Millä apukeinoilla olet saanut epäsäännöllisen kiertosi tasaiseksi?
Minun toinen munasarjani on PCO-tyyppinen, ja siksi ilmeisesti kierrot usein venyy, enkä siis ovuloi joka kuukausi. Kaksi clomialkuista, onnistunutta raskautta takana, ja nyt on taas yritys aluillaan. Kolme keskenmenoa löytyy historiasta myös, ja ne raskaudet alkoi ihan luomusti, mutta loppuivat jo rv:lla 6-9.
Kesällä täälläkin hehkutin Vitamore Total-nimistä luontaistuotetta, jolla luulin tasanneeni kierrot, mutta nyt alkaa tuntua siltä, että kyse olikin sattumasta, eikä tuosta tuotteesta. Kuukauden tauon jälkeen otin sen kuitenkin taas käyttöön, sekä Glandin 25 myös.
Kierrot ovat olleet 30-50 välillä viimeisen vuoden; 32 olisi varmaankin mun ideaalikierto, nimittäin sellaisista olen pari kertaa plussannut. Nyt mennään taas jo kp24, eikä ovista ole taaskaan löytynyt tikuttamalla.
Vyöhyketerapiaa kokeilin just. Seuraavaksi akupunktiota ja homeopatiaa. Mitäs muuta suosittelette?
Kiitos jo etukäteen!
Eltemia
Kommentit (3)
Jos sulla on PCO niin ovulaatio ei tikuilla välttämättä löydykään, toisilla näyttää aina negaa ja toisilla aina plussaa.
Mutta kannattaa ehdottomasti heti hakea yksityiseltä erikoislääkäriltä Metformin-nimistä lääkettä, on alunperin diabeteslääke.
PCO-ihmisillähän keskenmenon todennäköisyys on alkuraskaudessa paljon normaalia suurempi, tuo lääke auttaa siihen.
Monissa maissa sitä käytetään koko raskauden ajan, Suomessa vain eka kolmannes.
Ja mene siis tosiaan yksityiselle, terveyskeskuksissa eivät tiedä näistä jutuista yhtään mitään, mullakaan ei neuvolassa kukaan edes tiennyt mikä on Pco, ei neuvolalääkärikään!
Monilla tuo Metformin myös normalisoi kropan PCO:n vaikutuksilta, eikä tarvita mitään hormonivalmisteita.
Itselläni kierto muuttui normaaliksi ja aloin bongata oviksenkin säännöllisesti, makeanhimo loppui, finnit lähti, samoin muutama ylimääräinen kilo ym ym.
Onko tämä Vitamore Total lääke juuri tarkoitettu tasoittamaan kk kiertoa? Itselläni on kierto n 40 ja aikeissa mennä lääkäriin..