Kylla mulla kay kateeksi ne lapset joilla on hienon ja uuden nakoiset Reimatecit leikkipuistossa. Itsekin tahtoisin muttei oo varaa.
Kommentit (35)
Uskon että edullisemmat puvut ovat kyllä hinta-laatusuhteeltaan parempia ja tuskin lapset jäävät mitään paitsi vaikka eivät Reimateceissä kuljekaan :)
Että ihan kuin se tekisi äidistä hyvän, että hän on höynähtänyt ostamaan haalarit joissa merkki maksaa enemmän kuin laatu.
Jonathanilla on laadullisesti saman veroista mutta puolet edullisempaa.. joten sitä siis ostan.. Sitä paitsi vanha sanonta sanoo, että köyhät ne rahoillaan leveilee.....
Meillä esikoinen nyt 3,5v. ja on koko ikänsä pysynyt kuivana ja lämpimänä, vaikkei ole koskaan reimatec:eja omistanut.
Meillä suositaan esim Lassieta tai Jonathania. Muutama haalari ollaan saatu myös käytettynä ja ihan hyväkuntoisina.
Tyhmä ostaa lapselleen noin kallista haalaria. Ei ole mitään järkeä maksaa reippaasti yli 100¿ haalarista joka menee yhden talven.
Moni väittää, että käyttää sitten samaa haalaria pienemmällä, mutta aina kun näkee näitä " reima-perheitä" puistossa, niin kaikilla lapsilla tuntuu olevan kuitenkin uutuuden bränikät haalarit niskassa...
Rahan tuhlausta ja merkkipalvontaa sanon minä!
Missäs haalareissa me ollaan pienenä temelletty? Ei ollut kosteussuojia ja liimattuja saumoja ja hyvin pärjättiin. Onnellinen lapsuus minulla ainakin reimojen puutteesta huolimatta!
" Mulle Reimateceistä tulee mieleen kaikkitietävä av-mamma, eli musta ne haalarit on nolot...
Että ihan kuin se tekisi äidistä hyvän, että hän on höynähtänyt ostamaan haalarit joissa merkki maksaa enemmän kuin laatu."
Näin sanoo vain kateellinen
Niin meilläkin tehdään ja säästetään näin pitkä penni.:)
Tälle talvelle olen ostanut tytölle viime vuotisen kunnoltaan, kun uuden Reimatec+ haalarin 40e, Vikingin uudet kengät 20e sekä Jonathanin parit rukkaset uutena yht. n.20e sekä yhdet rasavillin hyväkuntoiset käytetyt peukaloputti rukkaset 4e. Mutta siis näin kierrätyksellä ja alella saa hyvän ja kauniin talvivaate kerran edullisesti. yllähän se aina vähän vaatii vaivaa ja aikaa, mutta olen ottanut tämän vähän niin, kun harrastuksena itselleni.:)
Mainittakoon vielä, että olen tosi tarkka vaatteiden kunnon ja laadun suhteen en niinkään merkin. Meillä nuo Reimatecit on toimineet ja minun silmään ovat oikein kauniita. Jos ei käytettynä tai alesta haalaria meille olisi löytynyt olisin ostanut uutena Jonathanin tähti haalarin ruskea/puna..nam.:) On tosi suloisen näköinen ja ainakin meillä ei ole Jonathaneista pahaa sanottavaa. Hintakin on huomattavasti edullisempi, kun Reimateceissa.
Säästä voimia ja energiaa muuhun tärkeämpään, kun kadehtimiseen.
tuotteita. En tosin osta Anttilan pukujakaan, mutta jotain järkevänhintaista noiden väliltä.
vaan ajattelen, että järkevä vanhempi ostaa laatua ja lapsella on kuiva olo. Merkillä ei väliä, kunhan lapsi on oikein puettu.
ollut reimatec haalarit tai housu ja takki yhdistelmä lapsen ollessa 2-7 v, siis useammat reimatecit 2 kertaa vuodessa, talvi ja välikausi, nyt lapsi 7v ja en aio ostaa reimatec housuja enää ikinä kun viimetalvena meni polvesta rikki alle kuukauden käytössä, nyt ostan jonathania tai remua, saanhan vaikka lähes kahdet housut yksien reimatec housujen hinnalla. Reimatec ei toimi eteläsuomessa, kun hiekka rikkoo polvet heti, vaikka muutoin ihan hyvä kosteudensuoja onkin, mutta edullisemminkin saa.
Nyt kun on rahaa reimatecceihin, niin asia ei tunnu enää tärkeältä ja ostan halvempaa.
Sittemmin olen huomannut että muut merkit, nyt taitaa olla Remu, ajaa saman asia. Kuten niin moni muukin on huomannut ;)
Reimatecia ostaa kait kaksi ryhmää, ne jotka haluavat näyttää olevansa jotain, rahoissaan tms. ja sitten ne, jotka ovat huomanneet sen tosiaankin hyväksi. Kukaan ei kallista haalaria sattumalta osta.
Reima ei ollut meidän esikoisen mallinen edes, oli niin leveä että pussitti hassusti, travellen haalari istui hoikalle paljon paremmin.
Nykyään ostan lapsilleni haalarin kauniin värin ja sopivan mallin mukaan, en merkin.
Olen kerran ostanut Reimatecit esikoiselle. Olin todellakin siinä uskossa, että ne ovat niin ylivertaiset että olisi liki synti jättää edes kokeilematta. Haalareissa ei ollut kuitenkaan mitään ylivertaista esim. Lennen tai Jonathanin haalareihin verrattuna, paitsi hinta.
Tajusin käyttäytyneeni juuri kuten av-mamma... Ja kyllä, Reimatecit ovat nykyään minusta nolot juuri siksi, että vain urpo on valmis maksamaan merkistä.
Kuulun kyllä muutenkin siihen ihmiskategoriaan joka ei vedä minkäänlaista vaatetta päällensä jos siinä lukee kissankokoisin kirjaimin tuotteen merkki, esim. G.A.N.T tai HILFIGER... Ne vaan ovat minusta mauttomuuden huipentumia.
Vierailija:
" Mulle Reimateceistä tulee mieleen kaikkitietävä av-mamma, eli musta ne haalarit on nolot...
Että ihan kuin se tekisi äidistä hyvän, että hän on höynähtänyt ostamaan haalarit joissa merkki maksaa enemmän kuin laatu."Näin sanoo vain kateellinen
Reimatecit ovat kyllä näin päiväkodin lastentarhanopettajan näkökulmasta (25 vuotta haalareiden vertailua takana) todellakin aivan ja kaikista parhaat. Tietenkin näissäkin pintamateriaalit kuluvat (vrt. goretec), mutta mikään ei ole ikuista. Reimatecit pitävät kyllä lapsen parhaiten kuivana ja kuosiksi kelpaa sellaisen, että lapsen erottaa lumihangesta.
niin harmitti ettei itsellä ollut varaa niihin. Ostin sitten Lassietecia ja Lassie Suprafilia.
No valmistuin sitten ja oli varaa Reimateceihin. Innosta puhkuen menin kauppaan ostamaan lasille sellaiset. Oli aika suuri pettymys ja yllättäin eri Reimateceissä on keskenään suuria eroja. Esikoisella on rumpukuivattava Reimatec joka on ollut tosi kestäväkin ja siinä on sellainen liukas pinta jonka voi pyyhkäistä puhtaaksi. Keskimmäisen Reimatec taasen ei ole rumpukuivattava ja sen pinta on mattamainen ja siihen lika oikein takertuu. Lisäksi se on jo piintynyt aika ikävän harmaanruskean likatahraiseksi + polvet on pahasti kuluneet ja haalistuneet. Kuopuksen Reimatec ei myöskään ole rumpukuivattava mutta se on samantapaista liukasta materiaalia kuin esikoisen ja se on helppo pyyhkiä puhtaaksi, tosin konttailun vuoksi on polvet pahasti kuluneet.
Puolen vuoden kokemuksella sanoisin että kyllä se Lassietec ja Lassie Suprafil on kestävämpi ehdottomasti ja pitävät vettä kyllä siinä missä Reimateckin. Meillä on kuopus saanut Reimatecin kosteaksi sisäpuolelta istumalla lätäkössä. Lassietec ei ole koskaan pettänyt, varmaan sattumaa mutta en kyllä voi väittää Reimatecia edes paremmin vettä pitäväksi. Siitä kyllä tykkään että Reimatec on erityisesti keskimmäisen puvussa tosi miellyttävän kevyttä ja ohutta materiaalia. Kivan tuntuista. Ja värit on kyllä tosi nätit.
Silti en ole varma ostanko seuraavaksi Reimatecia vai jotain muuta. Täytyy katsoa miltä tuntuu ja näyttää talven haalari ja 2-osaisten kuosit.
Itse ostaisin muitakin kuin reimatecejä, mutta ovat niin rumia. Koskaan en ole löytänyt lassieta tai remulta(tms) värejä joista olisin pitänyt.
Emme ole mitään rikkaita, mutta ostamme lapsillemme kalliit(n.100¿) haalarit ja kengät. En halua että lapsi kastuu tai vaatteet hajoavat heti kättelyssä. Siirtyvät vanhemmalta nuoremmalle vielä hyväkuntoisina.
Lapsille parasta, itselle voikin sitten ostaa halpis juttuja...