hyvää imetystä!

t. bough + kaksi tyttöä (7v. ja 10kk)