Kurahaalareista n. 10 kk ikäiselle
Meillä on marraskuun alussa vuoden täyttävä tyttölapsi, joka kasvaa +1 pituuskäyrällä ja oli 8kk neuvolassa 73,4 cm pitkä eli nyt varmaan jo yli 75cm (74 koon vaatteet alkavat olla nafteja). Tyttö ei kävele vielä ilman tukea, mutta todennäköisesti tässä parin seuraavan kk aikana oppii. Olen nyt ostamassa kurahaalareita, jotta ulkoilu sadesäällä olisi mukavampaa. En vaan osaa päättää kokoa! Muuten siis käyttää 80 kokoa. Mutta koska ei vielä kävele, ulkona oleminen sadesäällä ei varmastikaan ole ihan hirveän kivaa pitkään, joten tuleeko pukua käytettyä? Entäs jos ostan nyt 86 kokoisen, joka luultavasti olisi ensi keväänä sopiva, mutta hukkuuko tyttö syksyllä sellaiseen? Molempia kokoja en raski ostaa.
Tarvitseeko tuollainen 10kk ikäinen oikeasti kurahaalaria? Ostan kevääksi kuitenkin vedenpitävän välikausihaalarin, voiko se korvata kurahaalarin sitten keväällä ja nyt voisin ostaa 80 kokoiset kurahaalarit?
Auttakaa ihan avutonta esikoisen äitiä!! :D
-Osse kera tytön tällä viikolla 10kk
Kommentit (4)
koko isompi kuin muuten käytössä olevan haalarin koko. Eli jos puet kurikset 80-senttisen haalarin päälle, oikea koko kuriksille on vähintään 86, jopa 92 cm. Täytyy siis ottaa huomioon, että kuriksien alle täytyy sopia sisä- ja ulkovaatteet.
Kurahousujen osto ei ainakaan meillä pk-seudulla ole mikään sijoitus, kun uuttavastaavia Rukan kuriksia saa kirpparilta 2-5 eurolla/kappale. Kaupassahan Rukka taitaa maksaa n. 16-17e.
kun en viitsi ostaa yksiä jotka sit ehkä onkin pienet siinä vaiheessa kun osaa oikeesti kävellä. MM, millainen toi teidän kosteussuojahaalari tms. on? Onko Reimateciä vastaava vai millanen? Onko siinä lämpökerros pyllyn ja polvien kohdalla tms?
Juu, mä katselin noita kuriksia kaupassa ja kauhistelin, ku niihin menis (jos siis ostaa sekä haalarihousut että takin) yli 30 euroa uutena. Ottaisin mielelläni käytetyt, jos vaan löydän, mut lähinnä uusissa on helppoa se, että niitä voi sovittaa (siis verrattuna esim. netistä ostamiseen).
No, onneksi mulle jo tarjottiin käytettyjä, joten eiköhän me päästä ulkoilemaan. :)
Kiitos avusta!
Nyt muutamana päivänä testattu ja mahtavaksi todettu. Neiti on melkeinpä vesilätäkössä istunut ja ei ole tullut läpi eikä pinta edes jää märäksi! Siinä on mm. hupussa vähän fleeceä. En halunnut mitään kauhian lämpötoppauksilla varusteltua haalaria, kun siinä tulee liian kuuma vielä tälläisillä keleillä ja vähän myöhemminhän voi sitten laittaa enemmän kerroksia kuten villavaatteet (jee jee, lisää pukemista :))!
Mutta tosiaan jos olet kuitenkin ostamassa välikausihaalaria niin saattaapi olla kurahousut turha ostos! Ainakin kuratakki tuntuu ihan turhalta ;)
Me saatiin mun siskon tytöltä 80 cm kurahousut+takki. Kesä- heinäkuussa tulikin niitä kurahousuja käytettyä, kun meni totaalisesti hermot niihin vesikeleihin, eikä jaksettu enää sisällä kykkiä ;)
Mutta, mutta. Meidän typyllä ei tällä hetkellä riitä pätkääkään kärsivällisyyttä pukemiseen, joten helpotin itse pukemista ja ostin 86cm kosteussuojahaalarin (eli ei tarvitse pukea kahta kerrosta)! Se yhdessä kumppareiden kanssa ja avot! Ei tarvitse kurahousuja! Varmuuden vuoksi kylläkin ostin 90cm kurahousut+takin vähän niinkuin kevättä varten ja sitä varten jos talvi tulee taas vasta tammikuussa :) Mutta luulen kyllä että tuo 86cm haalari menee aikas pitkään eikä kuravehkeitä tarvita...
Eli mun neuvo on (jos ei typy ole menossa hoitoon) että osta kumisaappaat :D