Kahden tai useamman sektion kokeneet?
Ensimmäinen lapseni syntyi kolme vuotta sitten sektiolla. Nyt seuraava olis tulossa neljän viikon kuluttua. Mulle on jo varattu sektio aika, mikäli ei normaalisti tule ennen sitä. Pelottaa tuo toinen sektio... ensimmäisestä on jäänyt melkoinen arpi ja nyt luin jostain, että sektioarpien repeäminen on iso iso riski uusissa sektioissa. Oliko palautuminen vaikeampaa toisesta sektiosta kuin ensimmäisestä vai toiko kokemus enemmän puhtia? Kertokaapa jotain kokemuksia...thanks.
Kommentit (7)
kohtu oli niin arpeutunutta, että ompeleet eivät meinanneet pitää.
Kolmen sektion jälkeen tuli haavatyrä (tai arpityrä) ja siitä leikkauksesta toipuminen oli kovempi juttu kuin sektioista.
Toisesta toivuin nopeammin kuin ekasta.
Arpikudosta oli paljon mullakin ja ompelu kesti. Toisaalta ikäkin alkoi jo vaikuttaa kun edellisestä sektiosta oli jo 5v.
Siksi tokan sektion jälkeen ei saa enää yrittää alatiesynnytystä koska kohdun arvet ei ehkä kestä supistuksia ja voi revetä.
Mulla muuten kirurgi sanoi tän kolmannen sektion jälkeen, että kohtu edelleen hyvässä kunnossa mutta suositellaan että odottaisi vuoden ennen seuraavaa raskautta :). Mut eiköhän nämä kolme jo riitä :).
Sehän leikataan uudelleen, millä tavalla se voisi repeytyä leikkauksen yhteydessä? Tarkoitatko että sektioiden jälkeen?
Minulle on tehty kolme sektiota ja olen joka kerta toipunut oikein hyvin. Viimeisin, suunniteltu kerta oli helpoin.
Luulen, että menen vielä neljännen kerran.
Arpikaan ei ole leventynyt yhtään, kun ovat aina poistaneet sopivasti edellistä arpea. Kolmannelta lähdin airaalastakin aimemmin, kuin ekalla ja tokalla. Tikit otettiin vasta myöhemmin. Viime kerralla lääkäri sanoi minullekin, ettei ole estettä neljännelle. No, se neljäs tulee ensi vuonna!
VAIKKA ensimmäinen oli kiireessä suunniteltu sektio. ja toinen hätähätä sektio.
Silti olin jälkimmäisestä nopeammin tolpillani ja kotona