Halavatun hyvää pizzaa tein eilen..
Itse tehty ohkanen rapsakka pohja, päälle tomaattipyre, juustoraaste, ohuset tomaattisiivut, ilmakuivattua kinkkua reilusti, aurajuustoa, oreganoa ja mustapippuria. 300 astetta, 7 minuuttia ja valmis.
Viimeistelyksi vielä tuoretta basilikaa päälle..
Voi mavon silimä kun ol´ hyvvää.. Kinkku oli paahtunut rapeaksi siihen päälle..... ai ai ai.....
Kommentit (11)
ja kiitti rapsakka-nimen suomennoksesta. En ollu varma mitä sanalla tarkoitettiin
Emmentalia, edamia, mozzarella vai mitä?
ja täytteet tuossa järjestyksessä, pohja ei vety, kun juusto on täytteiden alla.
minä laitan mustaleimaa tai mozzarellaa, tai mieluiten molempia.
Juustoakin tärkeämpää on tomaattikastike. Siitä pizza tunnetaan. Siksi on omituista, että ap:n pizza onnistui pelkällä pyreellä...?
Onhan niitä olemassa vaikka mitä reseptejä, mut kaupoissa myydään juuri pizzajauhoja ja niihin ei tarvitse lisätä kuin hiiva ja vesi. Eli niiden kanssa pääsee ainakin helpolla.
1dl kuumaa vettä
1tl suolaa
1tl hunajaa
1tl kuivahiivaa
2½dl jauhoja
n. 2rkl öljyä
Sekoita veteen suola ja hunaja, sekoita hiiva jauhoihin ja tämä seos veteen vaivaten, kunnes saat kimmoisan taikinan. Vaivaa öljy, tarvittaessa lisää jauhoja, kunnes taikina on " valmis" . Anna kohota.
Kauli kohonnut taikina pellin kokoiseksi tosi ohueksi. Kyllä, desin taikinasta tulee pellillinen!! Lado täytteet (ks. aloitus esimerkiksi..) paista 300 asteessa 5-7 min. Palaa herkästi!!!!!!!
Huom. jos palovaroitin on lähellä, otapa paristo pois.. =0)
Minä laitan tomaattimurskaa, hieman pyrettä, punaviinietikkaa, sokeria, suolaa, mustapippuria, oreganoa, basilikaa, ehkä timjamia, valkosipulia, (chiliä)...olikohan siinä kaikki?
Onko jollain ehdotuksia mausteiksi tms.
Vierailija:
Siksi on omituista, että ap:n pizza onnistui pelkällä pyreellä...?
Tylsänä ihmisenä maustan sen pizzamaustella. Sieltä italiasta ostetulla.
Tuo sinun ohjeesi kuulostaa myös hyvältä - tosin tuo timjami epäilyttää...
Vierailija:
Minä laitan tomaattimurskaa, hieman pyrettä, punaviinietikkaa, sokeria, suolaa, mustapippuria, oreganoa, basilikaa, ehkä timjamia, valkosipulia, (chiliä)...olikohan siinä kaikki?Onko jollain ehdotuksia mausteiksi tms.
Minä en vaan löydä sellaista juustoa joka maistuisi pitsassa hyvälle. Pitäisköhän sekoittaa kahta lajia...