3veen henki haisee :(
Kolme vuotiaamme henki haisee kamalalta! Hampaat pestään huolellisesti aamulla ja illalla ja silti haisee. Hammaslääkärissä viimeksi käydessä ei mitään häikkää ja hyvin oli kuulemma pesty. Mikä neuvoksi?
Kommentit (12)
Sukuvika :D Kysyin asiaa hammaslääkärissä ja neuvolassa ja siellä puhuivat mahahapoista (tms) koska hampaissa tai suussa ei ollut mitään vikaa. Siihen ei harjailut auta.
Jos on lyönyt hampaitaan ja etenkin jos joku hampaista on lähtenyt tummumaan niin kannattaa kurkata ikenen kohta hampaan ympäriltä. Hampaan juureen saattaa tulla mätää ja kun se ei mistään pääse ulos niin tekee rakkulan ikeneen josta mätää valuu pois. Ja henki haisee silloin, mädältä.
Hammaslääkäri olisi varmaan rakkulan huomannut ellei ole tullut sen jälkeen.
Onko kroonista nuhaa, tukkoisuutta, limaisuutta?
nuhaa tai tukkoisuutta, mutta KUORSAA aikaans kovaa :) Johtuskos kitarisoista?
Vierailija:
Onko kroonista nuhaa, tukkoisuutta, limaisuutta?
Jossain vaiheessa vaiva sitten loppui, runsas maidon juominen ei ainakaan ole hyväksi
yhdistäisin tuon hengen haisemisen ja kuorsaamisen niihin risoihin. Kannattais ehkä käydä lastenlääkärillä, voisitte saada lähetteen röntgeniin. Kaikki suurentuneet risat tosin ei näy kuvissa, mutta epäilisin niitä kuitenkin.
Lääkärille jo näytinkin ja sanoi, ettei kovin helposti näin pieniltä leikata (3-v siis) kun voivat kasvaa uudestaankin. Tyttö kuorsaa ja henki haisee ihan hirveälle ja on kova nukkumaan. Nukkuu öisin 10-12h ja päivällä vielä 1½-3h ja silti saa illalla unen normaalisti. Ja tyttö vielä honottaakin puhuessaan.
ihmettelen vaan, että miksi ei leikata koska lapsen olisi paljon helpompi olla, puhua ja nukkuisi paljon levollisemminkin.
vaikkei meillä kyllä honoteta... mutta paljon on aina nukuttu. Täytyy varman käydä lääkärissä puhumassa asiasta. Kävittekö te yksityisellä vai ta:lla?
ap
Vierailija:
Lääkärille jo näytinkin ja sanoi, ettei kovin helposti näin pieniltä leikata (3-v siis) kun voivat kasvaa uudestaankin. Tyttö kuorsaa ja henki haisee ihan hirveälle ja on kova nukkumaan. Nukkuu öisin 10-12h ja päivällä vielä 1½-3h ja silti saa illalla unen normaalisti. Ja tyttö vielä honottaakin puhuessaan.
ihmettelen vaan, että miksi ei leikata koska lapsen olisi paljon helpompi olla, puhua ja nukkuisi paljon levollisemminkin.
Vierailija:
Lääkärille jo näytinkin ja sanoi, ettei kovin helposti näin pieniltä leikata (3-v siis) kun voivat kasvaa uudestaankin. Tyttö kuorsaa ja henki haisee ihan hirveälle ja on kova nukkumaan. Nukkuu öisin 10-12h ja päivällä vielä 1½-3h ja silti saa illalla unen normaalisti. Ja tyttö vielä honottaakin puhuessaan.
ihmettelen vaan, että miksi ei leikata koska lapsen olisi paljon helpompi olla, puhua ja nukkuisi paljon levollisemminkin.
Selvästi kuulostaa siltä, että lapsella on suurentunut, märkäinen kitarisa. Pois se risa sieltä vaivaamasta. Harvoin kasvaa uudelleen ja paljon pienemmiltäkin se leikataan.
-korvahoitaja-
Meidän 3,5-vuotias on n. 2-vuotiaasta nukkunut öisin keskimäärin 13 tuntia - joskus jopa 14-15! Silti nukkuu vielä päivällä 1-2 tunnin päiväunetkin! Kysyin joskus lääkäriltäkin, että nukkuuko liikaa, mutta on kuulemma terve kasvava tyttö ja joillakin on suurempi unentarve. Iltaisin ei siis ikinä ongelmia saada nukkumaan.
Vierailija:
Lääkärille jo näytinkin ja sanoi, ettei kovin helposti näin pieniltä leikata (3-v siis) kun voivat kasvaa uudestaankin. Tyttö kuorsaa ja henki haisee ihan hirveälle ja on kova nukkumaan. Nukkuu öisin 10-12h ja päivällä vielä 1½-3h ja silti saa illalla unen normaalisti. Ja tyttö vielä honottaakin puhuessaan.
ihmettelen vaan, että miksi ei leikata koska lapsen olisi paljon helpompi olla, puhua ja nukkuisi paljon levollisemminkin.
oli siis vetäissyt broilerin palana nenään jossa se mätäni noin kolme kuukautta. täältä sain vinkkiä asiasta! esim. toispuoleista vuotoa oli eli vain toisesta sieraimesta tuli räkää, siitä osasin sitten epäillä asiaa + siitä mädän hajusta.
ekaks ei kannata rynnätä lääkäriin vaan puhaltaa. eli vapaa sierain tukkoon ja puhallat voimakkaasti suuhun (kuin tekohengityksessä). vieras esine voi tulla ihan tällä ulos.
Mietin itse veden juomisen lisäämistä, kun en muuta keksinyt.