Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi mielestäsi parempi ip-kerhopaikka: koulu vai seurakuntakeskus?

Vierailija
05.09.2007 |

Kyseinen lapsi on käynyt seurakunnan päiväkerhoa 3-5 -vuotiaana ja perhekerhoa alle 3-vuotiaana. Eli seurakuntakeskus on hänelle tuttu.

Seurakuntakeskukselle on koululta matkaa noin 1 km. Seurakunnan ip-kerho sulkee ovensa klo 16.30. Itse pääsen töistä klo 16 toisella paikkakunnalla ja pitää hakea myös pienempi lapsi päivähoidosta, eri paikasta joten tulee aika kiirus.

Toinen vaihtoehto on koulun yhteydessä oleva ip-kerho. Tässä ryhmässä on enemmän lapsia kuin seurakunnan kerhossa ja ip-kerholaisten tila on pienempi kuin seurakunnan avarampi tila. Koulun ip-kerho on auki klo 17 saakka joten ei tulisi niin kiire.

Itse olen menossa töihin vuoden vaihteessa ja silloin ekaluokkalaiseni menee ip-kerhoon. Molemmissa ip-kerhoissa on tilaa kuulemma lapsellemme joten valinta on meidän. En vaan meinaa osata päättää. Lapsikin vaihtaa mieltään joka päivä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilometri ei ole kovin pitkä matka, varsinkin jos on turvallinen reitti. tuo vaihtelua päivään mennä sinne, varsinkin jos tilat on paremmat. meillä srk:n kerho on muutenkin parempi, paremmat välipalat ja mukavampaa tekemistä.

ite valkkaisin se srk:n

Vierailija
2/3 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi asumme syrjäisellä alueella jonne kävelytiet vievät synkkiä metsäpolkuja pitkin (toinen vaihtoehto ison autotien viertä jossa rekat saa ajaa 100 nopeutta).

Aamuisin aina joko minä tai mieheni viedään ekaluokkalainen, nyt vielä minä kun olen kotona. Ja iltapäivällä on mun tarkoitus sitten hakea ip-kerhosta kun pääsen töistä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin tuon seurakunnan kerhon puolella enemmän. Ainut mikä vähän kismittää on tosiaan tuo (pienehkö) kävelymatka koululta sinne, se ei oikeastaan ole ongelma kunhan sen harjoittelee. Ja se tietysti ettei se kestä niin pitkään kuin koulun ip-kerho.

Mutta seurakunnan päiväkerho oli pitkään lapselleni tosi rakas, tilat on siten tutut päivä- ja perhekerhoajoilta, samoin ohjaajat. Ilmeisesti myös vanhoja kerhokavereita jotka monet on nyt eri luokalla, on tuossa seurakunnan ip-kerhossa.

Toisaalta tyttö on nyt kehunut että koulussa oleva ip-kerho vaikuttaa hänen mielestään kivalta. On joskus pyytänyt että saisi jäädä sinne koulun jälkeen kun on nähnyt joidenkin luokkakavereiden menevän sinne. Se on pelastakaa lapset ry:n pitämä, tuo koulun tiloissa oleva.

Ehkä kuitenkin edelleen enemmän olen tuon seurakunnan kerhon kannalla. Olisi tosiaan sitten ihan erikseen koulu ja kerho. Ja jatkuisi tuo seurakunnan toiminnassa mukana oleminen luonnollisena jatkumona...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi