Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään ihmiset tekee lapsia niin vanhoina? Moni alkaa vasta 35v tekemään esikoistaan?

Vierailija
07.09.2007 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruutta pidennetaan alku- ja loppupaasta, toisaalta halutaan taydellinen elamantilanne (tyo, talous jne) ennen vauvaa.

Vierailija
2/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttia elämästä. Ja tuntuu että etenkin miehet nykyaikana haluavat olla mahdollisimman pitkään ilman lapsia (sääli puolisoita jotka riutuvat vauvakuumeessa vuosikausia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät tapaa elämänsä rakkautta lukiossa, kaikki eivät pääse heti jatko-opiskeluihin, kaikki eivät saa heti valmistumisen jälkeen töitä, jne.

Helvettiäkö se sinun napaasi kaivaa, koska ihmiset päättävät lapsia hankkia?

Vierailija
4/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on kato vikaa kropassa.

Vierailija
5/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tuo elämäntilannejuttu. Kait aika monikin seurustelee vakavammin jo ennen 30v päiviään?

Vierailija
6/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti meille tulee lapsia parin vuoden sisällä, mutta mistäs sitä tietää???

Vierailija
7/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekan 19v, toisen 22v, kolmannen 23vn neljännen ja viidennen 24v, kuudennen 28v ja seitsemännen saan (toivottavasti) 29v. Eli olen 47v kun kaikki lapseni ovat aikuisia. Ensimmäinen kun on täysi-ikäinen, olen 37v...

Vierailija
8/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ymmärrän toki että joskus on vika kropassa mutta ei kait sentään suurimmalla osalla sellaista vikaa ole että kestää vuosikausia raskautua?

Samoin tuo elämäntilannejuttu. Kait aika monikin seurustelee vakavammin jo ennen 30v päiviään?

Eipä ole neidillä vielä elämästä mitään hajua. No, kyllä se elämä opettaa.

Tiesitkös, että joillakin voi olla ihan sellainen vika kropassa, ettei tule ollenkaan raskaaksi? Ja itse tapasin mieheni 29-vuotiaana, ei löytynyt aikaisemmin vakavaa seurustelusuhdetta.

Vierailija
9/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka tapaa miehensä vasta vanhemmalla iällä. Yksi tuttu löysi miehen 39-vuotiaana ja ehti vielä saada kaksi tytärtä. Mutta tuttavapiirissämme on myös useita pariskuntia, jotka ovat lykänneet lastentekoa kunnes ovat yli 30v. Yksi tuollainen ystäväni aloitti yrityksen 32-vuotiaana ja nyt usean vuoden lapsettomuuden jälkeen todettiin heikentyneet munasolut. Jos olisi aloittanut yrittämään esim 25-vuotiaana, jolloin oli seurustellut nykyisen miehensä kanssa jo vuosikaudet, olisi vielä ehkä voinut saada lapsia.

Vierailija
10/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta.

Sitä oikeaa ei ajatella perhemielessä vaikka synkkaiskin tosi hyvin ja rakkautta olis sydän täynnä. Eikä välttämättä edes sitouduta hänen kanssaan vaan eletään vapaina kuin taivaanlintu ja annetaan otollisen kumppanin mennä sivu suun.

Sitten vasta 30v aletaan katsella toista sukupuoleta sitoutumismielessä.

Vierailija
11/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 32-vuotiaalla vielä pitäisi näkyä iän tuomia muutoksia hedelmällisyydessä. Heikentynyt toiminta tuli vain esille, kun syytä lähdettiin selvittämään.

Vierailija
12/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinäkin on hyvin suuria yksilöllisiä eroja. Joillakin voi hedelmällisyys jopa parantua iän myötä. Yli kolmasosa yli 35-vuotiaista naisista ei tule vuoden sisällä raskaaksi, mutta hoitojen avulla lähes kaikille tuon ikäisille saadaan raskaus käynnistymään.

Vierailija
13/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v iästä lähtien lasku on jo huomattava.

Yksilöllisiä eroja on mutta yleensä näin.

Vierailija
14/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

30v iästä lähtien lasku on jo huomattava.

Yksilöllisiä eroja on mutta yleensä näin.

Raja on 35 vuotta. Pientä laskua on havaittavissa 30 ikävuoden jälkeen, ei todellakaan mitään huomattavaa laskua. Ja edelleen yksilölliset erot ovat todella suuria.

Vierailija
15/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v iässä naisen hedelmällisyys alkaa laskea selkeästi ja 35v iässä on hedelmällisyyden heikkeneminen jo selvästi havaittavissa. 35v alkaen hedelmällisyys laskeekin sittne jo kuin lehmän häntä.

Vierailija
16/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi tuota sattumaa käynyt niin olisin varmaan tehnyt lapseni vasta 30v+ iässä.

Nyt sitten tahdoin toisenkin lapsen esikoisen jälkeen niin on lapsista seuraa ja lapset tehtynä.

Ymmärrän kyllä niitäkin jotka tahtoo viettää sitä villiä ja vapaata ja itsekästä aikaa silloin kun ovat vielä hyvässä kuosissa.

Toisaalta onhan se ihanaa että sitten 4-kymppisenä mulla on jo aikuiset lapset ja kun olen jo vähän vanhentunut niin ei tarvitse yövalvoa ja kuskailla harrastuksiin vaan voi keskittyä itseensä.

Kaikessa on puolensa.

Vierailija
17/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

30v iässä naisen hedelmällisyys alkaa laskea selkeästi ja 35v iässä on hedelmällisyyden heikkeneminen jo selvästi havaittavissa. 35v alkaen hedelmällisyys laskeekin sittne jo kuin lehmän häntä.

Hedelmällisyys ei todellakaan ala laskea 25-vuotiaana, vaan enimmäkseen 35-vuotiaana, joskin yksittäiset erot voivat olla hyvinkin huomattavia. Pientä laskua alkaa esiintyä 30-vuotiaana, yleensä. Hedelmällisyys ei laske kuin lehmän häntä 35-vuotiaana, vaan vaihdevuosien kynnyksellä. 35-vuotiaistakin 2/3 tulee ihan normaalisti raskaaksi vuoden sisällä yrityksen aloittamisesta.

Vierailija
18/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kumppania etsitään pitempään ja mietitään mahdollisuuksia. Kun on enemmän valinnanvaraa niin asia muuttuu aina vaan vaikeammaksi ;) Itse tapasin mieheni 29-vuotiaana.

Vierailija
19/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin nykyisen mieheni jo 21 v, naimisiin menin 22v. Mutta en nähnyt yhtään syytä, miksi olisin tehnyt lapsia. Elämässä oli paljon muutakin.

Vasta kun 30 v tuli täyteen tajusin, että jos ei halua luun jäävän käteen, kandeis alkaa tekemään jotain.

Vierailija
20/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hedelmällisyys ei todellakaan ala laskea 25-vuotiaana, vaan enimmäkseen 35-vuotiaana, joskin yksittäiset erot voivat olla hyvinkin huomattavia.

Tilastollisesti on kyllä näkyvissä hedelmällisyyden laskua jo 25 vuodesta eteenpäin. Mutta kyse on siitä, että kaikkien hedelmällisyys ei laske, mutta joidenkin voi laskea reippaastikin. Jollain voi alkaa vaihdevuodet 30-vuotiaana. Toinen taas tulee hujauksessa raskaaksi 45-vuotiaana. Ei voi tietää mihin porukkaan itse kuuluu.

Minä kirjoitin siitä kaveristani, joka nyt 36-vuotiaana on heittänyt haaveet lapsesta. Hän oli kysynyt asiasta ihan lääkäriltä, joka sanoi, että on mahdollista, että raskaaksi tuleminen olisi onnistunut vielä 25-vuotiaana, mutta ei 32-vuotiaana. Joidenkin munasolut vain ikääntyvät aikaisemmin kuin toisten.

Itse asiassa joillain naisilla hedelmällisyys paranee vuosien aikana. Pco:sta kärsivien naisten kuukautiskierto toisinaan normalisoituu iän myötä ja hedelmällisyys, jota ei ole ollut 2-kymppisenä lainkaan, palaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi