Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin sydän särkyy... tokaluokkalaistani kiusataan.Neuvoja!

Vierailija
22.10.2008 |

Minulla on 8-vuotias poika, joka on fiksu ja ikäistään fiksummalla tasolla. Hänen mielenkiinnon kohteensakin on biologiassa ja hän pohtii paljon filosofisia kysymyksiä. Ei hän nyt kamalan erikoinen ole suhteessa muihin, tykkää pelata palloa ja painia. Erikoinen hän on vain puheen ja ajattelun tasolla. Opettajan mukaan hänellä on korkea äo eikä kaikki oppilaat edes ymmärrä hänen sanavarastoaan.

Mutta hän on joutunut kahden pojan silmätikuksi koulussa. Opettajalle on kerrottu monta kertaa ja pojat ovat olleet rehtorin puhuttelussa. Mutta mikään ei auta...

Neuvokaa, mitä pitäisi tehdä? Pitääkö laittaa mies asialle laittamaan pojat ojennukseen (isä on hyvä ripittämään). En tunne vanhempia enkä itse poikiakaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi voisi käydä vähän puhumassa poikien kanssa? Ainakin 80-luvulla tuo oli hyvä keino saada tuon ikäiset kärpäslätkällä tapettavat lopettamaan. Vai nouseeko siitä meteli? Kiusaajien vanhemmat alkaa kiljua, kuinka heidän lapsensa pelästyi...:( Eihän miehen tarvi uhkailla vaan ottaa auktoritäärisen ja tiukan asenteen, ja puhuttelee poikia kunnolla.

Vierailija
22/22 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHDOTTOMASTI nauhuri mukaan. Itse työni puolesta olen huomannut, että ihmiset osaa (ja lapset erityisesti) keksiä jälkikäteen mitä vaan. Kamalinta on, kun asiallinen ja tiukka sanominen on muuttunut huutamiseksi ja nimittelyksi toisen puheissa. Nykyään ei enää onnistu, koska voin kaivaa nauhan aina esiin ja todistaa, etten sikaillut tilanteessa. Lapset on erityisen ovelia näissä jutuissa ja vanhemmat sokeasti uskoo, kun "pikkuisella on paha mieli".

On maailma kyllä muuttunut: vielä 20-30 vuotta sitten oli tyypillstä, että ympäristössä oli kärttyisiä aikuisia, jotka saattoivat kovasanaisestikin kouluttaa lapsia. Esimerkiksi talonmiehet ja siivoojat olivat usein tätä kastia.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi