Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moku-perheelliselle mielenkiintoisia kirjoja

06.09.2007 |

Heissan,

Halusin vain jakaa kokemukseni muutamasta kirjasta, jotka ovat vaikkakin jotkut mollivoittoisia niin kirjallisesti ja kulttuurillisesti rikkaita kirjoja.

Khaled Hosseini: Kite Runner / A Thousand Splendid Suns

Elif Shafak: The Bastard of Istanbul

Adeline Yen Mah: Falling Leaves

Ensimmaiset sijoittuvat Afghanistaniin, toinen Turkkiin/Armeniaan/Jenkkeihin ja kolmas Kiinaan/Hong Kongiin/Jenkkeihin. Itse olen intialaisen kanssa naimisissa, mutta olen kiinnostunut kaikista kulttuureista tasapuolisesti ja kirjavalintani tuppaavat olemaan poimintoja eri kulttuureista.

Jos teista kukaan on mahtanut noita kirjoja lukea, niin mita olette mielta lukemastanne?

-pappurani-

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin myös kotimaista kirjallisuutta vaikkapa Marianne Backlénilta! Luin juuri Karman - pidin. Hiukan nauratti jotkut stereotypiat, mutta taitaa niissä olla toruuden hivenkin.

Vierailija
2/4 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lukenut myös sen " Leijapoika" kirjan , hyvin koskettava ja ajatuksia herättävä kirja!

Suosittelen myös Marianne Backlënin kirjoja, olen lukenut useamman, sen " Karma" n useaan otteeseen, mielestäni kuvastaa aika hyvin pääkaupunkiseudulla tapahtuvia asioita vaikka onkin sitä yleistämistäkin kuten joku mainitsi...

Ehdoton suosikkini tällä hetkellä on se Corinne Hoffmanin" Valkoinen Masai" , luin sen vasta äskettäin ja mielestäni se on hyvin ajatuksia herättävä ja realistisesti kirjoitettu...välillä ihastelin naisen rohkeutta, välillä olin aivan kauhuissani koska oikeista tapahtumista on kuitenkin kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin Best sellerin kirjastosta, ja luinkin sen sitten kokonaan kerralla. Suosittelen! Kertoo Pakistanilaisesta nuorukaisesta, joka muuttaa Yhdysvaltoihin. Opiskeltuaan maan parhaassa yliopistossa, pääsee " unelmatyöpaikkaan" , johon hakijoita on satoja, ja muutama valitaan.

Ensin hän elää oikeaa amerikkalaista unelmaa, mutta pikkuhiljaa alkaa huomata myös asioiden toisen puolen...

Nyt luen kirjaa Lolita Teheranissa, toivottavasti on yhtä mielenkiintoinen.

Vierailija
4/4 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas,

Minakin olen lukenut Valkoinen Masai -kirjan, mutta en siita kummemmin valittanyt liioin kirjalliselta sisalloltaan kuin tarinankaan osalta. Mielessani vain ajattelin, etta kylla tuo nainen oli impulsiivinen eika katsonut kovin pitkalle tulevaisuuteen etenkaan realismin kyllastamana. Talla palstalla samaisesta kirjasta on vissiin ollutkin jo pino.

Marianne Backlenin kirjoja tosi mielellani lukisin, mutta kun ei taalla rapakon takana ne ole hevilla saatavilla ja olen pihi ostamaan kirjoja. Tuppaan kayttamaan kirjastoa ja kavereita kirjojen hankkimiseen luettavaksi. Olen asunut poissa Suomesta niin kauan, etta monet taman paivan suomalaiset jutut ja trendit ovat mulle ihan outoja esim. selasin Finlaysonin vahakangasvaihtoehtoja netissa, jotta kaverini voisi ostaa mulle tuliaisina tanne, mutta yksikaan niista ei tuntunut omalta tahi suomalaiselta! Olen mina sitten kummajainen....

Ah, yhden suomalaiskirjan olen lukenut viime aikoina: Johanna Sinisalon Ennen paivanlaskua ei voi -kirjan. Ei nyt etninen, mutta aika reippaasti suomalaisesta massakulttuurista erottuva kirja.

-pappurani-