Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huokaus. Miten saisin miehen ajoissa töihin, tekemään työnsä tehokkaasti ja ajoissa kotiin?

Vierailija
06.09.2007 |

Ärsyttää, kun miehen ajankäyttö on niin syvältä. Miehen pitäisi joustavankin työajan puitteissa olla viimeistään klo 9.00 töissä, mutta hän selviää sinne harvoin ennen puolta kymmentä. Ilmeisesti töissä ei välitetä asiasta, mutta minua homma kyrsii. Ymmärsin aamun venähtämisen silloin, kun mies vei lapsen hoitoon (olin itse töissä, lähdin aikaisemmin). Nyt kuitenkin opiskelen, hoidan lapsen aamurutiinit ja vien hoitoon, mutta mies ei edelleenkään onnistu menemään töihin ajoissa. Hesari pitää lukea aina kokonaan ennen kuin voi syödä edes aamupalaa (pitkän kaavan mukaan) ja käydä aamupesulla... Mikään ratkaisuehdotus ei kelpaa: ei voi herätä aikaisemmin, ei syödä ja lukea samalla sitä pirun lehteä, ei voi ottaa osaa aamupalasta töihin ja mutustella koneen ääressä tms.

Ja koska mies menee töihin niin myöhään, hän selviää yleensä kotiin vasta n. 18.30-19 maissa. Olen yrittänyt saada miestä tsemppaamaan edes sen verran, että yrittäisi tulla yhteiselle iltaruualla, jonka syömme vasta Pikku kakkosen jälkeen, mutta ei onnistu. Lapsi näkee aivan liian vähän isäänsä, minua kiukuttaa, kun tuntuu, että kaikki kotiyöt jäävät niin myöhälle jne. Miehen jutuista päätellen osa hänen työajastaan on sellaista töissä hengailua, ei tehokasta työntekoa. Se sijaan työnteko (ja muu surffailu) jatkuu kotona usein puoleen yöhön.

Anteeksi purkaus, tiedän, että on paljon vakavampiakin ongelmia. Potuttaa vain, kun mies vain lööbailee ja meille jää sen takia minimaalisen vähän yhteistä perheaikaa arkena!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö hän mitään kotitöitä?

Kuulostaa vähän siltä, ettei viihdy kotona ja perhe-elämässä, vaan yrittää jatkaa poikamieselämää.

Vierailija
2/8 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan kuitenkin elättää sinua, kun opiskelet - eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin töihin meno viivästyy, koska aamulla olen tehokkain kotitöiden suhteen. Vaikka tulisin kotiin neljältä, niin kotitöitä en saa hyvin tehtyä. Sen sijaan, kun herään aamulla kuudelta ja alan tekemään kotitöitä, niin kahdeksaan mennessä olen tehnyt paljon ja vielä enemmän.

Minä uskon jotenkin sisäiseen ajankäyttöön. Eli toisilla ihmisillä työnteko onnistuu parhaiten illalla ja toisilla aamulla. Minä itse teen konkreettisia töitä aamulla, mutta paperitöitä voin tehdä melkein milloin vain. Tarkoitan kun olen toimistossa töissä, niin näitä hommia osaan tehdä milloin vain, koska tässä ei tarvitse sellaista tehokkuutta kuin kotitöitä tehtäessä.

Ehkäpä jonkin verran voit säätää omaa ajankäyttöäsi siten, että se sopii miehen aikatauluun.

Vierailija
4/8 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se onnistuu. Tällähetkellä sinä haluat miehesi muuttavan käytöstään, mutta hänellä ei taida olla siihen mitään tarvetta. Mieti miksi sinulle on tärkeää, että mies menisi aiemmin töihin ja tulisi aiemmin kotiin ja kerro sen jälkeen miehellesi minä viesteillä tunteistasi (älä syttele tyyliin: sä aina ja koskaan sä et...) Jos saat hänet ymmärtämään miksi se olisi sinulle tärkeää, hän voi kenties muttaakin käytöstään, mutta jos hän kokee sinun vain haluavan ohjata käytöstään, niin hän muuttuu vastaanhangoittelevaksi teiniksi, eikä varmasti tee mitä haluat.

Vierailija
5/8 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mies varmaan kuitenkin elättää sinua, kun opiskelet - eikö?

Mies joutuu hyvittämään mulle " puuttuvan" rahan tekemällä kotityöt ja hoitamalla lapset? Vai toimiiko tää vain toisin päin?

Vierailija
6/8 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaikki nuo temput aamuisin että pääsen aikaisin pois töistä ja saan olla enemmän aikaa lapseni ja ehkä miehenkikin kanssa illalla. Se motivoi minua jättämään aamiaisen syömättä ja lehden lukematta ja kiitään töihin seitsemäksi.

Miestäsi ei näköjään yhtään motivoi lähteä töistä, hänellä ei selvästikään ole mitään kiirettä tai tarvetta viettää aikaa teidän kanssa. On tyytyväinen kun nukutukset ja muu ällö on tehty kun tulee kotiin.

Ei käy sinua kateeksi. Toivottavasti hän näkee jossain vaiheessa jotain kivaakin perheensä kanssa olemisessa. Muuten ei teidän perhe-elämä kovin auvoisalta ja pitkältä näytä.

Vierailija
7/8 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asian muutti, kun sairastuin ja mies joutui ottamaan vastuun lapsesta. Siis olivat melkein kuukauden ihan kaksistaan. Sen jälkeen mies on mennyt töihin niin aikaisin kuin kellokortti antaa myöten (klo 7.00) ja tulee klo 17.00. Tulee överiä joka päivä, mutta ei tarvitse ottaa töitä kotiin illaksi, koska haluaa viettää ajan lapsen kanssa.

Hyvä näin, vaikkakin minä olen se kakkonen ja mun kanssa ehtii hengata vähän lapsen mentyä nukkumaan. Kuitenkin parempi kuin se, miten aiemmin tuli töiden ja " yhden tuopin" jälkeen kotiin iltasatua lukemaan.

Vierailija
8/8 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppinen ongelma ja mitkään järkisyyt eivät menneet perille, olihan mies järjestänyt itselleen " kollinpäivät" . Otin perhekeskustelun ja en vaatinut ajankäytön muutosta (ok, jos haluat lorvia aamuisin ja tulla myöhään kotiin) vaan sanoin että tästä ajankäytöstä johtuen joudumme järjestelemään kotitöitä uudelleen. Kerroin vaihtoehtoja, että mitkä hommat sitten haluat hoitaa (koska aikani kuluu illalla pääosin lasten kanssa) kun lampsit töistä kotia (tiskaus, pyykinpesu jne). Työjako sovittiin ja kas kummaa niin parin viikon kuluttua miehen päivä siirtyi myös kohti samaa rytmiä kuin omani ja lastenkin. Ja ennen kuin joku yli-innokas av-mamma alkaa riehua, niin kotihommat nyt hoidetaan yhdessä tyyliin kumpi haluaa, kerkeää ja joskus jopa käsikädessä! Tajusin tosiaan että toista ei voi muuttaa, toisen täytyy itse tajuta miksi muuttaa joitakin juttuja elämässään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi