Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset kuvittelee, että kaikille on tärkeää työn " sisältö" ?

Vierailija
31.08.2007 |

Ja jos ei pidän työn sisältöä merkityksellisenä, niin sitten on automaattisesti tyhmä.

Minä koitan etsiä sisällön elämääni jostain aivan muusta, kuin työstä. Teen työtä vain, että saan palkkaa. Enkä koe olevani mitenkään erityisen tyhmä, päinvastoin ihan fiksunakin pidetty. Meitä on varmaan muitakin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän merkitystä, vaikka olen pitkälle koulutettukin. Työ tosiaan merkitsee enemmän vain perheen elättämistä. Sisältöä tulee perheestä, ysvävistä, lukemisesta, harrastuksista.

Vierailija
2/8 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte iltaisin todellakaan miettiä työasioita ja kotona on aina vartin yli neljä, eli ylitöitä en juurikaan harrasta. Itse kyllä tällä hetkellä opiskelen kieliä iltaisin, mutta en nykyiseen ammattiin vaan ihan itseni vuoksi. En kaipaa haasteita työhöni, panostan mielummin vapaa-aikaan. Tätä monen on vaikea ymmärtää, että ihminen ei halua edetä urallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t uranvaihtoa miettivä

Vierailija
4/8 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä tuntuu olevan oikein mukava ja stressitön työ. Eikös siinä ole työllä sisältöä yllin kyllin?! Ei sisältö ole sama kuin vaativa, stressaava työ. Töissä voi olla kivaa, vaikkei työllä niin suurta merkitystä kenellekään olisikaan.

Vierailija
5/8 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippua on kuitenkin lyhyt työpäivä ja tosiaan, kun oven lyö kiinni, ei tarvitse ajatella työasioita ennen kuin aamulla kun on oven sisäpuolella. Onnea sekin :)

ap

Vierailija
6/8 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä, ihan mukava työ. Monesti vaan tuntuu, että pitäisi häpeillä sitä ettei ole hakeutunut " asiantuntijatehtäviin" tmv., joka kuulostaisi komealta ja vaatisi ympärivuorokautista päivystämistä/pohdintaa.

ap

Vierailija:

Ap:llä tuntuu olevan oikein mukava ja stressitön työ. Eikös siinä ole työllä sisältöä yllin kyllin?! Ei sisältö ole sama kuin vaativa, stressaava työ. Töissä voi olla kivaa, vaikkei työllä niin suurta merkitystä kenellekään olisikaan.

Vierailija
7/8 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että minusta työn sisältö on valtavan tärkeä asia, mutta että eihän sisältö ole välttämättä sama asia kuin tosi vaativa työ.

Tein aikanaan työtä joka oli itse asiassa hyvin rutiininomaista (mm. puhtaaksikirjoittamista) mutta jota pidin rentona ja miellyttävänsisältöisenä työnä. Työkaverit olivat ihan kivoja, työmatka lyhyt, työhuone oli viihtyisä ja näköala ikkunasta kaunis; mikäs sitä työtä oli tehdessä. :-)

Sen sijaan musta olisi hyvin surullista jos kymmenien vuosien ajan suuri osa valveillaoloajasta menisi koko ajan sensisältöiseen työhön ettei siitä saisi mitään muuta tyydytystä kuin palkkatilin.

Vierailija
8/8 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ole työorientoitunut -teen työtä ansaitakseni leipäni ja that' s it. Tietenkin teen sen mitä teen mahdollisimman hyvin ja olen ahkera. Opin myös uutta, mutta todelliset mielenkiinnonkohteeni löytyvät kotoani ja harrastuksistani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi