Mihin aikaan suurin osa päiväkodin lapsista haetaan kotiin? 16-17 välilläkö?
Kommentit (4)
1-3-v ryhmässä suurin osa haetaan 15-16. Haen omani klo 15, jolloin muutama jo haettu. Lapsia ryhmässä 12. Klo 15.30 maissa alkaa valua vanhempia päiväkodille päin.
Itse haen lapset yleensä jo puoli neljältä ja on tosi harvinaista, että muita lapsia oltaisiin silloin vielä haettu. Joskus varttia vaille hakiessa saattaa olla pari muutakin äitiä/isää jälkikasvuaan kotiin hakemassa, enimmäkseen kai normaalityöaikaa tekevät ehtii hakea vasta vähän neljän jälkeen. Viimeisimmät lapset saatetaan hakea jopa vasta puoli kuudelta joka päivä :-/ Toisaalta osa heistä on sitten yleensä tullutkin päiväkotiin vasta aamupalan kotona syötyään. Aamuisin yleensä törmää muihin vanhempiin helpoiten vähän ennen kasia.
- oma lapseni menee vasta klo 8 hoitoon ja on yleensä ihan vihoviimeinen joka viedään. Eli lähes kaikki muut tulee aiemmin. Hoitajat on kertoneet että ensimmäiset tulee jo kuudelta.
- oma lapseni haetaan joka päivä noin klo 15.30 ja on usein ensimmäinen joka haetaan mutta ei ihan aina. Pari äitiä näkyy tekevän vuorotyötä jolloin ovat noihin aikoihin hakemassa suunnilleen joka toinen tai kolmas viikko, tai aiemminkin. Parilla on joustava työaika ja usein he hakevat etenkin perjantaisin lapset samoihin aikoihin kuin minä. Joskus olen lapsen kanssa kävellyt tarhan ohi klo 16.30-17 aikaan ja kyllä siellä vielä noihin aikoihin kova kuhina käy. Vähän ennen viittä on enää muutama lasta hoidossa.
Vähän yli neljästä noin 20 vaille viiteen on suurin hakurynnistys.