Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiminlyötkö papa-kokeet? Itse en ole

Vierailija
18.10.2012 |

käynyt papa-kokeissa noin 6 vuoteen. Hävettää myöntää. Olisin käynyt joukkoseulonnassa, mutta lähdinkin matkalle enkä saanut enää uutta aikaa. Aika noloa.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joukkoseulonnoissa olen käynyt säänöllisesti ja suunilleen kolmesta viiden vuoden välein gynekologilla, vaikka en erityisemmin pidäkkään siitä ronkkimisesta.

Ihan mielenkiinnosta, miksi käyt gynekologilla jos mitään vaivaa ei ole? Mä en ole käynyt yli 20:n vuoteen.

Vierailija
62/68 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käynyt papa-kokeessa, mutta ei se mitään laiminlyöntiä ole. Laiminlyöminen tarkoittaa sitä, jos esim. jätät lemmikkisi, lapsesi tai työsi hoitamatta. Papa-kokeet ovat vapaaehtoisia.

On se oman terveyden laiminlyöntiä, jätät itsesi hoitamatta. Mutta jokainen tavallaan. Toivottavasti et sairastu.

Oman terveyden laiminlyöntiä on se, jos ei syö riittävästi kasviksia ja jos ei mittaa verenpainettaan. Minulla on 0 % riski kohdunkaulansyöpään, joten silloin en tietenkään käy papassa. Se ei ole mitään laiminlyöntiä. Laiminlyöntiä on se, että en käy kerran kuukaudesssa sydämenultrassa enkä käy hammasääkärissä neljä kertaa vuodessa, vaikka pitäisi käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käynyt papa-kokeessa, mutta ei se mitään laiminlyöntiä ole. Laiminlyöminen tarkoittaa sitä, jos esim. jätät lemmikkisi, lapsesi tai työsi hoitamatta. Papa-kokeet ovat vapaaehtoisia.

On se oman terveyden laiminlyöntiä, jätät itsesi hoitamatta. Mutta jokainen tavallaan. Toivottavasti et sairastu.

Vaikutat todella yksinkertaiselta. Miten papassa juokseminen suojaa esim. sydämen vajaatoiminnalta tai keuhkosyövältä? Nuo molemmat ovat yleisempiä ja vaarallisempia sairauksia kuin mikään papa-kokeella tutkittava.

Vierailija
64/68 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat todella yksinkertaiselta. Miten papassa juokseminen suojaa esim. sydämen vajaatoiminnalta tai keuhkosyövältä? Nuo molemmat ovat yleisempiä ja vaarallisempia sairauksia kuin mikään papa-kokeella tutkittava.

Onko joku sinulle väittänyt, että papa-kokeen pitäisi suojata noilta? Yksinkertaista on vedellä mutkia noin suoraksi. Ootko muuten koskaan miettinyt, miksi syövän seulonnat voisi olla syy siihen, että joku sairaus onkin tilastoissa tappavuudeltaan pahempi?

Vierailija
65/68 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käynyt papa kokeessa, mammografiassa, myös lähettänyt suolistosyöpä näytteen joka tuli kotiin. Parasta aikaa on tutkimus, verikokeet, virtsanäyte, ylihuomenna hoitajan aika.

Vierailija
66/68 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olenm 52-vuotias, en ole ikinä niissä käynyt. Enkä missään gynekologeilla tai muissa alapääjutuissa muutenkaan. 

Vierailija
67/68 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olenm 52-vuotias, en ole ikinä niissä käynyt. Enkä missään gynekologeilla tai muissa alapääjutuissa muutenkaan. 

Oma valintasi. Äidilläni löytyi mammografiasta  pahanlaatuinen rintasyöpä joka piti heti leikata, parani. 

Vierailija
68/68 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt viimeksi joskus 25 vuotta sitten enkä aio enää käydäkään. En ole elänyt riskialtista elämääkään, joten mitään syytä jatkuvaan ronkkimiseen ei edes ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan