HÄÄ ASIAA!! Kukaan itse tehnyt ruokia omiin häihinsä?
Kommentit (12)
Ruokiin ja juomiin meni joku 500¿ ja väkeä oli noin 80.
häissä oli pari ulkopuolista tarjoamassa ruokia
hääkakku ostettiin leipomosta vai oliko se pitopalvelu
hintaa tarjoiluille en enää muista, markka-aikaa oli
Tosin raaka-aineet olivat arvokkaammasta päästä kun ei haluttu ihan tavallisia juttuja. Mutta jos itse tekee niin kyllähän siinä kamalasti säästää, keitraajilla on aika kovat katteet. t:3
huomioithan sitten sen, ettei tekijöinä lopulta ole parhaat ystäväsi ja läheisimmät sukulaisesi, jotka eivät pääse keittiöstä lainkaan nauttimaan juhlistanne. Ainakaan, jos et tällaisesta käytännöstä sovi etukäteen.
Meillä oli pitopalvelu ja sittenkin oma äitini viiletti vaihtelemassa viinipläniköitä uusiin, hakemassa lisää kalaa jne. tosi paljon. Tosin häntä nyt ei taida rauhalliseksi saada mikään.
tilattiin kokki joka laittoi wokkiruokaa koko poppoolle, oli ihan kivaa. Salaatti oli valmiina +täytekakku
Me laitettiin itse tyttäremme häät.
Palkkasimme yhden keittäjän laittamaan ruoan ja ohjaamaan aputyttöjä.
Itse leivoimme kahvileivät ja rieskat.
Häissä oli n.150 vierasta ja häät maksoivat n.900e
Ja tarjoilu oli loistava. Tulee todella edulliseksi laittaa itse
Vieraita noin 100. Ihan kunnon buffet (erilaisia kylmiä alkuruokia ja lämmin ruoka). Jälkkäri oli ainoa, mikä ulkopuolisilta tilattiin.
Meillä oli neljä ulkopuolista (keittiö & tarjoilijat) sitten hääpäivänä hommissa. Olivat puolituttuja, mutta maksetiin heille hyvin.
En nyt yhtään muista, mitä ruokiin meni rahaa. Toki huomattavasti vähemmän kuin jos olisi cateringista tilannut. MUTTA meillä meni rahaa sitten vielä tarjoiluastioiden, ruokailuastioiden vuokriin ja näiden neljän henkilön palkkoihin.
Olen silti todella tyytyväinen valintaamme. Ruoka oli todella hyvää ja juuri sellaista mitä halusimme.
Tuli maksamaan n.500 ¿. Kannattaa ehdottomasti jos vaan oma pää kestää.
Niin, ja meillä oli äitini ystävä tyttärineen auttamassa keittiön puolella itse juhlien ajan.
Mä jo penessä mielessä ajattelin että oon hullu ja ainoo joka rupiaa omiin häihinsä kokkailemaan.
Työkseni siis olen keittiö puolella, joten siitä tämä ajatus myös lähti.
Mies välillä sanoo vitsaillen, etten saisi kantaa töitäni kotia:)
T: ap
Meillä oli paria eri salaattia, paria sorttia piirakoita (vai oliko ne pasteijoita), graavilohta, jotain sekalaisia pikkujuttuja (marinoituja herkkusieniä, vihanneksia, oliiveja jne.), paria sorttia suolaisia tuulihattuja jne. Jälkiruuaksi oli pelkkiä sellaisia asioita joita voi ostaa valmiina (konvehteja, leivonnaisia jne). Kaikkea en enää muista, siitä on niin kauan.
Siitä huolimatta että ruuat tarjottiin kylmänä, en tekisi sitä enää itse jos saisin valita. Ruuanlaitto vei multa niin paljon aikaa hääpäivänä että olin sen jäljiltä ihan väsynyt ja stressaantunut, mutta pahinta oli se miten paljon energiaa ihan niiden astioiden täyttäminen, juomahuolto ym. vei itse juhlissa.
Siis morsian tarjoilijan roolissa?
Vierailija:
mutta pahinta oli se miten paljon energiaa ihan niiden astioiden täyttäminen, juomahuolto ym. vei itse juhlissa.
Meillä oli n 60 hlölle kylmä buffetpöytä ja kakkukahvit, eli ruokia pystyi tekemään paljon jo edellisenä päivänä.