Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF-hoito ja pieni määrä munarakkuloita?

04.09.2007 |

Onko tilanne tosiaan huono ¿ kokemuksia kaipaan.

Olen ekaa IVF:ää varten pistänyt nyt 28.8. alkaen 225 ja 150 IU:n (eli yht. 8 päivää) välillä ¿ tänään oli kontrolliultra jossa oli vain 8 follikkelia, kooltaan max 8mm kaiketi siis niiden pitäisi kasvaa vielä ainakin tuplasti ellei siis jopa triplasti ennen ensi viikoksi suunniteltua punktiota ¿ eikö niiden tässä vaiheessa ¿kuuluisi¿ olla vaikka kuinka isoja jo?

Suurensimme annoksen taasen 225 IU:hin ¿ ja perjantaina taas ultra..

Olen lukenut että monella on tosi isoja folleja tässä vaiheessa ja niitä on vaikka kuinka monta ¿ pitääkö jo heittää kirves kaivoon? Pelottaa vaan, että punktio siirtyisi liiaksi loppu viikkoon eikä tuoresiirtoa voisikaan tehdä ¿ ottaen tietty huomioon että noista minimääristä mitään tuleekaan..

Ihan tyhmää ¿ jotenkin uskoin ja luotin, että kaikki viimein menisi hyvin ja kroppa reagoikin ihan liian huonosti tähän hoitoon¿

-P-

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uudestaan.

En nyt muista tarkalleen omia mittoja, mutta minullakaan eivät munarakkulat kasvaneet odotetusti ja punktioon pääsy venyi. Viimeisessä ultrassa näytti olevan vain muutama riittävän iso, mutta loppujen lopuksi punktiossa saatiin 6 hedelmöityskelpoista, joista viisi myös hedelmöittyi. Heti eka siirto onnistui, nyt odotellaan lokakuun vauvaa.

Daran

Vierailija
2/6 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko munasoluja kasvaa ja millä vauhdilla. Joku 10-15 solua on varmaan keskimääräinen määrä. Ja olen ymmärtänyt että hirveän iso määrä ei edes ole toivottava koska silloin laatu saattaa olla huonompi ja lisäksi on hyperstimulaation riski.

Jos solut kasvaa kovin hitaasti niin hoito saatetaan joskus joutua keskeyttämään, tai muuttamaan lääkkeiden annostusta. Mutta jos kerran jo ultrassa kävit ja hoitoa jatkettiin niin eiköhän lääkäri ole sitä mieltä että kyllä ne sieltä vielä kasvaa.

Tsemppiä hoitoosi!

Brooke

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan saman kokoisia tona ajankohtana ja kasvoivat 16mm asti suunniteltuun punktiopäivään mennessä. Pistosannosta nostettiin ekan ultran jälkeen. Ja samoin 8 follikkelia oli, joista seitsemän saatiin kerättyä. Yksi oli epäkypsä, kaksi vaivaista hedelmöittyi ja lopuissa ei ollut munasolua ollenkaan. Mutta se on yksilöllistä, sulla voi kaikissa kahdeksassa olla ihan ok munasolu. Ja vain yksihän niitä periaatteessa tarvitaankin;) Omaa lopputulosta en vielä tiedä, viidettä päivää nyt piinaan.

Eli kaikki on vielä mahdollista, kasvattele vaan rauhassa!

Terkuin, Chova

Vierailija
4/6 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoja en enää muista, mutta vain toisella puolella oli 4 rakkulaa, joista saatiin 4 munasolua, joista kaikki hedelmöityivät, 2 siirrettiin, päätyi tosin varhaiseen keskenmenoon.

Sullahan on tuplat :)

Vierailija
5/6 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota luokkaa (en muista enää piikityspäiviä), annosta nostettiin, seuraavassa enää joku 5-7, punktiovaiheessa lopulta enää kolme follikkelia 17-20mm, joista yksi oli tyhjä ja kaksi solua, yksi hedelmöittyi ja istuu nyt tuolla syöttötuolissa syömässä päivällistään. Eli vaikka surkeelta näytti ja tuntui, lopputulos oli onnellinen.

Jotkut meistä vaan on " huonoja kasvattamaan" soluja, mutta ne voi silti olla tosi hyvälaatuisia ja hoitotulos sitä parempi! Mä muistan, miten onneton olin punktion jälkeen, tunsin itseni ihan surkeeksi kun en edes ivf:n hillittömillä hormonimäärillä pysty useempaa solua kasvattamaan, mutta enää ei harmita. Ollaan menossa uuteen hoitoon marraskuussa ja kun lääkärille mainitsin et viimeks piti kasvatella muutama päivä normaalia pidempään, ei pitänyt sitä oikeestaan ees mainitsemisen arvoisena. Eli ihan toiveikkaana lähdetään uuteen kierrokseen.

Vierailija
6/6 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille kaikille rohkaisevista vastauksista! Niitä tässä tarvitaan...

tuntuu niin rämpimiseltä tää homma - ihan kun ei muuten olis pinna tiukalla :)

Onnea ja tsemppiä teille kaikille muillekkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi